Τα πάνω κάτω φέρνει στη λειτουργία των Λιμενικών Ταμείων Κυλλήνης και Κατακόλου σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, σύμφωνα με το οποίο τα δύο Λιμενικά Ταμεία θα πρέπει είτε να συγχωνευτούν και να ιδρύσουν μία Ανώνυμη Εταιρεία, είτε να προσχωρήσουν σε Λιμενικό Δίκτυο, στην προκειμένη περίπτωση με το Δίκτυο Λιμένων Δυτικής Ελλάδας, που δημιουργείται με το ίδιο σχέδιο νόμου, με τη συμμετοχή της Πάτρας, της Κέρκυρας και της Ηγουμενίτσας!
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το άρθρο 37 του σχεδίου νόμου: «Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης της Ρ.Α.Λ., προσκαλεί τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, είτε να συγχωνευθούν μεταξύ τους προς τον σκοπό δημιουργίας Ανώνυμης Εταιρείας, είτε να προσχωρήσουν σε ένα από τα Λιμενικά Δίκτυα του παρόντος, με ειδικότερα κριτήρια εφαρμογής της λιμενικής Πολιτικής που καθορίζονται για τα Λιμενικά Ταμεία από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Με βάση τις προτάσεις των Δημοτικών ή Διαδημοτικών Λιμενικών Ταμείων και Γραφείων στην πρόσκληση της προηγούμενης παραγράφου εκπονείται με ευθύνη των Υπουργείων Εσωτερικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου ολοκληρωμένο σχέδιο συνενώσεων Λιμενικών Ταμείων σε Περιφερειακά Δίκτυα Λιμένων ? Ανώνυμες Εταιρίες».
Μελέτη βιωσιμότητας από το ΤΑΙΠΕΔ
Σε περίπτωση που τα δύο Λιμενικά Ταμεία του νομού επιλέξουν να συγχωνευθούν και να λειτουργήσουν ως Ανώνυμη Εταιρεία, οι μετοχές τους θα ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου), το οποίο εκπονεί ήδη μελέτη βιωσιμότητας των λιμένων.
Συγκεκριμένα,
σύμφωνα με την παράγραφο 8 του άρθρου 35 του σχεδίου νόμου: «Το Ταμείο
Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, πριν από οποιαδήποτε
απόφαση, η οποία δύναται να οδηγήσει στη μεταβολή της περιουσιακής
κατάστασης των λιμένων των Δικτύων ή να επιδράσει στην λειτουργία τους,
εκπονεί μελέτη βιωσιμότητας για κάθε ένα από αυτά, με σκοπό τη
διασφάλιση των οικονομικών και ανθρωπίνων πόρων καθώς και της
υλικοτεχνικής υποδομής που θα επιτρέπουν τη συνέχεια της αδιάλειπτης
λειτουργίας τους και την απρόσκοπτη παροχή των διοικητικών υπηρεσιών
τους, με την οποία αιτιολογεί την ανωτέρω απόφασή του».
Παράλληλα ιδρύεται Διεύθυνση Αξιοποίησης και Ανάπτυξης Λιμένων με σκοπό την επιχειρησιακή υποστήριξη στις διαδικασίες, αποκρατικοποιήσεων, ιδιωτικοποιήσεων, συνεργασιών με ιδιώτες κ.α. ενώ όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι δύο πρώτοι παράγραφοι του άρθρου 41: «Μετά την ολοκλήρωση της μελέτης βιωσιμότητας και την εκπόνηση μελέτης των ιδιαίτερων πλεονεκτημάτων και χαρακτηριστικών κάθε λιμένα από τη Γενική Διεύθυνση Αξιοποίησης και Ανάπτυξης των Δικτύων ή από τις αρμόδιες υπηρεσίες των Φορέων Διαχείρισης των λοιπόν λιμένων, το ΤΑΙΠΕΔ προβαίνει με σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, στις απαιτούμενες για την προσέλκυση ιδιωτών επενδυτών για την ανάληψη μέρους ή όλων των εμπορικών λιμενικών δραστηριοτήτων ενός λιμένα.
Η επιλογή του ιδιώτη επενδυτή προκύπτει στο πλαίσιο διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας, η οποία προκηρύσσεται από την Αναθέτουσα Αρχή και διενεργείται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας».
Περαιτέρω διευκρινήσεις αλλά και τις? αντιδράσεις που ενδεχομένως εκφραστούν πάνω στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου αναμένουν τα δύο Λιμενικά Ταμεία του νομού.
Στάθης Πουλιάσης
(Stathispatris@Yahoo.com)
patrisnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου