Το ενδιαφέρον που
εκδηλώνεται από το κοινό για το τρενάκι του Πηλίου, την γραμμή που
συνδέει το Κατάκολο με την Ολυμπία, την διαδρομή του οδοντωτού από το
Διακοφτό στα Καλάβρυτα, αλλά και το Τρενάκι της κοιλάδας του Νέστου,
δηλαδή τις μόνες τουριστικές γραμμές που λειτουργούν στη χώρα,
επιβεβαιώνει ότι πρόκειται για έναν ανεκμετάλλευτο πόρο που οι ελληνικοί
σιδηρόδρομοι μπορούν να αξιοποιήσουν όπως κάνουν εδώ και πολλά χρόνια
ομοειδείς εταιρείες σε άλλες χώρες της Ευρώπης και όχι μόνο, γράφει
σήμερα το euro2day.gr.
Μάλιστα με δεδομένο ότι την τελευταία διετία στο πλαίσιο αναδιοργάνωσης του ομίλου ΟΣΕ δεκάδες χιλιόμετρα δικτύου εγκαταλείφθηκαν η ανάγκη αξιοποίησης τους προβάλλει περισσότερο επιτακτική από ποτέ.
Στο δίκτυο του ΟΣΕ ανά την Ελλάδα υπάρχουν τμήματα τα οποία μπορούν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον για την δημιουργία τουριστικών διαδρομών επισημαίνουν όσοι έχουν ασχοληθεί με το θέμα.
Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στην γραμμή Αθηνών - Κορίνθου - Άργους – Ναυπλίου, η οποία «εγκαταλείφθηκε» καθώς κρίθηκε ζημιογόνος για πλήρη εκμετάλλευση λίγους μόλις μήνες μετά την ολοκλήρωση των έργων ανακαίνισή της.
Το ζήτημα της αξιοποίσής της έφερε προσφάτως και στην Βουλή ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Στάθης Παναγούλης ο οποίος σε ερώτηση για το θέμα επισημαίνει ότι «η γραμμή Αθηνών – Κορίνθου – Άργους – Ναυπλίου παρουσιάζει τεράστιο τουριστικό ενδιαφέρον, καθώς στην περιοχή αυτή ενυπάρχουν μοναδικά Μνημεία Αρχαιολογικού ενδιαφέροντος (Μυκήνες, Τίρυνθα, Ακρόπολης Άργους, Επίδαυρος) τα οποία ετησίως προσελκύουν το ενδιαφέρον εκατομμυρίων ελλήνων και ξένων τουριστών».
Πέραν όμως της συγκεκριμένης γραμμής ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου εκτιμάται ότι θα μπορούσε να λειτουργήσει ως τουριστική γραμμή.
Σύμφωνα με σχέδιο που έχει εκπονήσει ο Σύνδεσμος Φίλων του Σιδηροδρόμου οι επισκέπτες της περιοχής θα μπορούσαν να κάνουντον γύρο της Πελοποννήσου χρησιμοποιώντας το τρένο.
Μάλιστα υπολογίζεται ότι θα μπορούσε ένα τουριστικό τρένο, το οποίο θα διέρχεται ολόκληρη την περιοχή, να αποτελέσει μια καλή πρόταση για τους τουρίστες που φτάνουν με κρουαζιερόπλοια στο Κατάκολο,αυξάνοντας την διάρκεια παραμονή τους στη χώρα μας.
Αν ληφθεί δε μάλιστα ότι το μεγαλύτερο τμήμα της σιδηροδρομικής υποδομής της Πελοποννήσου βρίσκεται εκτός λειτουργίας η τουριστική αξιοποίησή του θα μπορούσε να αποφέρει έσοδα στον ΟΣΕ αλλά και τις τοπικές κοινωνίες,αφού σε διαφορετική περίπτωση κινδυνεύει με απαξίωση και εγκατάλειψη.
Μάλιστα με δεδομένο ότι την τελευταία διετία στο πλαίσιο αναδιοργάνωσης του ομίλου ΟΣΕ δεκάδες χιλιόμετρα δικτύου εγκαταλείφθηκαν η ανάγκη αξιοποίησης τους προβάλλει περισσότερο επιτακτική από ποτέ.
Στο δίκτυο του ΟΣΕ ανά την Ελλάδα υπάρχουν τμήματα τα οποία μπορούν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον για την δημιουργία τουριστικών διαδρομών επισημαίνουν όσοι έχουν ασχοληθεί με το θέμα.
Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στην γραμμή Αθηνών - Κορίνθου - Άργους – Ναυπλίου, η οποία «εγκαταλείφθηκε» καθώς κρίθηκε ζημιογόνος για πλήρη εκμετάλλευση λίγους μόλις μήνες μετά την ολοκλήρωση των έργων ανακαίνισή της.
Το ζήτημα της αξιοποίσής της έφερε προσφάτως και στην Βουλή ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Στάθης Παναγούλης ο οποίος σε ερώτηση για το θέμα επισημαίνει ότι «η γραμμή Αθηνών – Κορίνθου – Άργους – Ναυπλίου παρουσιάζει τεράστιο τουριστικό ενδιαφέρον, καθώς στην περιοχή αυτή ενυπάρχουν μοναδικά Μνημεία Αρχαιολογικού ενδιαφέροντος (Μυκήνες, Τίρυνθα, Ακρόπολης Άργους, Επίδαυρος) τα οποία ετησίως προσελκύουν το ενδιαφέρον εκατομμυρίων ελλήνων και ξένων τουριστών».
Πέραν όμως της συγκεκριμένης γραμμής ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου εκτιμάται ότι θα μπορούσε να λειτουργήσει ως τουριστική γραμμή.
Σύμφωνα με σχέδιο που έχει εκπονήσει ο Σύνδεσμος Φίλων του Σιδηροδρόμου οι επισκέπτες της περιοχής θα μπορούσαν να κάνουντον γύρο της Πελοποννήσου χρησιμοποιώντας το τρένο.
Μάλιστα υπολογίζεται ότι θα μπορούσε ένα τουριστικό τρένο, το οποίο θα διέρχεται ολόκληρη την περιοχή, να αποτελέσει μια καλή πρόταση για τους τουρίστες που φτάνουν με κρουαζιερόπλοια στο Κατάκολο,αυξάνοντας την διάρκεια παραμονή τους στη χώρα μας.
Αν ληφθεί δε μάλιστα ότι το μεγαλύτερο τμήμα της σιδηροδρομικής υποδομής της Πελοποννήσου βρίσκεται εκτός λειτουργίας η τουριστική αξιοποίησή του θα μπορούσε να αποφέρει έσοδα στον ΟΣΕ αλλά και τις τοπικές κοινωνίες,αφού σε διαφορετική περίπτωση κινδυνεύει με απαξίωση και εγκατάλειψη.
thebest.gr-ilialive.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου