Μια νέα απόφαση που φέρει την υπογραφή του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών Νίκου Σταθόπουλου έρχεται να δημιουργήσει νέα δεδομένα με την πολύπαθη υπόθεση του αεροδρομίου Ανδραβίδας. Εκεί που όλα είχαν ξεχαστεί και θεωρούνταν ότι είχε μπει στις καλένδες ήρθε η απόφαση στις 20 Μαίου 2013, δηλαδή μόλις προχθές, να ταράξει τα νερά για ένα έργο που η Ηλεία το θεωρούσε χαμένο.
Με αυτή την απόφαση που φέρει τον τίτλο: «Ένταξη πράξης “Μελέτη σκοπιμότητας για την ανάπτυξη του Κρατικού Αερολιμένα Ανδραβίδας» με κωδικό MIS 444470 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα « Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών ζητά από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών άμεσα μέσα σε 2 μήνες να παραδοθεί η μελέτη σκοπιμότητας για την ανάπτυξη του κρατικού αερολιμένα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που αναφέρονται: « Το αντικείμενο του έργου αφορά στην εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας για την ανάπτυξη του κρατικού αερολιμένα Ανδραβίδας με στόχο να δέχεται πτήσεις πολιτικών αεροσκαφών. Θα εξεταστούν τα έργα βελτίωσης – επέκτασης που έχουν προταθεί από την ΕΥΔΕ Α/Δ, Υπ. Άμυνας και ΥΠΑ. Η μελέτη σκοπιμότητας θα περιλαμβάνει την ανάλυση των εναλλακτικών επιλογών όσον αφορά στις δράσεις βελτίωσης / επέκτασης του αερολιμένα και ακολούθως εξέταση των αντίστοιχων χρηματοοικονομικών και κοινωνικοοικονομικών αποτελεσμάτων.»
Η δημόσια δαπάνη της πράξης( πληρωμή της μελέτης) που προτείνεται για εγγραφή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ανέρχεται σε 15,990.00 ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο δύο αποφάσεις- εντάξεις έχουν φτάσει στην Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της εφημ.ΠΑΤΡΙΣ. Αυτή του αεροδρομίου Ανδραβίδας και Εμπορευματικού Κέντρου Θριάσιου Πεδίου που όπως είναι ήδη γνωστό αποτελεί σημείο αναφοράς από επενδυτές.
Το υπουργείο έχει αλλάξει ρότα;
Η επιλογή για την παραχώρηση της χρήσης μερικών εκ των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας μας στον ιδιωτικό τομέα, θα βασιστεί στην γεωγραφική τους θέση και την επιβατική τους κίνηση, ενώ το κράτος θα εξακολουθεί να ασκεί εποπτεία και έλεγχο σε αυτά είχε υπογραμμίσει πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης.
Αυτή τη στιγμή, στην ελληνική επικράτεια λειτουργούν 37 περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία καλύπτουν περίπου το μισό της συνολικής επιβατικής αεροπορικής κίνησης, με βάση τα στοιχεία του 2011. Το πλαίσιο της πολιτικής για την αξιοποίηση αυτών, υποδεικνύει ότι από τα 37, έως και 22 θα διατεθούν στον ιδιωτικό τομέα, ύστερα από την κατηγοριοποίησή τους σε δύο ή τρεις ομάδες. Τα υπόλοιπα, θα παραμείνουν στην πλήρη δικαιοδοσία του Δημοσίου.
Το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιολόγησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου), θα κατηγοριοποιήσει τα περιφερειακά αεροδρόμια σε ομάδες, βάσει γεωγραφικών κριτηρίων αλλά και βάσει της επιβατικής τους κίνησης. Τα μικρά περιφερειακά αεροδρόμια που δεν θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον των επενδυτών , θα τα αναλάβει ένα αρμόδιο κρατικό νομικό πρόσωπο που είτε θα τα διαχειρίζεται το ίδιο είτε κατόπιν διαγωνισμού, θα εκχωρεί τη διαχείριση σε τρίτο φορέα.
Οι ιδιώτες στους οποίους θα παραχωρηθεί η χρήση των αεροδρομίων, θα επιλεγούν μέσα από διαγωνισμούς που θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2013. Η αξιολόγηση των παραχωρησιούχων θα πραγματοποιηθεί με βάση τις προτάσεις τους για επενδύσεις και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών. Οι συμβάσεις παραχώρησης θα είναι διάρκειας 30 έως 35 ετών, ενώ βασική επιδίωξη είναι η διατήρηση των χρεώσεων σε ανταγωνιστικά επίπεδα.
Γιώργος Κ.Ροζής
giogrosrozis@yahoo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου