πόρισμα του υπουργείου Οικονομικών.
Από τις 75 εφορίες, οι 20 θα βρίσκονται στο Νομό Αττικής, οι 6 στο Νομό Θεσσαλονίκης και οι 49 ΔΟΥ στην υπόλοιπη χώρα. Ειδικά για τους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης, η κατανομή των ΔΟΥ έγινε με γεωγραφικά κριτήρια.
Για την Αττική, προτείνεται η δημιουργία μίας ΔΟΥ που θα περιλαμβάνει τους 1.000 φορολογούμενους (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με το υψηλότερο εισόδημα, η κατάργηση των τριών ΔΟΥ Ανωνύμων Εταιρειών (ΦΑΕΕ Αθηνών, ΦΑΒΕ Αθηνών και ΦΑΕ Πειραιώς) και η διάσπαση των φορολογουμένων στις ΔΟΥ στις οποίες εδρεύουν οι εταιρείες τους.
Ακόμα, προτείνεται η διατήρηση της ΔΟΥ Πλοίων, στην οποία θα πρέπει να μεταφερθούν όλα τα πλοία της Αττικής που σήμερα παρακολουθούνται από άλλες ΔΟΥ.
Επίσης, προτείνεται η διατήρηση της ΔΟΥ Κατοίκων Εξωτερικού, η οποία θα έχει στην αρμοδιότητά της την φορολογία των εισοδημάτων που αποκτώνται στην Ελλάδα από φυσικά πρόσωπα που κατοικούν στο εξωτερικό.
Στη ΔΟΥ θα μεταφερθούν όλες ή ορισμένες από τις off shore εταιρείες που ελέγχονται από τις ΔΟΥ ΦΑΕΕ Αθηνών και ΦΑΕ Πειραιά, αν καταργηθεί η ΔΟΥ Ανωνύμων Εταιρειών.
Η προτεινόμενη συνένωση στο τελικό στάδιο θα αφορά και τις νησιωτικές περιοχές, δεδομένου ότι οι αρμοδιότητες που θα παραμείνουν κατά το μεταβατικό στάδιο θα μεταφερθούν στα αντίστοιχα ΚΕΠ των Δήμων που λειτουργούν ήδη.
Το 2010 εισπράχθηκαν από τις εφορίες 36 δισ. ευρώ. Τα 22,77 δισ. ευρώ εισπράχθηκαν από 20 ΔΟΥ, ενώ σε 78 μικρές ΔΟΥ το αντίστοιχο ποσό ήτανν 464 εκατ. ευρώ.
Αόμα, 18 ΔΟΥ παραλαμβάνουν πάνω από 50.000 δηλώσεις φυσικών προσώπων, ενώ σε 108 ΔΟΥ το αντίστοιχο νούμερο είναι κάτω από 10.000.
Οι 18 ΔΟΥ με τον μεγαλύτερο όγκο εργασίας παραλαμβάνουν κατά μέσο όρο 60.897 δηλώσεις φυσικών προσώπων, ενώ οι 108 ΔΟΥ με τον μικρότερο όγκο παραλαμβάνουν 5.113 δηλώσεις φυσικών προσώπων κατά μέσο όρο.
Όλοι οι υπάλληλοι των ΔΟΥ που θα συγχωνευθούν θα μεταφερθούν στις ΔΟΥ των πρωτευουσών των νομών. Περισσότεροι από 2.000 υπάλληλοι θα ενισχύσουν τα Τμήματα Ελέγχου και Αναγκαστικής Είσπραξης Εσόδων.
Οι εφοριακοί θα θεωρούνται εν δυνάμει ελεγκτές και θα επικεντρωθούν στη διενέργεια φορολογικών ελέγχων, την επεξεργασία των δηλώσεων και τις διασταυρώσεις στοιχείων καθώς επίσης και στην εφαρμογή των διαδικασιών αναγκαστικής είσπραξης εσόδων.
Οι φορολογούμενοι θα απευθύνονται αποκλειστικά στα ΚΕΠ για έκδοση βεβαίωσης φορολογικής ενημερότητας, αντιγράφου εκκαθαριστικού σημειώματος φόρου εισοδήματος, αντιγράφου δήλωσης φορολογίας εισοδήματος Ε1, Ε2, Ε3 και αντιγράφου δήλωσης στοιχείων ακινήτων Ε9.
Ακόμα, από τα ΚΕΠ θα μπορούν να παίρνουν την επανεκτύπωση βεβαιώσεων απόδοσης ΑΦΜ φυσικού προσώπου, έναρξης ή διακοπής εργασιών φυσικού προσώπου και αλλαγής στοιχείων διεύθυνσης φυσικού προσώπου μη επιτηδευματία και να υποβάλλουν αίτηση πιστοποίησης στο ΤΑΧΙSNET για χορήγηση κωδικών,
Στα ΚΕΠ θα γίνεται η ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος (εντύπων Ε1, Ε2 και Ε3), των δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (Ε9), των οριστικών δηλώσεων φόρου απόδοσης μισθωτών υπηρεσιών και του δεύτερου αντιτύπου της βεβαίωσης αποδοχών ή συντάξεων και εμπρόθεσμων αρχικών ανακεφαλαιωτικών πινάκων ενδοκοινοτικών παραδόσεων και αποκτήσεων.
Όλες οι διαδικασίες που εκτελούνται από τις ΔΟΥ και αφορούν υποβολή δηλώσεων, έκδοση βεβαιώσεων και πιστοποιητικών θα απομακρυνθούν απ' αυτές, αφού θα παρέχονται μέσω Διαδικτύου. Η πληρωμή των βεβαιωμένων οφειλών προς το Δημόσιο θα γίνεται μέσω τραπεζών, ενώ και τα παράβολα θα διατίθενται ηλεκτρονικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου