Βατό
και κατανοητό χαρακτηρίζουν οι καθηγητές των φροντιστηρίων , Πύργου, το
θέμα της Έκθεσης αλλά και των ασκήσεων της Νεοελληνικής Γλώσσας, μάθημα
στο οποίο εξετάστηκε ένα μεγάλος αριθμός μαθητών της Ηλείας, την πρώτη
ημέρα των πανελλαδικών. .
Οι εντυπώσεις των παιδιών, σύμφωνα με
όσα δηλώνουν στη «Πρωινή Ενημέρωση» οι καθηγητές, ήταν θετικές αφού το
θέμα της έκθεσης «δεν ήταν στημένο» και απαιτούσε μόνο τη συνδυαστική,
κριτική αλλά και εμπειρική σκέψη.
«Χαρμολύπη για τους μαθητές »
«Τα παιδιά ως προς τα πρώτα ζητούμενα, τις πρώτες δώδεκα μονάδες είναι πολύ ενθουσιασμένα και ευχαριστημένα διότι τα θέματα ήταν αντίστοιχα με τα περσινά, συνεπώς ήταν πολύ καλά προετοιμασμένα και για το λόγο αυτό δεν αντιμετώπισαν δυσκολίες», αναφέρει η κ. Μιμίκα Βλάση, φιλόλογος στο φροντιστήριο «Άλμα», συμπληρώνοντας: «Το θέμα της έκθεσης που σχετιζόταν με τη φιλία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης , κέρδισε το ενδιαφέρον των παιδιών αφού είχαν, και ήξεραν πράγματα να γράψουν .
Μελετώντας το θέμα, δημιουργήθηκε στα παιδιά μια χαρμολύπη, καθώς θεωρήθηκε εύκολο, όμως λόγω των απογοητεύσεων που μπορεί να έχουν στην Γ’ Λυκείου, κατά τη διάρκεια της οποίας πιθανόν να μη μπορούσαν να δουν φίλους τους και να επικοινωνήσουν ουσιαστικά μαζί τους, το αντιμετώπισαν με κάποια ευαισθησία.
Πιστεύω πως δεν υπήρχαν παγίδες στο θέμα αφού οι ερωτήσεις ήταν ευκρινείς, απλά ίσως ορισμένοι μαθητές να το αντιμετώπισαν χωρίς τη δέουσα σοβαρότητα. ».
«Θετικές οι εντυπώσεις των παιδιών»
Ο Διονύσης Ζαγκλής, φιλόλογος στο φροντιστήριο «Δομή», τόνισε: « Οι εντυπώσεις των παιδιών ήταν θετικές. Το θέμα της έκθεσης αλλά και η όλη εξέταση, συγκριτικά με πέρυσι, ήταν πιο εύκολη. Για ακόμα μια φορά δεν είχαν βάλει άσκηση για την ανάπτυξη και κατανόηση του κειμένου, είχαν βάλει όμως σωστό-λάθος. Το κείμενο δεν έκρυβε ιδιαίτερες δυσκολίες στην απόδοσή του. Έπρεπε να προσέξουν όμως την έκθεσή, γιατί ήταν συνδυαστικό το θέμα. Συγκεκριμένα ήταν σημαντικό στο πρώτο μέρος, να αναφέρουν τα χαρακτηριστικά της αληθινής φιλίας, και στο δεύτερο, πώς αυτή μπορεί να επηρεάζεται -θετικά ή αρνητικά- με τα σύγχρονα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οπότε απαιτούσε συνδυαστική και κριτική σκέψη προκειμένου να παραθέσουν κάποιο επιχείρημα.
Η έκθεση, παραδοσιακά, ξεκινά σαν πρώτο μάθημα εξέτασης γιατί δίνει μια αβεβαιότητα στο μαθητή, μια ψευδαίσθηση του τύπου «μπορεί να τα έχω πάει καλά αλλά μπορεί και όχι». Σαφώς υπήρχαν παγίδες κυρίως στο δεύτερο ζητούμενο γιατί πολλά παιδιά μπορεί να επικεντρώθηκαν είτε στη θετική είτε στην αρνητική επιρροή που έχουν τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης και επομένως, να βρεθούν αντίκρυ σε ένα αποτέλεσμα που δεν θα το είχαν σκεφτεί».
«Οι μαθητές, ήταν ικανοποιημένοι»
«Τα παιδιά σε γενικές γραμμές ήταν ικανοποιημένα και ευχαριστημένα», επισημαίνει η κ.Φρόσω Δαμασκοπούλου, φιλόλογος στο φροντιστήριο «Ανάλυση»: «Κάποια ερωτήματα μπορεί να είχαν ένα βαθμό δυσκολίας, όπως τα συνώνυμα και τα αντώνυμα, αλλά σε γενικές γραμμές ήταν εντός ύλης και το κείμενο δεν είχε βαθμό δυσκολίας.
Από την άλλη πλευρά , στην έκθεση, το δεύτερο ερώτημα ήταν στο πλαίσιο των ενοτήτων της Γ’ Λυκείου και τα παιδιά, εφόσον είχαν εργασθεί στο συγκεκριμένο θέμα, μπορούσαν να απαντήσουν.
Το πρώτο ερώτημα ήταν κοντά στους νέους περισσότερο και θα μπορούσαν να πάρουν, πολλές ιδέες από το κείμενο.
Οι ερωτήσεις ήταν αναμενόμενες σε πολύ μεγάλο βαθμό, αφού ένα παιδί που ήταν προσεχτικό και είχε προετοιμαστεί, θα μπορούσε να γράψει.
Παγίδα ίσως να ήταν το δεύτερο ερώτημα που ζητούσε το ρόλο των σελίδων κοινωνική δικτύωσης, σε ο,τι αφορά τις σχέσεις φιλίας, αφού ο ρόλος τους είναι και αρνητικός και θετικός, και το παιδί θα πρέπει να εντοπίσει και τις δύο αυτές πλευρές και να μην εστιάσει μόνο σε έναν».
Οι
ασκήσεις παράλληλα παρουσίασαν, μεγάλο βαθμό ευκολίας αφού ένα μέρος
ήταν παρόμοιο με το περσινό. Η ομοιότητα που παρατηρήθηκε δε, είναι πως,
για ακόμα μια χρονιά, δεν υπήρχε η ανάπτυξη κειμένου αλλά ασκήσεις
σωστού-λάθους.
Δυσκολίες αντιμετώπισαν όμως στα αντώνυμα, ενώ ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής θα μπορούσε να αποδώσει άριστα σε ασκήσεις θεωρίας των προσώπων, των εισαγωγικών αλλά και των σημείων στίξεων.
Δυσκολίες αντιμετώπισαν όμως στα αντώνυμα, ενώ ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής θα μπορούσε να αποδώσει άριστα σε ασκήσεις θεωρίας των προσώπων, των εισαγωγικών αλλά και των σημείων στίξεων.
«Χαρμολύπη για τους μαθητές »
«Τα παιδιά ως προς τα πρώτα ζητούμενα, τις πρώτες δώδεκα μονάδες είναι πολύ ενθουσιασμένα και ευχαριστημένα διότι τα θέματα ήταν αντίστοιχα με τα περσινά, συνεπώς ήταν πολύ καλά προετοιμασμένα και για το λόγο αυτό δεν αντιμετώπισαν δυσκολίες», αναφέρει η κ. Μιμίκα Βλάση, φιλόλογος στο φροντιστήριο «Άλμα», συμπληρώνοντας: «Το θέμα της έκθεσης που σχετιζόταν με τη φιλία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης , κέρδισε το ενδιαφέρον των παιδιών αφού είχαν, και ήξεραν πράγματα να γράψουν .
Μελετώντας το θέμα, δημιουργήθηκε στα παιδιά μια χαρμολύπη, καθώς θεωρήθηκε εύκολο, όμως λόγω των απογοητεύσεων που μπορεί να έχουν στην Γ’ Λυκείου, κατά τη διάρκεια της οποίας πιθανόν να μη μπορούσαν να δουν φίλους τους και να επικοινωνήσουν ουσιαστικά μαζί τους, το αντιμετώπισαν με κάποια ευαισθησία.
Πιστεύω πως δεν υπήρχαν παγίδες στο θέμα αφού οι ερωτήσεις ήταν ευκρινείς, απλά ίσως ορισμένοι μαθητές να το αντιμετώπισαν χωρίς τη δέουσα σοβαρότητα. ».
«Θετικές οι εντυπώσεις των παιδιών»
Ο Διονύσης Ζαγκλής, φιλόλογος στο φροντιστήριο «Δομή», τόνισε: « Οι εντυπώσεις των παιδιών ήταν θετικές. Το θέμα της έκθεσης αλλά και η όλη εξέταση, συγκριτικά με πέρυσι, ήταν πιο εύκολη. Για ακόμα μια φορά δεν είχαν βάλει άσκηση για την ανάπτυξη και κατανόηση του κειμένου, είχαν βάλει όμως σωστό-λάθος. Το κείμενο δεν έκρυβε ιδιαίτερες δυσκολίες στην απόδοσή του. Έπρεπε να προσέξουν όμως την έκθεσή, γιατί ήταν συνδυαστικό το θέμα. Συγκεκριμένα ήταν σημαντικό στο πρώτο μέρος, να αναφέρουν τα χαρακτηριστικά της αληθινής φιλίας, και στο δεύτερο, πώς αυτή μπορεί να επηρεάζεται -θετικά ή αρνητικά- με τα σύγχρονα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οπότε απαιτούσε συνδυαστική και κριτική σκέψη προκειμένου να παραθέσουν κάποιο επιχείρημα.
Η έκθεση, παραδοσιακά, ξεκινά σαν πρώτο μάθημα εξέτασης γιατί δίνει μια αβεβαιότητα στο μαθητή, μια ψευδαίσθηση του τύπου «μπορεί να τα έχω πάει καλά αλλά μπορεί και όχι». Σαφώς υπήρχαν παγίδες κυρίως στο δεύτερο ζητούμενο γιατί πολλά παιδιά μπορεί να επικεντρώθηκαν είτε στη θετική είτε στην αρνητική επιρροή που έχουν τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης και επομένως, να βρεθούν αντίκρυ σε ένα αποτέλεσμα που δεν θα το είχαν σκεφτεί».
«Οι μαθητές, ήταν ικανοποιημένοι»
«Τα παιδιά σε γενικές γραμμές ήταν ικανοποιημένα και ευχαριστημένα», επισημαίνει η κ.Φρόσω Δαμασκοπούλου, φιλόλογος στο φροντιστήριο «Ανάλυση»: «Κάποια ερωτήματα μπορεί να είχαν ένα βαθμό δυσκολίας, όπως τα συνώνυμα και τα αντώνυμα, αλλά σε γενικές γραμμές ήταν εντός ύλης και το κείμενο δεν είχε βαθμό δυσκολίας.
Από την άλλη πλευρά , στην έκθεση, το δεύτερο ερώτημα ήταν στο πλαίσιο των ενοτήτων της Γ’ Λυκείου και τα παιδιά, εφόσον είχαν εργασθεί στο συγκεκριμένο θέμα, μπορούσαν να απαντήσουν.
Το πρώτο ερώτημα ήταν κοντά στους νέους περισσότερο και θα μπορούσαν να πάρουν, πολλές ιδέες από το κείμενο.
Οι ερωτήσεις ήταν αναμενόμενες σε πολύ μεγάλο βαθμό, αφού ένα παιδί που ήταν προσεχτικό και είχε προετοιμαστεί, θα μπορούσε να γράψει.
Παγίδα ίσως να ήταν το δεύτερο ερώτημα που ζητούσε το ρόλο των σελίδων κοινωνική δικτύωσης, σε ο,τι αφορά τις σχέσεις φιλίας, αφού ο ρόλος τους είναι και αρνητικός και θετικός, και το παιδί θα πρέπει να εντοπίσει και τις δύο αυτές πλευρές και να μην εστιάσει μόνο σε έναν».
Έφη Ραδαίου
Πηγή: Πρωινή Ενημέρωση (eproini.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου