"Σε καθημερινό κίνδυνο η ζωή ασθενών και πληρωμάτων" υποστηρίζει ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ 3ης Περιφέρειας Γ. Θεοδωρόπουλος - Κινούνται στην εθνική καρμανιόλα ασυντήρητα και με φθαρμένα λάστιχα - Αξιόμαχα μόλις πέντε ασθενοφόρα με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στο ενεργητικό τους για όλο το Νομό
Τη ζωή τους κορώνα γράμματα, παίζουν καθημερινά οι διασώστες πληρωμάτων του ΕΚΑΒ στην Ηλεία και ταυτόχρονα και των ασθενών και τραυματιών που μεταφέρουν, εξαιτίας των παμπάλαιων και ασυντήρητων στις περισσότερες περιπτώσεις ασθενοφόρων που χρησιμοποιούν!Ασθενοφόρα με σημαντικές μηχανικές βλάβες, φθαρμένα ελαστικά και έχοντας εκατοντάδες χιλιάδες (!) «σκληρά» χιλιόμετρα στα κουφάρια τους, τα οχήματα του ΕΚΑΒ στην Ηλεία, εκτελούν διακομιδές ασθενών που θυμίζουν… ρώσικη ρουλέτα.
Όπως υποστηρίζει ο πρόεδρος του Σωματείου εργαζομένων του ΕΚΑΒ 3ης Περιφέρειας - στο οποίο ανήκουν τα πληρώματα του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας της Ηλείας- κ. Γιάννης Θεοδωρόπουλος, μιλώντας στην «ΠΡΩΙΝΗ» τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν είναι πολύ σοβαρά και είναι απόρροια ενός διαλυμένου συστήματος υγείας όπου οι λέξεις «κοινωνική παροχή» δεν υπάρχουν στο λεξιλόγιο της κυβέρνησης. «Όλο το σύστημα δουλεύει μόνον με την καλή διάθεση των εργαζομένων οι οποίοι σε καθημερινή βάση θέτουν τη ζωή τη δική τους αλλά και των ασθενών που διακομίζουν, σε κίνδυνο, διανύοντας χιλιόμετρα σε ένα εθνικό δίκτυο καρμανιόλα με ασθενοφόρα που έχουν περάσει προ πολλού το προσδόκιμο ζωής τους!».
Πέντε ασθενοφόρα για όλο το Νομό
Αναλύοντας την κατάσταση που επικρατεί στην Ηλεία, ο κ. Θεοδωρόπουλος αναφέρει ότι μόλις πέντε από τα οχτώ συνολικά ασθενοφόρα βρίσκονται στη διάθεση των διασωστών πληρωμάτων καθώς τα τρία βρίσκονται ακινητοποιημένα εξαιτίας βλαβών. «Τα πέντε λοιπόν ασθενοφόρα είναι αξιόμαχα, το κάθε ένα όμως από αυτά έχει καλύψει περισσότερα από 500.000 χιλιόμετρα! Έχει ξεπεράσει δηλαδή κατά πολύ το προσδόκιμο χρόνο ζωής τους που είναι τα δέκα χρόνια».
Όπως τόνισε, τα περισσότερα από αυτά έχουν παραληφθεί πριν την Ολυμπιάδα του 2004 ενώ τρία δόθηκαν ως προσφορά εφοπλιστών μετά τις πυρκαγιές του 2007. Και από αυτά όμως, τα τρία πιο καινούργια, το ένα μόνον χρησιμοποιείται καθώς τα άλλα δυο είναι ακινητοποιημένα λόγω βλαβών. «Κονδύλια δεν υπάρχουν με αποτέλεσμα οι επισκευές να καθυστερούν και τα ασθενοφόρα να είναι επικίνδυνα όχι μόνο για εμάς αλλά και για τους ασθενείς που διακομίζονται. Όταν ένα ασθενοφόρο έχει … «φάει τα ψωμιά του» τι μπορούμε να κάνουμε και εμείς; Σκεφτείτε ότι τα ελαστικά προσπαθούμε με χίλιους τρόπους να τα διατηρούμε σε αξιοπρεπή κατάσταση καθώς η προμήθεια τους γίνεται από τα κεντρικά του ΕΚΑΒ στην Αθήνα και τις περισσότερες φορές δεν είναι και από τα καλύτερα που σημαίνει ότι αυξάνεται η επικινδυνότητα κυρίως στους δρόμους καρμανιόλες που κινούμαστε. Από την άλλη πλευρά, οι αντιπροσωπείες, καθυστερούν να τα επισκευάσουν γιατί δεν πληρώνονται στην ώρα τους ενώ αντιμετωπίζουμε και σοβαρές ελλείψεις αναλώσιμων υλικών σε τέτοιο σημείο που δεν έχουμε γάντια ή κολάρα!».
Ο κ. Θεοδωρόπουλος επισήμανε ότι η προμήθεια νέων ασθενοφόρων βρίσκεται σε εκκρεμότητα από το 2009 και ακόμα περιμένουν ενώ όσον αφορά τα ασθενοφόρα ιδιοκτησίας των Νοσοκομείων που θα παραχωρηθούν στο ΕΚΑΒ είναι πιο παλιά και από αυτά που ήδη διαθέτουν και μάλιστα τα περισσότερα είναι με βλάβες γεγονός που σημαίνει ότι δεν τους είναι χρήσιμα.
Θέλοντας να καταδείξει τη σοβαρότητα του προβλήματος και των καθημερινών ζητημάτων που αντιμετωπίζουν οι διασώστες και τα πληρώματα των ασθενοφόρων εξαιτίας της παλαιότητας των οχημάτων, αναφέρθηκε σε πρόσφατο περιστατικό που κλήθηκε να αντιμετωπίζει το ΕΚΑΒ στην Ηλεία. «Πριν μερικές μέρες, δόθηκε κλήση στο ΕΚΑΒ για επείγον περιστατικό στο Νομό Ηλείας. Το ασθενοφόρο όμως δεν έπαιρνε μπροστά! Για να φτάσει λοιπόν εγκαίρως βοήθεια εκεί που ζητήθηκε, καλέσαμε να παρέμβει ασθενοφόρο από την Αμαλιάδα. Όπως καταλαβαίνετε τα προβλήματα είναι πολλά γιατί τα ασθενοφόρα που χρησιμοποιούνται είναι παμπάλαια και θα έπρεπε προ πολλού να είχαν αποσυρθεί. Παρόλα αυτά χρησιμοποιούνται ακόμα, σε ένα Νομό που ο τουρισμός διπλασιάζει την καλοκαιρινή περίοδο τον πληθυσμό…».
Τεράστια περιοχή κάλυψης, λίγο προσωπικό
Στο ΕΚΑΒ της Ηλείας, προσφέρουν τις υπηρεσίες τους 32 διασώστες- πληρώματα ασθενοφόρων συν έξι οδηγοί που μετακινήθηκαν από τα Νοσοκομεία του Νομού στο Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας αλλά παραμένουν ακόμα χωρίς την απαιτούμενη εκπαίδευση (έλαβαν μια τύποις εκπαίδευση 10 ημερών). «Το προσωπικό στο ΕΚΑΒ της Ηλείας δεν είναι επαρκές και αριθμητικά είναι πολύ λίγο για να καλύψει γεωγραφικά την έκταση του Νομού, η οποία αντιμετωπίζει πέραν των υπόλοιπων προβλημάτων και υποστελέχωση των Νοσοκομείων. Αυτό σημαίνει, ότι πολλά περιστατικά στην Ηλεία, διακομίζονται στην Πάτρα, σε μεγαλύτερους υγειονομικούς σχηματισμούς λόγω μη κάλυψης τους από τα εκεί νοσοκομεία. Ενδεικτικά αναφέρω ότι σε καθημερινή βάση, ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ διακομίζουν ασθενείς στην Πάτρα τουλάχιστον 4 φορές ημερησίως στην καλύτερη των περιπτώσεων! Και το πρόβλημα έγινε μεγαλύτερο με την κατάργηση της ειδικότητας των οδηγών στα νοσοκομεία και της μετακίνησης τους στο ΕΚΑΒ μετά από την τύποις εκπαίδευση και παρότι κάποιοι εξ’ αυτών δούλευαν στο αντικείμενο, δεν επιχειρούσαν σε επείγοντα περιστατικά αλλά έκαναν δευτερογενείς διακομιδές. Για το λόγο αυτό, έχουμε ζητήσει, οι έξι συνάδελφοι από την Ηλεία να ενταχθούν στο ΕΚΑΒ με ομαλές συνθήκες, δηλαδή να εκπαιδευτούν κατάλληλα ώστε να μπορούν να προσφέρουν στη διαδικασία του επείγοντος που κατά βάση έχουμε σε προτεραιότητα. Συνολικά όμως, ζητάμε ενίσχυση του ΕΚΑΒ στην Ηλεία με δέκα τουλάχιστον άτομα ώστε να μπορέσουμε να καλύψουμε και την περιοχή της Ζαχάρως που παραμένει ακάλυπτη. Μάλιστα με την προκήρυξη του 2010 μας είχαν υποσχεθεί ότι θα μας δώσουν 9 άτομα για την περιοχή της Ζαχάρως ωστόσο πλέον τα δεδομένα έχουν αλλάξει και με νέες τροποποιήσεις ζητήσαμε 6 άτομα για τη Ζαχάρω και τα υπόλοιπα στον Πύργο που αντιμετωπίζει και το μεγαλύτερο όγκο περιστατικών».
Κική Κολοβέρου
kkoloverou@yahoo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου