Περίπου δύο χρόνια πέρασαν από την αποφράδα μέρα που το μετρικό
σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου,τελεί υπό αναστολή.Έτσι
τουλάχιστον το χαρακτήρισαν οι υπεύθυνοι-ανεύθυνοι.
Όταν κάτι τελεί υπό
αναστολή,σημαίνει ότι κάποια στιγμή θα λειτουργήσει και πάλι.Στην
συγκεκριμένη όμως περίπτωση,η έκφραση αυτή,δεν ήταν τίποτα άλλο παρά
στάχτη στα μάτια του απλού κόσμου.Γιατί πολύ απλά όταν μαζεύεις το
τροχαίο υλικό σε μία νύχτα (τρόπος του λέγειν),το εναποθέτεις δεξιά και
αριστερά χωρίς κανένα σοβαρό σχέδιο φύλαξης,όταν υποχρεώνεις το
προσωπικό σε μετατάξεις,τότε μιλάμε για κατάργηση και όχι "αναστολή".Και
αυτό είχαν ως σκοπό τα κέντρα αποφάσεων.Την εσκεμμένη απαξίωση και
κατόπιν την σταδιακή κατάργηση του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο.Τα
ερωτηματικά είναι πάρα πολλά.Γιατί τόση μανία;Γιατί τόσο βιαστικές
κινήσεις;Γιατί,γιατί,γιατί...!
Γιατί γενικά ο σιδηρόδρομος στην
Ελλάδα,είναι τόσο υποβαθμισμένος;Ενώ παγκοσμίως αναπτύσσεται,ακόμα και
σε τριτοκοσμικές χώρες.Άλλη μια θλιβερή πρωτιά για τη χώρα μας.Τα
συμφέροντα είναι πολλά και ο σιδηρόδρομος χαλάει το φαγοπότι.Το φαγοπότι
της τιμής της βενζίνης,το φαγοπότι των διοδίων κλπ!Και εδώ πρέπει να
κάνουμε την αυτοκριτική μας.Ουδέποτε έγινε κάποια ουσιαστική διαμαρτυρία
από όλους μας.Πότε έγινε κάποια ουσιαστική προσπάθεια για την
επαναλειτουργία της γραμμής;Ποτέ,δυστυχώς!Απλά δεχθήκαμε αδιαμαρτύρητα
αυτή την απόφαση...!Αλλά είναι τόσο δύσκολοι οι καιροί που ζούμε,που ο
καθένας από εμάς έχει τα δικά του σοβαρά προβλήματα και επομένως ο
σιδηρόδρομος έρχεται σε δεύτερη μοίρα.Πρέπει όμως κάποια στιγμή να
πάψουμε να είμαστε απλοί θεατές στο έργο (και μάλιστα το ίδιο) που μας
παίζουν εδώ και δεκαετίες.Πρέπει να γίνουμε οι πρωταγωνιστές.Γιατί η
επαναλειτουργία του τρένου,αφορά όλους μας.Είναι πολύ απλά το
οικονομικότερο και ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς,δεν μπορεί να το αρνηθεί
κανείς αυτό.Ας μην αφήσουμε άλλο τα κέντρα αποφάσεων να βάζουν το χέρι
στην δική μας τσέπη.Έτσι όπως διαμορφώθηκε πλέον η κατάσταση,είναι
αδύνατο να λειτουργήσει το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου με την
μορφή που ξέραμε.Είναι όμως εφικτό να λειτουργήσει ανά τμήματα.Έτσι
λοιπόν,απαιτούμε την άμεση επανέναρξη τακτικών δρομολογίων στο τμήμα
Πάτρα-Πύργος και κατ' επέκταση Αρχαία Ολυμπία και Κατάκολο.Είναι κάτι
παραπάνω από σίγουρο οτι το συγκεκριμένο τμήμα είναι βιώσιμο.Είναι
παράλογο να σαπίζει τροχαίο υλικό και εξοπλισμός,ενώ θα μπορούσε να
φέρει ανάπτυξη και έσοδα.Τροχαίο υλικό και εξοπλισμό που έχουμε πληρώσει
όλοι μας ως Έλληνες πολίτες.Το τρένο έχει λείψει από όλους και αυτό
φάνηκε από τις δύο επιτυχημένες εκδρομές που έλαβαν μέρος τον
προηγούμενο μήνα.Και απ'ότι φαίνεται αυτή η εκδρομική δραστηριότητα θα
έχει και συνέχεια.Κύριος όμως στόχος θα πρέπει να είναι η επανέναρξη
τακτικών δρομολογίων στο τμήμα Πάτρα-Πύργος.Πέρασαν 130 ολόκληρα χρόνια
από την πρώτη σύμβαση και δημιουργία των ΣΠΑΠ(Σιδηρόδρομοι-Πειραιώς-Αθηνών-Πελοποννήσου)
και η Ηλέια ανέκαθεν ήταν "σιδηροδρομικός Νομός".Δεν αξίζει τέτοια τύχη
σε αυτό το ένδοξο δίκτυο,για τον λόγο αυτό ήρθε η ώρα να γίνουμε
πρωταγωνιστές και όχι να παραμείνουμε θεατές στο έργο που μας παίζουν...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου