Έντονη αναστάτωση και προβληματισμό έχει προκαλέσει στις Λιμενικές
Υπηρεσίες της πεδινής Ηλείας ο «Καλλικράτης» που προωθεί το αρμόδιο
υπουργείο στα Λιμεναρχεία, καθώς,
σύμφωνα με το προσχέδιο του, σε κάθε νομό θα υπάρχει μία μόνο κεντρική Λιμενική Υπηρεσία. Σύμφωνα με συνδικαλιστικές πληροφορίες, το σχέδιο προβλέπει την οριστική κατάργηση του Λιμενικού Σταθμού Παλουκίου και την υποβάθμιση του Λιμεναρχείου της Κυλλήνης κατά… τέσσερις ολόκληρες βαθμίδες, φέρνοντάς το στην χαμηλότερη βαθμίδα, αυτή του Λιμενικού Τμήματος!
Η μετατροπή ωστόσο του Λιμεναρχείο της Κυλλήνης σε Λιμενικό Τμήμα σημαίνει ότι δεν έχει καν μόνιμο προσωπικό και μάλιστα σε ένα λιμάνι που είναι τέταρτο πανελλαδικά σε διακίνηση οχημάτων και τρίτο σε διακίνηση επιβατών! Την ίδια στιγμή βέβαια, το λιμάνι της Κυλλήνης φιλοξενεί «στόλο» 150 αλιευτικών σκαφών, που εξυπηρετούνται καθημερινά από τις υπηρεσίες του Λιμεναρχείου, αλλά και εμπορική δραστηριότητα καθώς η Κυλλήνη διαθέτει το μοναδικό Τελωνείο του νομού!
Το ζήτημα της υποβάθμισης των Λιμενικών Υπηρεσιών της πεδινής Ηλείας εξετάστηκε σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί στα γραφεία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κυλλήνης με τη συμμετοχή του προέδρου του, κ. Ανδρέα Κορομηλά, του προέδρου της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεφαλληνίας - Ιθάκης-Ζακύνθου- Ηλείας κ. Γιάννης Κορίζης, ο ναυτιλιακός πράκτορας κ. Νίκος Κόλλιας, ο επικεφαλής και το μέλος της παράταξης «Ενότητα» του δήμου Ανδραβίδας – Κυλλήνης κ.κ. Πάνος Δημητρόπουλος και Νεόφυτος Παπαδόπουλος.
Κατά την διάρκεια της σύσκεψης συζητήθηκαν τα οικονομικά στοιχεία, τα στοιχεία της διακίνησης οχημάτων και επιβατών, αλλά και της εμπορευματικής κίνησης του λιμανιού της Κυλλήνης, τα οποία θα αποτελέσουν και τα ισχυρότερα επιχειρήματα στην οποιαδήποτε διεκδίκηση από την πλευρά των Λιμενικών Υπηρεσιών της Κυλλήνης.
Η πρόταση που «έπεσε» στο τραπέζι είναι η διεκδίκηση για την διατήρηση, στην σημερινή τους μορφή, τόσο του Λιμεναρχείου της Κυλλήνης όσο και του Λιμεναρχείου του Κατακόλου, οι ρόλοι των οποίων είναι εντελώς διαφορετικοί και διακριτοί.
«Δεν θα δεχθούμε άλλη υποβάθμιση»
Μιλώντας στην εφ. «Πατρίς» ο επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης του δήμου Ανδραβίδας – Κυλλήνης κ. Πάνος Δημητρόπουλος ανέφερε μεταξύ άλλων: «Τις τελευταίες ημέρες υπάρχουν δημοσιεύματα, μέσα από τα οποία διαφαίνεται μια υποβάθμιση του λιμανιού της Κυλλήνης σε λιμενικό τμήμα. Θεωρούμε ότι είναι απαράδεκτο. Ήρθαμε να ενημερωθούμε για τα οικονομικά στοιχεία, την κίνηση, τους επιβάτες. Πιστεύω ότι αυτά τα στοιχεία θα είναι αρκετά για να πείσουμε το υπουργείο. Αν είναι να μείνει ένα λιμάνι, αυτό είναι της Κυλλήνης και η οποιαδήποτε διεκδίκηση πρέπει να γίνει σε συνεργασία με τον πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου. Την ίδια στιγμή πρέπει να υπάρξει αντίδραση και από το Δημοτικό Συμβούλιο και μια απόφαση ότι δεν θα δεχτούμε άλλη υποβάθμιση».
Από την πλευρά του, ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης κ. Νεόφυτος Παπαδόπουλος είπε: «Βλέπουμε για άλλη μια φορά την υποβάθμιση του δήμου Ανδραβίδας – Κυλλήνης. Ως εδώ και μη παρέκει. Ένας δήμος που έχει όλα τα εχέγγυα να προχωρήσει δεν μπορεί, εξαιτίας της υποβάθμισης. Αυτό το ζήτημα είναι πολύ σοβαρό και πρέπει να αντιμετωπιστεί και από τη Δημοτική Αρχή. Εκεί που περιμέναμε την αναβάθμιση του λιμανιού βλέπουμε να παραγκωνίζεται και να υποβαθμίζεται. Πρέπει να αντιδράσουμε».
Σε δηλώσεις του στην εφ. «Πατρίς» και ο πρόεδρος της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεφαλληνίας - Ιθάκης-Ζακύνθου- Ηλείας κ. Γιάννης Κορίζης είπε: «Με την υποβάθμιση του λιμανιού υποβαθμίζεται ταυτόχρονα και η ασφάλεια και η εξυπηρέτηση του κόσμου. Η αναδιάρθρωση των λιμενικών υπηρεσιών περιλαμβάνει, σύμφωνα με πληροφορίες, την κατάργηση του λιμενικού σταθμού Παλουκίου και την μετατροπή του Λιμεναρχείο Κυλλήνης σε λιμενικό τμήμα, πράγμα που θα δημιουργήσει πάρα πολλές δυσκολίες. Πρέπει να χειριστούμε το ζήτημα με τη δέουσα προσοχή και να δείξουμε τις ανάγκες που έχει η περιοχή μας».
Τέλος, ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κυλλήνης κ. Ανδρέας Κορομηλάς τόνισε μεταξύ άλλων: «Θέλω να ευχαριστήσω αρχικά τον κ. Πάνο Δημητρόπουλο και τον κ. Νεόφυτο Παπαδόπουλο για την ευαισθησία που έδειξαν και αμέσως μόλις πληροφορήθηκαν την αναδιάρθρωση των λιμενικών υπηρεσιών ήρθαν για να ενημερωθούν. Το θέμα πρέπει να έρθει στο Δημοτικό Συμβούλιο και να υπάρξει τρομερή αντίδραση. Το ίδιο ακριβώς έγινε και με το Τελωνείο όπου και καταφέραμε να διατηρήσουμε αυτό της Κυλλήνης. Το λιμάνι της Κυλλήνης διαθέτει στόλο 150 αλιευτικών σκαφών, τον μεγαλύτερο στο νομό, εμπορικό τμήμα καθώς διαθέτουμε το μοναδικό Τελωνείο και συνεχή διακίνηση, 365 μέρες το χρόνο, επιβατών και οχημάτων προς τα νησιά του Ιονίου. Αυτό μας καθιστά 4ο λιμάνι στη χώρα σε διακίνηση οχημάτων και 3ο σε διακίνηση επιβατικού κοινού. Αν καταργηθεί το λιμάνι της Κυλλήνης, η καταστροφή θα είναι μεγάλη. Η υποβάθμιση σε λιμενικό τμήμα σημαίνει ότι δεν θα υπάρχουν εδώ ούτε μόνιμοι υπάλληλοι. Δεν έχουμε τίποτα με το λιμάνι της Κυλλήνης, είναι φίλιο λιμάνι, αλλά το μόνο που χρειάζεται η κρουαζιέρα είναι περιφρούρηση, ενώ το λιμάνι της Κυλλήνης, είναι κάθε μέρα «ζωντανό». Ζητάμε δύο λιμεναρχεία στην Ηλεία, με διακριτούς ρόλους».
Στάθης Πουλιάσης
(Stathispatris@Yahoo.com)
Patrisnews.com
σύμφωνα με το προσχέδιο του, σε κάθε νομό θα υπάρχει μία μόνο κεντρική Λιμενική Υπηρεσία. Σύμφωνα με συνδικαλιστικές πληροφορίες, το σχέδιο προβλέπει την οριστική κατάργηση του Λιμενικού Σταθμού Παλουκίου και την υποβάθμιση του Λιμεναρχείου της Κυλλήνης κατά… τέσσερις ολόκληρες βαθμίδες, φέρνοντάς το στην χαμηλότερη βαθμίδα, αυτή του Λιμενικού Τμήματος!
Η μετατροπή ωστόσο του Λιμεναρχείο της Κυλλήνης σε Λιμενικό Τμήμα σημαίνει ότι δεν έχει καν μόνιμο προσωπικό και μάλιστα σε ένα λιμάνι που είναι τέταρτο πανελλαδικά σε διακίνηση οχημάτων και τρίτο σε διακίνηση επιβατών! Την ίδια στιγμή βέβαια, το λιμάνι της Κυλλήνης φιλοξενεί «στόλο» 150 αλιευτικών σκαφών, που εξυπηρετούνται καθημερινά από τις υπηρεσίες του Λιμεναρχείου, αλλά και εμπορική δραστηριότητα καθώς η Κυλλήνη διαθέτει το μοναδικό Τελωνείο του νομού!
Το ζήτημα της υποβάθμισης των Λιμενικών Υπηρεσιών της πεδινής Ηλείας εξετάστηκε σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί στα γραφεία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κυλλήνης με τη συμμετοχή του προέδρου του, κ. Ανδρέα Κορομηλά, του προέδρου της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεφαλληνίας - Ιθάκης-Ζακύνθου- Ηλείας κ. Γιάννης Κορίζης, ο ναυτιλιακός πράκτορας κ. Νίκος Κόλλιας, ο επικεφαλής και το μέλος της παράταξης «Ενότητα» του δήμου Ανδραβίδας – Κυλλήνης κ.κ. Πάνος Δημητρόπουλος και Νεόφυτος Παπαδόπουλος.
Κατά την διάρκεια της σύσκεψης συζητήθηκαν τα οικονομικά στοιχεία, τα στοιχεία της διακίνησης οχημάτων και επιβατών, αλλά και της εμπορευματικής κίνησης του λιμανιού της Κυλλήνης, τα οποία θα αποτελέσουν και τα ισχυρότερα επιχειρήματα στην οποιαδήποτε διεκδίκηση από την πλευρά των Λιμενικών Υπηρεσιών της Κυλλήνης.
Η πρόταση που «έπεσε» στο τραπέζι είναι η διεκδίκηση για την διατήρηση, στην σημερινή τους μορφή, τόσο του Λιμεναρχείου της Κυλλήνης όσο και του Λιμεναρχείου του Κατακόλου, οι ρόλοι των οποίων είναι εντελώς διαφορετικοί και διακριτοί.
«Δεν θα δεχθούμε άλλη υποβάθμιση»
Μιλώντας στην εφ. «Πατρίς» ο επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης του δήμου Ανδραβίδας – Κυλλήνης κ. Πάνος Δημητρόπουλος ανέφερε μεταξύ άλλων: «Τις τελευταίες ημέρες υπάρχουν δημοσιεύματα, μέσα από τα οποία διαφαίνεται μια υποβάθμιση του λιμανιού της Κυλλήνης σε λιμενικό τμήμα. Θεωρούμε ότι είναι απαράδεκτο. Ήρθαμε να ενημερωθούμε για τα οικονομικά στοιχεία, την κίνηση, τους επιβάτες. Πιστεύω ότι αυτά τα στοιχεία θα είναι αρκετά για να πείσουμε το υπουργείο. Αν είναι να μείνει ένα λιμάνι, αυτό είναι της Κυλλήνης και η οποιαδήποτε διεκδίκηση πρέπει να γίνει σε συνεργασία με τον πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου. Την ίδια στιγμή πρέπει να υπάρξει αντίδραση και από το Δημοτικό Συμβούλιο και μια απόφαση ότι δεν θα δεχτούμε άλλη υποβάθμιση».
Από την πλευρά του, ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης κ. Νεόφυτος Παπαδόπουλος είπε: «Βλέπουμε για άλλη μια φορά την υποβάθμιση του δήμου Ανδραβίδας – Κυλλήνης. Ως εδώ και μη παρέκει. Ένας δήμος που έχει όλα τα εχέγγυα να προχωρήσει δεν μπορεί, εξαιτίας της υποβάθμισης. Αυτό το ζήτημα είναι πολύ σοβαρό και πρέπει να αντιμετωπιστεί και από τη Δημοτική Αρχή. Εκεί που περιμέναμε την αναβάθμιση του λιμανιού βλέπουμε να παραγκωνίζεται και να υποβαθμίζεται. Πρέπει να αντιδράσουμε».
Σε δηλώσεις του στην εφ. «Πατρίς» και ο πρόεδρος της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεφαλληνίας - Ιθάκης-Ζακύνθου- Ηλείας κ. Γιάννης Κορίζης είπε: «Με την υποβάθμιση του λιμανιού υποβαθμίζεται ταυτόχρονα και η ασφάλεια και η εξυπηρέτηση του κόσμου. Η αναδιάρθρωση των λιμενικών υπηρεσιών περιλαμβάνει, σύμφωνα με πληροφορίες, την κατάργηση του λιμενικού σταθμού Παλουκίου και την μετατροπή του Λιμεναρχείο Κυλλήνης σε λιμενικό τμήμα, πράγμα που θα δημιουργήσει πάρα πολλές δυσκολίες. Πρέπει να χειριστούμε το ζήτημα με τη δέουσα προσοχή και να δείξουμε τις ανάγκες που έχει η περιοχή μας».
Τέλος, ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κυλλήνης κ. Ανδρέας Κορομηλάς τόνισε μεταξύ άλλων: «Θέλω να ευχαριστήσω αρχικά τον κ. Πάνο Δημητρόπουλο και τον κ. Νεόφυτο Παπαδόπουλο για την ευαισθησία που έδειξαν και αμέσως μόλις πληροφορήθηκαν την αναδιάρθρωση των λιμενικών υπηρεσιών ήρθαν για να ενημερωθούν. Το θέμα πρέπει να έρθει στο Δημοτικό Συμβούλιο και να υπάρξει τρομερή αντίδραση. Το ίδιο ακριβώς έγινε και με το Τελωνείο όπου και καταφέραμε να διατηρήσουμε αυτό της Κυλλήνης. Το λιμάνι της Κυλλήνης διαθέτει στόλο 150 αλιευτικών σκαφών, τον μεγαλύτερο στο νομό, εμπορικό τμήμα καθώς διαθέτουμε το μοναδικό Τελωνείο και συνεχή διακίνηση, 365 μέρες το χρόνο, επιβατών και οχημάτων προς τα νησιά του Ιονίου. Αυτό μας καθιστά 4ο λιμάνι στη χώρα σε διακίνηση οχημάτων και 3ο σε διακίνηση επιβατικού κοινού. Αν καταργηθεί το λιμάνι της Κυλλήνης, η καταστροφή θα είναι μεγάλη. Η υποβάθμιση σε λιμενικό τμήμα σημαίνει ότι δεν θα υπάρχουν εδώ ούτε μόνιμοι υπάλληλοι. Δεν έχουμε τίποτα με το λιμάνι της Κυλλήνης, είναι φίλιο λιμάνι, αλλά το μόνο που χρειάζεται η κρουαζιέρα είναι περιφρούρηση, ενώ το λιμάνι της Κυλλήνης, είναι κάθε μέρα «ζωντανό». Ζητάμε δύο λιμεναρχεία στην Ηλεία, με διακριτούς ρόλους».
Στάθης Πουλιάσης
(Stathispatris@Yahoo.com)
Patrisnews.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου