Ζητήματα εγκυρότητας στη διεξαγωγή των φετινών πανελλαδικών εξατάσεων θέτει ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας
και βουλευτής Β’ Αθηνών Άρης Σπηλιωτόπουλος. Ο ίδιος προέβη σε ανακοίνωση σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από την Παιδεία, υποστηρίζοντας ότι "οι αποφάσεις της τελευταίας στιγμής του υπουργείου Παιδείας εγείρουν καχυποψία και αβεβαιότητα για το αδιάβλητο της διαδικασίας των εξετάσεων".
Η δήλωση έχει ως εξής:
"Όλα πλέον πρέπει να τα περιμένουμε και τίποτα δεν μας εκπλήσσει με το υπουργείο Παιδείας και την προχειρότητα που επικρατεί εκεί. Στις 8 Μαρτίου, η υπουργός Παιδείας, σε τηλεοπτικό κανάλι, δήλωνε ότι οι Πανελλαδικές εξετάσεις θα διενεργηθούν το δεύτερο μισό του Μαΐου και ότι θα μπει τέλος στη συνήθεια των τελευταίων ετών να τελειώνουν τα μαθήματα τόσο νωρίς.
Μάλιστα ενόψει των αντιδράσεων που προκλήθηκαν με τις συγχωνεύσεις, η ίδια η υπουργός απειλούσε μαθητές και εκπαιδευτικούς, ότι θα γίνουν μαθήματα και τα Σαββατοκύριακα εφόσον συνεχιστούν οι καταλήψεις.
Τρεις εβδομάδες αργότερα, στις 5 Απριλίου, το υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει ότι φέτος οι Πανελλαδικές θα ξεκινήσουν στις 12 Μαΐου, δηλαδή νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά.
Χωρίς καμία εξήγηση και λογική αιτιολόγηση: Μειώνουν το σχολικό έτος κατά μία εβδομάδα, επισπεύδουν τις Πανελλαδικές εξετάσεις, δημιουργώντας ακόμη και ζητήματα εγκυρότητας των εξετάσεων.
Δημιουργούν καχυποψία και αβεβαιότητα, καθώς είναι ανέτοιμοι. Έχουν βαλτώσει τα μηχανογραφικά Δελτία των εξετάσεων.
Αποφάσισαν τροπολογία και διαδικασίες εξπρές για τις ενδοσχολικές εξετάσεις και τη λήψη απολυτήριου χωρίς Πανελλαδικές. Δεν έχουν ακόμη ορίσει τις Λυκειακές Επιτροπές των εξετάσεων.
Μειώνουν κατά 45% τα εξεταστικά κέντρα. Δεν έχουν καθορίσει βαθμολογητές και βαθμολογικά κέντρα.
Ανακοινώνουν το τραγελαφικό όσο και μοναδικό από την άλλη, ότι οι πανελλαδικές Εξετάσεις των Εσπερινών Λυκείων θα διεξαχθούν το πρωί.
Και μέσα σε ένα πρωτοφανές και μεγαλειώδες αλαλούμ δημιουργούν συνθήκες ανασφάλειας και αβεβαιότητας σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, μετά και τη φημολογία ότι η κυβέρνηση βλέπει γρήγορα εκλογές και δεν τους βγαίνουν οι ημερομηνίες. Επιτέλους λίγη υπευθυνότητα δε βλάπτει", καταλήγει η ανακοίνωση.
Αντιδρούν και οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί
Αντιδρούν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί (ΟΙΕΛΕ) στην απόφαση του υπουργείου Παιδείας, για απόκτηση απολυτηρίου από τα ημερήσια Γενικά Λύκεια, χωρίς συμμετοχή σε πανελλαδικές εξετάσεις.
Χαρακτηρίζουν την απόφαση ως "ένα ακόμη βήμα για την απαξίωση του Γενικού Λυκείου, για την όξυνση των φαινομένων αναξιοκρατίας, ανισότητας και διαφθοράς στα σχολεία και για την απαξίωση της έννοιας του απολυτηρίου προς όφελος όσων θέλουν να εμπορευματοποιήσουν τη γνώση".
Η ΟΙΕΛΕ προσθέτει ότι η "πρόταση του υφυπουργού Παιδείας, Ιωάννη Πανάρετου, για τη νεκρανάσταση της πάλαι ποτέ Ε΄Δέσμης ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου σε ένα ήδη διεφθαρμένο σύστημα, τις ανομίες του οποίου οι εποπτικές αρχές του κράτους δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν".
Και συνεχίζουν "είναι νωπές οι μνήμες από το σκάνδαλο των πλασματικών απολυτηρίων των ιδιωτικών ΤΕΕ της Άρτας, όπου εκατοντάδες απόφοιτοι με άριστες βαθμολογίες κατέλαβαν, μέσω ΑΣΕΠ, θέσεις εξειδικευμένης εργασίας του Δημοσίου, πετώντας έξω παιδιά δημοσίων σχολείων που κόπιασαν ν’ αποκτήσουν ένα γνήσιο απολυτήριο με πανελλαδικές εξετάσεις. Αξίζει να σημειωθεί πως ο εγκέφαλος της υπόθεσης των πλασματικών τίτλων στην Άρτα έχει τιμωρηθεί για την πράξη του αυτή, με την εκλογή του ως διευθυντής Β/μίας εκπαίδευσης του νομού".
Πρότειναν να αλλάξει μάλιστα ο τρόπος αξιολόγησης και καταλήγουν ότι "η ουσιαστική πιστοποίηση του απολυτηρίου του Λυκείου πρέπει να συνδέεται με αδιάβλητες διαδικασίες αξιολόγησης. Σε μία εποχή που η έννοια του δημόσιου συμφέροντος υποχωρεί δραματικά υπέρ των ασύδοτων ορέξεων της αγοράς, προτάσεις όπως αυτή του ΥΠΔΒΜΘ γεννούν προβληματισμό για τη σκοπιμότητά τους.
Η λειτουργία ενός εκπαιδευτικού συστήματος πρέπει να στηρίζεται και στη διαφάνεια και στη σύννομη λειτουργία των θεσμών του. Η κατασκευή μίας μηχανής κοπής απολυτηρίων με αδιαφανείς και διαβλητές μεθόδους το μόνο που πετυχαίνει είναι την πλήρη απαξίωση του δημόσιου σχολείου και την ένταση των φαινομένων διαφθοράς που μαστίζουν ήδη τον χώρο της εκπαίδευσης".
news247
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου