Μπορεί να γίνεται αυτή την περίοδο ένα σημαντικό βήμα για την
επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων που υλοποιούνται με συμβάσεις,
όμως η Ηλεία όλα δείχνουν πως θα μείνει
εκτός … «στράτας».
Σύμφωνα με πληροφορίες κυβέρνηση και παραχωρησιούχοι κατέληξαν σε
συμφωνία για τα δυο από τα τέσσερα μεγάλα οδικά έργα που παραμένουν
«παγωμένα» για πάνω από δυο χρόνια. Το ένα από αυτό είναι η Ολυμπία Οδός
όπου οριστικοποιείται το «κούρεμα» του τμήματος Πάτρα – Πύργος –
Τσακώνα.
Για να γίνει το το επόμενο καθοριστικό βήμα για την επανεκκίνηση των έργων θα πρέπει να επέλθει και η συμφωνία με τις τράπεζες προκειμένου αυτές να ξανανοίξουν τη ροή της χρηματοδότησης που παραμένει «παγωμένη» για πάνω από δυο χρόνια.
Η κυβέρνηση θεωρεί ότι από την επανεκκίνηση των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων, των μόνων μεγάλων ιδιωτικών επενδύσεων που μπορούν να ενεργοποιηθούν άμεσα, θα κριθεί εν πολλοίς το μέλλον της ελληνικής οικονομίας. Τα τέσσερα έργα, για τα οποία οι συνολικές επενδύσεις αγγίζουν τα 8 δισ. ευρώ, έχουν χαρακτηριστεί από παράγοντες της αγοράς ως «η μανιβέλα της ανάπτυξης» αφού, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υπουργείου Ανάπτυξης μπορούν άμεσα να δώσουν δουλειά σε πάνω από 30.000 εργαζομένους, αλλά και να κινήσουν την αγορά ευρύτερα, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για να προκύψουν πάνω από 70.000 θέσεις εργασίας συνολικά, όπως τονίζει με κάθε ευκαιρία ο Κ. Χατζηδάκης.
Αυτά τα έργα, με την επανεκκίνησή τους, υπολογίζεται ότι θα συνεισφέρουν πάνω από 2% στο ΑΕΠ ανά έτος.
Κυβέρνηση και παραχωρησιούχοι συμφωνούν ότι αν τα έργα δεν προχωρήσουν, τότε θα μπει ουσιαστικά ταφόπλακα σε κάθε προσδοκία ανάπτυξης για τη χώρα. Η επανεκκίνηση των τεσσάρων συμβάσεων παραχώρησης εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει θετικό κλίμα, δίνοντας την εικόνα ασφάλειας και εμπιστοσύνης που αναμένεται να κάνουν τη χώρα και πάλι ελκυστική για επενδύσεις και τραπεζική χρηματοδότηση.
Για πρώτη φορά έπειτα από δυο χρόνια όπου τα έργα κείτονται ως εγκαταλελειμμένα εργοτάξια στον ελληνικό χάρτη, η σωτηρία των επενδύσεων μοιάζει ρεαλιστική. Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του ειδικού διαπραγματευτή που όρισε η κυβέρνηση Ε. Βιδάλη και των παραχωρησιούχων φαίνεται ότι οδηγούν σε θετικό αποτέλεσμα.
Σύμφωνα με την Ημερησία ήδη, η συμφωνία για τα δυο μεγαλύτερα σε τεχνικό αντικείμενο και οικονομικά αξία, έργα, την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα - Κόριθνος -Πάτρα) και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (τμήμα Μαλιακός - Εγνατία του ΠΑΘΕ) είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, γεγονός. Απομένει η συμφωνία με τους παραχωρησιούχους σε Ιόνια Οδό και Ε - 65 η οποία αναμένεται μέσα στο επόμενο διάστημα, για το ένα ή και για τα δύο έργα. Σύμφωνα με πληροφορίες είναι ανοιχτό ακόμα και τα δύο έργα να «ενοποιηθούν».
Με βασικό επιχείρημα την κοινή επιθυμία για την επιβίωση των επενδύσεων αξίας 8 δισ. ευρώ, η κυβέρνηση μπαίνει τώρα στη διαπραγμάτευση με τις τράπεζες. Πολλά όμως θα εξαρτηθούν από τις πολιτικές εξελίξεις και την εκταμίευση της δόσης ή των δόσεων και την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών που θα διαμορφώσουν το κλίμα των διαπραγματεύσεων. Μια παρέκκλιση από το θετικό σενάριο θα αποτρέψει τις τράπεζες να «βάλουν το χέρι στην τσέπη».
Από τις εξελίξεις στο χρηματοπιστωτικό σύστημα της χώρας θα εξαρτηθεί και η συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων που έχει δείξει ενδιαφέρον, σε μια τέτοια περίπτωση, να χρηματοδοτήσει κι άλλα έργα στην Ελλάδα.
Για να γίνει το το επόμενο καθοριστικό βήμα για την επανεκκίνηση των έργων θα πρέπει να επέλθει και η συμφωνία με τις τράπεζες προκειμένου αυτές να ξανανοίξουν τη ροή της χρηματοδότησης που παραμένει «παγωμένη» για πάνω από δυο χρόνια.
Η κυβέρνηση θεωρεί ότι από την επανεκκίνηση των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων, των μόνων μεγάλων ιδιωτικών επενδύσεων που μπορούν να ενεργοποιηθούν άμεσα, θα κριθεί εν πολλοίς το μέλλον της ελληνικής οικονομίας. Τα τέσσερα έργα, για τα οποία οι συνολικές επενδύσεις αγγίζουν τα 8 δισ. ευρώ, έχουν χαρακτηριστεί από παράγοντες της αγοράς ως «η μανιβέλα της ανάπτυξης» αφού, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υπουργείου Ανάπτυξης μπορούν άμεσα να δώσουν δουλειά σε πάνω από 30.000 εργαζομένους, αλλά και να κινήσουν την αγορά ευρύτερα, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για να προκύψουν πάνω από 70.000 θέσεις εργασίας συνολικά, όπως τονίζει με κάθε ευκαιρία ο Κ. Χατζηδάκης.
Αυτά τα έργα, με την επανεκκίνησή τους, υπολογίζεται ότι θα συνεισφέρουν πάνω από 2% στο ΑΕΠ ανά έτος.
Κυβέρνηση και παραχωρησιούχοι συμφωνούν ότι αν τα έργα δεν προχωρήσουν, τότε θα μπει ουσιαστικά ταφόπλακα σε κάθε προσδοκία ανάπτυξης για τη χώρα. Η επανεκκίνηση των τεσσάρων συμβάσεων παραχώρησης εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει θετικό κλίμα, δίνοντας την εικόνα ασφάλειας και εμπιστοσύνης που αναμένεται να κάνουν τη χώρα και πάλι ελκυστική για επενδύσεις και τραπεζική χρηματοδότηση.
Για πρώτη φορά έπειτα από δυο χρόνια όπου τα έργα κείτονται ως εγκαταλελειμμένα εργοτάξια στον ελληνικό χάρτη, η σωτηρία των επενδύσεων μοιάζει ρεαλιστική. Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του ειδικού διαπραγματευτή που όρισε η κυβέρνηση Ε. Βιδάλη και των παραχωρησιούχων φαίνεται ότι οδηγούν σε θετικό αποτέλεσμα.
Σύμφωνα με την Ημερησία ήδη, η συμφωνία για τα δυο μεγαλύτερα σε τεχνικό αντικείμενο και οικονομικά αξία, έργα, την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα - Κόριθνος -Πάτρα) και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (τμήμα Μαλιακός - Εγνατία του ΠΑΘΕ) είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, γεγονός. Απομένει η συμφωνία με τους παραχωρησιούχους σε Ιόνια Οδό και Ε - 65 η οποία αναμένεται μέσα στο επόμενο διάστημα, για το ένα ή και για τα δύο έργα. Σύμφωνα με πληροφορίες είναι ανοιχτό ακόμα και τα δύο έργα να «ενοποιηθούν».
Με βασικό επιχείρημα την κοινή επιθυμία για την επιβίωση των επενδύσεων αξίας 8 δισ. ευρώ, η κυβέρνηση μπαίνει τώρα στη διαπραγμάτευση με τις τράπεζες. Πολλά όμως θα εξαρτηθούν από τις πολιτικές εξελίξεις και την εκταμίευση της δόσης ή των δόσεων και την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών που θα διαμορφώσουν το κλίμα των διαπραγματεύσεων. Μια παρέκκλιση από το θετικό σενάριο θα αποτρέψει τις τράπεζες να «βάλουν το χέρι στην τσέπη».
Από τις εξελίξεις στο χρηματοπιστωτικό σύστημα της χώρας θα εξαρτηθεί και η συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων που έχει δείξει ενδιαφέρον, σε μια τέτοια περίπτωση, να χρηματοδοτήσει κι άλλα έργα στην Ελλάδα.
imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου