Η χθεσινή σύσκεψη, για την τύχη του ΟΣΕ στη Δυτική Ελλάδα


kakovatos
Εδώ οι Σταθμοί χορταριάζουν και γκρεμίζονται και οι «εγκέφαλοι» του ΟΣΕ... ονειρεύονται υπογειοποίση! 


Μέχρι το 2016 θα έχει ολοκληρωθεί το έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής από το Κιάτο έως το Ρίο ενώ ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη προκηρυγμένη μελέτη για την επέκταση του νέου, σύγχρονου δικτύου στον άξονα Πάτρα – Πύργος - Ολυμπία- νότια Πελοπόννησος.

Αυτό επεσήμανε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Γιάννης Πετρόπουλος στη διάρκεια της σημερινής σύσκεψης που συνεκλήθη στην Πάτρα με πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολου Κατσιφάρα και με σκοπό να γίνει μια πλήρης επισκόπηση όλων των ανοικτών ζητημάτων που αφορούν στις σιδηροδρομικές υποδομές στην Περιφέρεια.

Ο κ. Πετρόπουλος πρόσθεσε ότι με βάση τον προγραμματισμό της ΕΡΓΟΣΕ το έργο της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2014 στο τμήμα Κιάτο – Διακοπτό και έως το 2015 στο τμήμα Διακοπτό – Ροδοδάφνη Αιγίου. Με την ολοκλήρωση των έργων, το 2016, η διαδρομή Αθήνα – Πάτρα με το τρένο θα συντμηθεί στις δύο ώρες.

Σε ό,τι αφορά στην προοπτική υπογειοποίησης της γραμμής από το Ρίο έως την Πάτρα ο κ. Πετρόπουλος εξήγησε ότι το κόστος του έργου αποτιμάται κοντά στα 500 εκατομμύρια ευρώ και στην παρούσα φάση τα χρήματα αυτά δεν είναι διαθέσιμα.

Οι δε κρούσεις που έγιναν για χρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων είχαν αρνητική έκβαση. Εναλλακτικά, όπως τόνισε ο κ. Πετρόπουλος, εξετάζεται η αναβάθμιση της παρούσας γραμμής χωρίς να εγκαταλείπεται η προοπτική της υπογειοποίησης όταν οι οικονομικές συνθήκες το επιτρέψουν.

Αυτή την περίοδο κατά μήκος της γραμμής βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη τέσσερις εργολαβίες, προϋπολογισμού 400 εκατομμυρίων ευρώ, τόνισε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ προσθέτοντας ότι συχνά ανακύπτουν προβλήματα στην κανονική εξέλιξη του έργου εξαιτίας απαλλοτριώσεων, αρχαιολογικών ευρημάτων αλλά και προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Ο Περιφερειάρχης κατά την εισήγηση του επεσήμανε ότι για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ένα «μέσο φτηνό, γρήγορο και φιλικό προς το περιβάλλον, όπως είναι το τρένο, αποτελεί μακρινό όνειρο». Και σημείωσε ότι κάθε σχεδιασμός ανάπτυξης στην περιοχή είναι αδύνατον να υλοποιηθεί χωρίς σύγχρονες και πλήρεις σιδηροδρομικές γραμμές και υπηρεσίες.

Ειδικότερα ο κ. Κατσιφάρας αναφέρθηκε συνολικά στην αναγκαιότητα του σιδηροδρόμου ως μέσο αποφασιστικής αναβάθμισης των μεταφορών από το Κιάτο, την Πάτρα, τον Πύργο και έως τη νότια Πελοπόννησο. Επίσης, επανέλαβε το αίτημα επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου της Πάτρας, προς το Αίγιο και προς την Κάτω Αχαΐα καθώς και της αναβάθμισης της γραμμής Κατάκολο – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία.

Ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε, ακόμα, στον Οδοντωτό σιδηρόδρομο, στην ανάγκη σύνδεσης του τρένου με το νέο λιμάνι της Πάτρας και την Βιομηχανική περιοχή και στην προοπτική λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής από το Κρυονέρι έως το Αγρίνιο.

«Για εμάς παραμένει ζωντανό το θέμα της δημιουργίας της Ιόνιας Σιδηροδρομικής Γραμμής που θα συνδέει την Καλαμάτα με τα Γιάννενα και την Αδριατική και αυτή είναι διεκδίκηση στην οποία θα επιμείνουμε», ανέφερε ο κ. Κατσιφάρας επαναλαμβάνοντας ότι το σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι ζωτικής σημασίας στοιχείο για την ανάπτυξη και την παραγωγική ανασυγκρότηση της Δυτικής Ελλάδας.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θανάσης Ζηλιασκόπουλος αναφέρθηκε στα έως τώρα αποτελέσματα του προαστιακού σιδηρόδρομου της Πάτρας σημειώνοντας ότι τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά.

Πρόσθεσε ότι μόλις πρόσφατα η γραμμή επεκτάθηκε ως τον Άγιο Βασίλειο και ετοιμάζεται επέκταση έως τον Ψαθόπυργο ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μελετά τις δυνατότητες επέκτασης και σε άλλες περιοχές ανατολικά και δυτικά της Πάτρας.

Για την γραμμή Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία ανήγγειλε ότι από την επόμενη χρονιά θα διπλασιαστούν τα δρομολόγια ώστε να εξυπηρετείται καλύτερα το επιβατικό κοινό ενώ τόνισε ότι σε συνεργασία με τον ΟΛΠΑ και κατά τις περιόδους που θα φτάνουν κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι της Πάτρας μπορεί να δρομολογείται τρένο έως την Αρχαία Ολυμπία και τα Καλάβρυτα (μέσω Οδοντωτού).

Στη συνέχεια οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι της ΕΡΓΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ απάντησαν σε παρατηρήσεις και ερωτήματα που τέθηκαν εκ μέρους των Δημάρχων, των Αντιπεριφερειαρχών και των εκπροσώπων φορέων που συμμετείχαν στη σύσκεψη.

Στη σύσκεψη πήραν μέρος ο βουλευτής Αχαΐας Νίκος Τσούκαλης, οι Αντιπεριφερειάρχες Αχαΐας Γρηγόρης Αλεξόπουλος και Ηλείας Χαράλαμπος Καφύρας, ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Κώστας Καρπέτας, ο Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Υποδομών Νίκος Υφαντής, ο Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γιώργος Γεωργιόπουλος, οι Δήμαρχοι Πατρέων Γιάννης Δημαράς, Πύργου Μάκης Παρασκευόπουλος, Αιγιαλείας Στάθης Θεοδωρακόπουλος, Ήλιδας Γιάννης Λυμπέρης, Ανδραβίδας – Κυλλήνης Δημήτρης Αρβανίτης, ο Αντιδήμαρχος του Δήμου Δυτικής Αχαΐας Κανέλλος Κανελλόπουλος, οι επικεφαλής παρατάξεων στο Περιφερειακό Συμβούλιο Χρήστος Σταυρόπουλος και Κώστας Παπακωνσταντίνου, ο Πρόεδρος του Τμήματος Δυτικής Ελλάδας του ΤΕΕ Θανάσης Γιανναδάκης, ο Πρόεδρος του ΟΛΠΑ Γιώργος Ζεππάτος και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Κώστας Πλατυκώστας κ.α.        

Θέσεις Αντιπεριφερειάρχη Χαρ. Καφύρα, στη σύσκεψη με ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

 Η παύση λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ηλεία, σε έναν Νομό που αγωνιά για την ανάπτυξη του (ιδιαίτερα μετά τις δύο καταστροφές που υπέστη, τις πυρκαγιές του 2007 και τον σεισμό του 2008) ήταν ένα χτύπημα που επηρέασε και αυτό με την σειρά του αρνητικά την αναπτυξιακή του προοπτική και υποθήκευσε το μέλλον των Ηλείων.
 Η κατάσταση στον Νομό Ηλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι άθλια και ουσιαστικά έχει γυρίσει ένα αιώνα πριν όταν λειτουργούσε μονο η σιδηροδρομική  Πύργου – Κατάκολου για τις ανάγκες εξαγωγών της σταφίδας..
• Από οκτώ (8) ζεύγη δρομολογίων μέχρι το 2009,  έμειναν  τρία (3) μέχρι το 2010 κα κανένα από τον Αύγουστο του 20102 , μαζί με την κατάργηση της νυχτερινής αμαξοστοιχίας.
• Έκλεισαν όλοι οι  Σιδηροδρομικοί  Σταθμοί ( Βάρδας, Ανδραβίδας,  Κρεστένων, Αμαλιάδας, Λεχαινών, Γαστούνης  και Ζαχάρως) .
• Οι Υποδομές στον ΟΣΕ της Ηλείας (κτίρια, συρμοί, βαγόνια, σιδηροδρομικές γραμμές) είναι όλες εγκαταλελειμμένες στην τύχη τους. Κτίρια νεοκλασικά διατηρητέα, έρμαια στην τύχη τους, η σιδηροδρομική γραμμή σχεδόν αδιάβατη, λεηλασία από τις κλοπές σε όλα τα υλικά του ΟΣΕ με αποκορύφωμα την τεράστια σε όγκο κλοπή στο υλικό που ήταν σταθμευμένο στο Καρδιακαύτι της Ηλείας. Πλήρης εγκατάλειψη και διάλυση.
• Η μέχρι τώρα κυκλοφορία γινόταν στην γραμμή που η χάραξη της έγινε επί Χ. Τρικούπη το 1892. Μετρική Γραμμή (1 μέτρο διάμετρο) μέγιστης ταχύτητας και 90 ΧΩ . Στο Μετρικό Δίκτυο της Πελοποννήσου ουδεμία μέριμνα από την πολιτεία για εκσυγχρονισμό. Μέχρι το 2004 έγιναν μερικά βήματα με την προϋπόθεση ότι το 2008 ο προαστιακός θα ερχόταν Πάτρα και θα συνέχιζε μέχρι την Αρχαία Ολυμπία. Από το 2004 ο προαστιακός έχει σταματήσει στο Κιάτο και από εκεί και κάτω περιμένουμε.
• Η μόνη λειτουργούσα γραμμή είναι η γραμμή Πύργου – Ολυμπίας – Κατακόλου και κυρίως για την εξυπηρέτηση των τουριστών των κρουαζιερόπλοιων και αυτή με σοβαρά τεχνικά και μηχανικά προβλήματα και όποια έχει ημερομηνία λήξης γιατί δεν έχει τεχνική και μηχανική υποστήριξη.
o Τεχνική υποστήριξη :
- Ο Πύργος λειτουργεί σαν σταθμός μηχανών το δε προσωπικό γραμμής έχει αποσυρθεί & οποιαδήποτε βλάβη της γραμμής ή αναγκαία συντήρηση της δεν πραγματοποιείται
o Μηχανική υποστήριξη :
- Μηχανές  και βαγόνια του τρένου δεν πραγματοποιείται η ανάλογη συντήρηση του τροχαίου υλικού. 
 Η Ηλεία εμφανίζει υστέρηση στις παραγωγικές υποδομές, γιατί βασικά δίκτυα, παρά τις βελτιώσεις και τις αναβαθμίσεις που έχουν πραγματοποιηθεί, δεν έχουν ολοκληρωθεί, όπως ο κύριος οδικός άξονας (Ολυμπία οδός) όσο και οι βασικοί κάθετοι άξονες, οι βασικές πύλες εισόδου και ιδιαίτερα τα λιμάνια Κυλλήνης και Κατάκολου και το αεροδρόμιο Ανδραβίδας (μετατροπή του υφιστάμενου στρατιωτικού και σε πολιτικό) δεν έχουν ολοκληρωθεί.
 Για την  Δυτική Πελοποννήσου και ιδιαίτερα για την Ηλεία  η συμβολή του σιδηροδρόμου στην ανάπτυξη υπήρξε καθοριστική.
 Αίτημα όλων των  τοπικών φορέων είναι η  επαναλειτουργία του τμήματος  Πύργου-Πάτρας καθώς μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη εν γένει της περιοχής.
 Η έλλειψη δρομολογίων στην γραμμή Πύργου-Πάτρας- Καλαμάτας  είναι ένα υπαρκτό πρόβλημα και σύσσωμοι οι τοπικοί φορείς ζητούν την επαναλειτουργία της γραμμής με νέα δρομολόγια που να εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό από τον Πύργο, την Αμαλιάδα και τις πόλεις του Ηλειακού κάμπου προς την Πάτρα.
 Σε  καμία περίπτωση δεν πρέπει να κοπεί η σύνδεση Ηλείας Αχαΐας  στον Άραξο, αντιθέτως πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες τεχνικές παρεμβάσεις στο υπάρχον δίκτυο ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την αξιοποίηση της γραμμής, αφού μπορεί το τρένο να αποτελέσει  ένα μέσον ανταγωνιστικό στον αυτοκινητόδρομο που καθυστερεί η κατασκευή του και συνάμα φιλικό προς το περιβάλλον.               
 Ειδικά για το θέμα σιδηροδρομικών υποδομών και μεταφορών πιστεύουμε ότι  η λειτουργία της Σιδηροδρομικής Γραμμής Πατρών - Πύργου - Ολυμπίας αποτελεί, όπως κάθε βελτίωση των υποδομών στον τομέα των μεταφορών, προαπαιτούμενο για την ανασυγκρότηση και ανάπτυξη των πολύπαθης Ηλείας.
ΖΗΤΑΜΕ :
Άμεση ολοκλήρωση των μελετών για την κανονικοποίηση, σηματοδότηση  και ηλεκτροκίνηση του Σιδηροδρομικού Δικτύου Πάτρα – Πύργος –Ολυμπία- Καλαμάτα, διοτι υπάρχει εγκεκριμένη πίστωση από το Ταμείο Συνοχής ύψους 31.000.000€ .
Να ενημερωθούμε τι προβλέπει το Master – plan του σιδηροδρόμου που είχε αναλάβει να εκπονήσει η  ΤΡΑΙΝΟΣΕ όπως προέβλεπε ο Ν.3891/2010 (Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ)
 Στα πλαίσια του γενικότερου εκσυγχρονισμού του ΟΣΕ και των νέων δεδομένων την επαναλειτουργία του Δικτύου Πάτρα – Ολυμπία όπως και να γίνει η γραμμή κανονικού εύρους Κιάτο – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία ζητάμε να γίνει επέκταση του Προαστιακού από Πάτρα προς Πύργο – Αρχαία Ολυμπία .
 Να εκσυγχρονιστεί η γραμμή Αρχαίας Ολυμπίας – Πύργου – Κατακόλου που συνδέει τον μεγάλης σημασίας τουρισμό κρουαζιέρας από το Κατάκολο προς την Αρχαία Ολυμπία και να αυξηθούν οι συρμοί Rail – Bus.
 Την αξιοποίηση των ακίνητων που διαχειρίζεται η ΓΑΙΑ ΟΣΕ σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους Φορείς  της Ηλείας.
iliapress

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

2ΗΜΕΡΗ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ (Σουρωτή) - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ :ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Αψίδα Γαλέριου ,Λευκός Πύργος , Ροτόντα, Πλατεία Αριστοτέλους Άνω πόλη -Επταπύργιο

Εκπολιτιστικός σύλλογος Νεοχωρίου {{ΤΟ ΜΥΡΤΟΥΝΤΙΟ}}: ΕΝΑΡΞΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΩΝ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ