Με κοινή υπουργική απόφαση που συνυπέγραψαν ο υπ. Εθνικής Άμυνας Δημ. Αβραμόπουλος και ο
ομόλογός του των Μεταφορών Μιχ. Χρυσοχοΐδης παραχωρείται για κοινή χρήση στην πολεμική και την πολιτική αεροπορία το αεροδρόμιο της Τρίπολης. Όπως τόνισαν μάλιστα σε δηλώσεις τους το αεροδρόμιο μπορεί να λειτουργήσει ως πολιτικό από τον επόμενο χρόνο.
Πρόκειται για μια διαδικασία «fast track» αν και το αίτημα ήταν παλαιό. Η ουσία είναι ότι η λειτουργία πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη ήταν διακαής πόθος του κ. Χρυσοχοΐδη για πολλούς λόγους. Ο κυριότερος οφείλεται στο ότι είναι το κοντινότερο στην Αθήνα που μπορεί να λειτουργήσει λόγω των συμβατικών δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η ελληνική κυβέρνηση με το «Ελεύθεριος Βενιζέλος».
Επειδή τα τέλη στην Τρίπολη θα είναι πολύ χαμηλότερα από εκείνα του «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι προφανές ότι πολλές αεροπορικές εταιρείες θα την προτιμήσουν. Άλλωστε με τον αυτοκινητόδρομο η απόσταση Τρίπολης – Αθήνας είναι μία ώρα και 15 λεπτά, Τρίπολη – Καλαμάτα λιγότερο από μια ώρα και Τρίπολη – Σπάρτη 45 λεπτά. Στην Καλαμάτα άλλωστε το αεροδρόμιο σημείωσε αύξηση πτήσεων κατά 54% και θεωρείται κορεσμένο. Πέραν αυτών η λειτουργία του αεροδρομίου στην Τρίπολη θα βοηθήσει και τις εμπορευματικές μεταφορές όπως και την προώθηση των νωπών οπωροκηπευτικών της Λακωνίας και του Αργολικού κάμπου στις διεθνείς αγορές.
Οι δύο υπουργοί τόνισαν σε πανηγυρικό κλίμα ότι «το πολιτικό αεροδρόμιο της Τρίπολης θα συμβάλλει πανηγυρικά στην ανάπτυξη ολόκληρης της Πελοποννήσου».
Η Ηλεία στη γωνία
Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η προσπάθεια των δύο υπουργών είναι σωστή. Τα οφέλη για την κεντρική και ανατολική Πελοπόννησο είναι προφανή.
Δεν ισχύει όμως το ίδιο για τη νοτιοδυτική Πελοπόννησο. Η Ηλεία και η Τριφυλία λόγω του άθλιου οδικού δικτύου δεν είναι εύκολα προσπελάσιμες.
Ο τουρίστας θα μπορεί μέσα σε μία ώρα να βρίσκεται στην Αθήνα ή την Καλαμάτα και να είναι ξεκούραστος.
Όμως για να έλθει στην Ολυμπία ή στη Ζαχάρω ή στο Costa Navarino στην Πύλο και γενικά την Τριφυλία θα χρειαστεί δύο ώρες ταλαιπωρίας εν μέσω στροφών και οδικών κινδύνων.
Και βέβαια ενώ βλέπουμε να αναπτύσσονται περιφερειακά αεροδρόμια (με ότι θετικό συνεπάγεται αυτό για τις περιοχές που λειτουργούν) η Ηλεία συνεχίζει να μένει εκτός σχεδιασμού με ανεκμετάλλευτο εδώ και 27 χρόνια το αεροδρόμιο της Ανδραβίδας.
Είναι δε προφανές ότι οι πολιτικές πτήσεις στο αεροδρόμιο Ανδραβίδας θα μπορούσαν να συμβάλουν αποφασιστικά τόσο στην τουριστική ανάπτυξη όσο και στην προσπάθεια να γίνει κάποια στιγμή στο μέλλον το Κατάκολο «Home Port» για τις κρουαζιέρες με ανυπολόγιστα οικονομικά οφέλη.
Κι ενώ οι Ηλείοι βουλευτές και γενικότερα οι πολιτικοί παράγοντες τα τελευταία 15 χρόνια «βολοδέρνουν» για τη λειτουργία του αεροδρομίου Ανδραβίδας, στην γειτονική Αρκαδία ξεπεράστηκαν τα προβλήματα και όπως δήλωσε ο κ. Αβραμόπουλος «με συνεργασία και συνεννόηση αφήσαμε πίσω παραγοντισμούς και υπουργικούς πατριωτισμούς» και τα κατάφεραν.
Ζαχαρίας Μαντάς
patrisnews.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου