Σύμφωνα με τον θρύλο, αν είσαι ηθοποιός και υποδυθείς το ρόλο του Ιησού μια παράξενη κατάρα σε ακολουθεί... Το ΜΕΝ 24 παρουσιάζει τους πέντε ηθοποιούς
Σύμφωνα με τον θρύλο, αν είσαι ηθοποιός και υποδυθείς το ρόλο του Ιησού μια παράξενη κατάρα σε ακολουθεί... Το ΜΕΝ 24 παρουσιάζει τους πέντε ηθοποιούς που πλήρωσαν ακριβά το τίμημα του -κινηματογραφικού- σταυρού.Αλέξης Γκόλφης
«Ο Χριστός ξανασταυρώνεται»
Τον περασμένο Άυγουστο ένα πτώμα άστεγου βρέθηκε στην πλατεία Κολιάτσου και μεταφέρθηκε στο νεκροτομείο. Για δύο μήνες δεν είχε βρεθεί κανένας να το αναζητήσει μέχρι να αποκαλυφθεί η αληθινή του ταυτότητα: ήταν ο Αλέξης Γκολφής, ο οποίος τα τελευταία χρόνια ζούσε στο δρόμο και έτρωγε μέσα από τους κάδους των σκουπιδιών.
Ο Έλληνας ηθοποιός που υποδυόταν το Μανωλιό στην μεταφορά του βιβλίου του Νίκου Καζαντζάκη στη μικρή οθόνη από τον Βασίλη Γεωργιάδη, είδε την καριέρα του να παίρνει την κατιούσα μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων. Δεν έκλεισε καμία αξιόλογη δουλειά και ο ίδιος θεωρούσε ότι ο Χριστός του Καζαντζάκη τον κυνηγούσε και θα τον κυνηγούσε για πάντα. Δεν κατάφερε ποτέ να του ξεφύγει και στο τέλος τον έπιασε.
Τζέφρι Χάντερ
«Ο Βασιλεύς των Βασιλέων»
Στην επανέκδοση της ταινίας «Ο Βασιλεύς των Βασιλέων» το 1961, το ρόλο του Χριστού είχε ο Τζέφρι Χάντερ,ο οποίος κατά σύμπτωση βρισκόταν στα 33 του χρόνια. Πριν την ενσάρκωση του Θεανθρώπου, ο Χάντερ είχε εμφανιστεί με επιτυχία στο πλευρό του Τζον Γουέιν στο κλασικό γουέστερν «Η Αιχμάλωτη της Ερήμου» του Τζον Φορντ.
Μετά όμως από τον «καταραμένο» ρόλο οι τηλεοπτικές σειρές στις οποίες πρωταγωνιστούσε κόβονταν από την πρώτη σαιζόν, οι ρόλοι του αναθέτονταν σε άλλους και εκείνος αναγκάστηκε να περιοριστεί σε κάποια B- movies στην Ασία και την Ευρώπη και σε μικρούς ρόλους του Χόλιγουντ.
Εννιά χρόνια μετά το φιλμ, ο Χάντερ παντρεύεται την αγαπημένη του, Έμιλι Μακ Λάφιν αλλά τρεις μήνες μετά ο γάμος, όπως και η ζωή του τελειώνει άδοξα: κατά τη διάρκεια μιας αεροπορικής πτήσης δείχνει τα πρώτα συμπτώματα εγκεφαλικού. Νοσηλεύεται στο νοσοκομείο αλλά όταν επιστρέφει σπίτι του, ένα δεύτερο εγκεφαλικό αποβαίνει μοιραίο: πέφτει στο πάτωμα και σπάει το κεφάλι του, με αποτέλεσμα να πεθάνει μια μέρα μετά από εσωτερική αιμορραγία. Ήταν μόλις 42 ετών.
Γουίλιαμ Νταφόε
«Ο τελευταίος πειρασμός»
Ένας από τους πιο αταίριαστους Χριστούς της μεγάής οθόνης ήταν ο Γουίλιαμ Νταφόε στην ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε. Η ερμηνεία του αν και καλή, θεωρήθηκε υπερβολική από ορισμένους και κανένας ουσιαστικά δεν τον ταύτισε με τον ρόλο, ενώ συνολικά η ταινία δεν είχε αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις.
Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ο Νταφόε τυφλώθηκε εντελώς στο ένα μάτι, λόγω μιας αλλεργίας που παρουσίασε από τις ίδιες τις σταγόνες που έπαιρνε. Ευτυχώς λίγες μέρες μετά η όραση του επανήλθε. Ο ίδιος κάποια χρόνια μετά δήλωσε: «Ακόμα και σήμερα δεν μπορώ να πιστέψω ότι είχα το θράσος να πιστέψω ότι μπορούσα να ενσαρκώσω τον ίδιο τον Χριστό».
Τζέιμς Καβίζελ
«Τα Πάθη του Χριστού»
Ο πιο… ταλαιπωρημένος από όλους φαίνεται να είναι ο Τζέιμς Καβίζελ, ο οποίος ενσάρκωσε τον Χριστό στην ταινία-παγκόσμιο φαινόμενο του Μελ Γκίμπσον, που δίχασε εκκλησία, κοινό και κριτικούς το 2004, «Τα Πάθη του Χριστού». Δύο φορές τον χτύπησε κεραυνός από το πουθενά και έπαθε σοβαρή εξάρθρωση του ώμου καθώς κουβαλούσε το κινηματογραφικό σταυρό.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, στη σκηνή του μαστιγώματος δέχεται αληθινό χτύπημα –κατά λάθος φυσικά- που του αφήνει σημάδι στην πλάτη, μετά από λίγο υποφέρει από υποθερμία και, ως κερασάκι στην τούρτα, χτυπάει το χέρι του. Από τις λίγες περιπτώσεις που η ζωή αντέγραψε την τέχνη και τα… πάθη του Χριστού.
Ρόμπερτ Πάουελ
«Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ»
Ο πιο γνωστός και αγαπητός Ιησούς όλων των εποχών είναι αναμφισβήτητα ο Βρετανός Ρόμπερτ Πάουελ στην υπερπαραγωγή του Φράνκο Τζεφιρέλι, «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ». Μετά την πρωτοφανή παγκόσμια επιτυχία της μίνι σειράς, ο κόσμος τον είχε ταυτίσει τόσο με το πρόσωπο του Χριστού ώστε παραγωγοί και σκηνοθέτες δεν ήθελαν να τον προσλάβουν για κάποιον άλλο ρόλο. «Σύμφωνα με έναν θρύλο, όποιος ερμηνεύει το ρόλο του Χριστού δεν έχει καλή τύχη. Δεν ξέρω αν ισχύει κάτι τέτοιο αλλά αυτό που ξέρω είναι ότι η εμπειρία αυτή σου αλλάζει τη ζωή και σε σημαδεύει για πάντα».
Αν και η «κατάρα» δεν του στέρησε σημαντικά πράγματα στη ζωή του, ούτε είχε επιπτώσεις στην υγεία του, το στίγμα αυτό του στέρησε την ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει σε άλλες μεγάλες παραγωγές του κινηματογράφου με αποτέλεσμα να περνάει τις ώρες του παρακολουθώντας την αγαπημένη του ομάδα Manchester United. Ε, κάτι είναι κι αυτό.
Bonus
«Η Ωραιότερη Ιστορία του Κόσμου»
Μπορεί ο πρωταγωνιστής της συγκεκριμένης ταινίας να μην πέθανε πρόωρα ή να μη χτυπήθηκε από κεραυνό, αλλά τα επεισόδια που συνέβησαν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων είναι αξιομνημόνευτα. Μετά από σχεδόν μισό αιώνα, μια χιονοθύελλα χτύπησε την Αριζόνα, όπου γυριζόταν η ταινία, καταστρέφοντας τα σκηνικά. Αφού η παραγωγή… αναστήθηκε, χτυπάει για δεύτερη φορά μια πιο δυνατή θύελλα, αναγκάζοντας τους υπεύθυνους να αναβάλλουν τα γυρίσματα. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο 60χρονος διευθυντής φωτογραφίας Γουίλιαμ Σ. Μέλορ παθαίνει ανακοπή καρδιάς στο πλατό και πεθαίνει ακαριαία. Μήπως τελικά αυτός ο αστικός κινηματογραφικός θρύλος δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα;
«Ο Χριστός ξανασταυρώνεται»
Τον περασμένο Άυγουστο ένα πτώμα άστεγου βρέθηκε στην πλατεία Κολιάτσου και μεταφέρθηκε στο νεκροτομείο. Για δύο μήνες δεν είχε βρεθεί κανένας να το αναζητήσει μέχρι να αποκαλυφθεί η αληθινή του ταυτότητα: ήταν ο Αλέξης Γκολφής, ο οποίος τα τελευταία χρόνια ζούσε στο δρόμο και έτρωγε μέσα από τους κάδους των σκουπιδιών.
Ο Έλληνας ηθοποιός που υποδυόταν το Μανωλιό στην μεταφορά του βιβλίου του Νίκου Καζαντζάκη στη μικρή οθόνη από τον Βασίλη Γεωργιάδη, είδε την καριέρα του να παίρνει την κατιούσα μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων. Δεν έκλεισε καμία αξιόλογη δουλειά και ο ίδιος θεωρούσε ότι ο Χριστός του Καζαντζάκη τον κυνηγούσε και θα τον κυνηγούσε για πάντα. Δεν κατάφερε ποτέ να του ξεφύγει και στο τέλος τον έπιασε.
Τζέφρι Χάντερ
«Ο Βασιλεύς των Βασιλέων»
Στην επανέκδοση της ταινίας «Ο Βασιλεύς των Βασιλέων» το 1961, το ρόλο του Χριστού είχε ο Τζέφρι Χάντερ,ο οποίος κατά σύμπτωση βρισκόταν στα 33 του χρόνια. Πριν την ενσάρκωση του Θεανθρώπου, ο Χάντερ είχε εμφανιστεί με επιτυχία στο πλευρό του Τζον Γουέιν στο κλασικό γουέστερν «Η Αιχμάλωτη της Ερήμου» του Τζον Φορντ.
Μετά όμως από τον «καταραμένο» ρόλο οι τηλεοπτικές σειρές στις οποίες πρωταγωνιστούσε κόβονταν από την πρώτη σαιζόν, οι ρόλοι του αναθέτονταν σε άλλους και εκείνος αναγκάστηκε να περιοριστεί σε κάποια B- movies στην Ασία και την Ευρώπη και σε μικρούς ρόλους του Χόλιγουντ.
Εννιά χρόνια μετά το φιλμ, ο Χάντερ παντρεύεται την αγαπημένη του, Έμιλι Μακ Λάφιν αλλά τρεις μήνες μετά ο γάμος, όπως και η ζωή του τελειώνει άδοξα: κατά τη διάρκεια μιας αεροπορικής πτήσης δείχνει τα πρώτα συμπτώματα εγκεφαλικού. Νοσηλεύεται στο νοσοκομείο αλλά όταν επιστρέφει σπίτι του, ένα δεύτερο εγκεφαλικό αποβαίνει μοιραίο: πέφτει στο πάτωμα και σπάει το κεφάλι του, με αποτέλεσμα να πεθάνει μια μέρα μετά από εσωτερική αιμορραγία. Ήταν μόλις 42 ετών.
Γουίλιαμ Νταφόε
«Ο τελευταίος πειρασμός»
Ένας από τους πιο αταίριαστους Χριστούς της μεγάής οθόνης ήταν ο Γουίλιαμ Νταφόε στην ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε. Η ερμηνεία του αν και καλή, θεωρήθηκε υπερβολική από ορισμένους και κανένας ουσιαστικά δεν τον ταύτισε με τον ρόλο, ενώ συνολικά η ταινία δεν είχε αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις.
Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ο Νταφόε τυφλώθηκε εντελώς στο ένα μάτι, λόγω μιας αλλεργίας που παρουσίασε από τις ίδιες τις σταγόνες που έπαιρνε. Ευτυχώς λίγες μέρες μετά η όραση του επανήλθε. Ο ίδιος κάποια χρόνια μετά δήλωσε: «Ακόμα και σήμερα δεν μπορώ να πιστέψω ότι είχα το θράσος να πιστέψω ότι μπορούσα να ενσαρκώσω τον ίδιο τον Χριστό».
Τζέιμς Καβίζελ
«Τα Πάθη του Χριστού»
Ο πιο… ταλαιπωρημένος από όλους φαίνεται να είναι ο Τζέιμς Καβίζελ, ο οποίος ενσάρκωσε τον Χριστό στην ταινία-παγκόσμιο φαινόμενο του Μελ Γκίμπσον, που δίχασε εκκλησία, κοινό και κριτικούς το 2004, «Τα Πάθη του Χριστού». Δύο φορές τον χτύπησε κεραυνός από το πουθενά και έπαθε σοβαρή εξάρθρωση του ώμου καθώς κουβαλούσε το κινηματογραφικό σταυρό.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, στη σκηνή του μαστιγώματος δέχεται αληθινό χτύπημα –κατά λάθος φυσικά- που του αφήνει σημάδι στην πλάτη, μετά από λίγο υποφέρει από υποθερμία και, ως κερασάκι στην τούρτα, χτυπάει το χέρι του. Από τις λίγες περιπτώσεις που η ζωή αντέγραψε την τέχνη και τα… πάθη του Χριστού.
Ρόμπερτ Πάουελ
«Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ»
Ο πιο γνωστός και αγαπητός Ιησούς όλων των εποχών είναι αναμφισβήτητα ο Βρετανός Ρόμπερτ Πάουελ στην υπερπαραγωγή του Φράνκο Τζεφιρέλι, «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ». Μετά την πρωτοφανή παγκόσμια επιτυχία της μίνι σειράς, ο κόσμος τον είχε ταυτίσει τόσο με το πρόσωπο του Χριστού ώστε παραγωγοί και σκηνοθέτες δεν ήθελαν να τον προσλάβουν για κάποιον άλλο ρόλο. «Σύμφωνα με έναν θρύλο, όποιος ερμηνεύει το ρόλο του Χριστού δεν έχει καλή τύχη. Δεν ξέρω αν ισχύει κάτι τέτοιο αλλά αυτό που ξέρω είναι ότι η εμπειρία αυτή σου αλλάζει τη ζωή και σε σημαδεύει για πάντα».
Αν και η «κατάρα» δεν του στέρησε σημαντικά πράγματα στη ζωή του, ούτε είχε επιπτώσεις στην υγεία του, το στίγμα αυτό του στέρησε την ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει σε άλλες μεγάλες παραγωγές του κινηματογράφου με αποτέλεσμα να περνάει τις ώρες του παρακολουθώντας την αγαπημένη του ομάδα Manchester United. Ε, κάτι είναι κι αυτό.
Bonus
«Η Ωραιότερη Ιστορία του Κόσμου»
Μπορεί ο πρωταγωνιστής της συγκεκριμένης ταινίας να μην πέθανε πρόωρα ή να μη χτυπήθηκε από κεραυνό, αλλά τα επεισόδια που συνέβησαν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων είναι αξιομνημόνευτα. Μετά από σχεδόν μισό αιώνα, μια χιονοθύελλα χτύπησε την Αριζόνα, όπου γυριζόταν η ταινία, καταστρέφοντας τα σκηνικά. Αφού η παραγωγή… αναστήθηκε, χτυπάει για δεύτερη φορά μια πιο δυνατή θύελλα, αναγκάζοντας τους υπεύθυνους να αναβάλλουν τα γυρίσματα. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο 60χρονος διευθυντής φωτογραφίας Γουίλιαμ Σ. Μέλορ παθαίνει ανακοπή καρδιάς στο πλατό και πεθαίνει ακαριαία. Μήπως τελικά αυτός ο αστικός κινηματογραφικός θρύλος δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου