Στο εδώλιο του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Πάτρας κάθισαν
δεκαέξι συνολικά κατηγορούμενοι, μεταξύ των οποίων οι δύο φερόμενοι ως
«εγκέφαλοι» της σπείρας που είχαν ρημάξει τα αγροτικά οχήματα από επτά
περιφέρειες της χώρας.
Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, είχαν διαπράξει 37 κλοπές αγροτικών οχημάτων συγκεκριμένου τύπου και μάρκας, 3 ληστείες σε βάρος ηλικιωμένων και πέντε κλοπές σε οικίες και αποθήκες, σε διάφορες περιοχές, όπως της Ηλείας, Αχαΐας, Αττικής, Ευβοίας, Ηρακλείου, Αρκαδίας, Κυκλάδων, Άρτας, Αργολίδας και Κορινθίας.
Η ακροαματική διαδικασία της υπόθεσης ξεκίνησε με την εξέταση των δύο βασικών μαρτύρων κατηγορίας, δύο αστυνομικών από την Ασφάλεια Πατρών και Πύργου, οι οποίοι περιέγραψαν αναλυτικά πως έφθασαν στα ίχνη της εγκληματικής οργάνωσης. Το κουβάρι , όπως αναφέρει η Γνώμη, άρχισε να ξετυλίγεται μετά από την κλοπή ενός οχήματος στην Κλειτορία και μετά από διεξοδικές έρευνες της Ασφάλειας Πατρών και από αξιοποίηση τεχνικών μεθόδων, αποκαλύφθηκε η μέθοδος δράσης τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της δικογραφίας, η οργάνωση αποτελείτο από είκοσι πέντε μέλη, η οποία είχε συσταθεί από τις αρχές του 2012 και με διαφορετική σύνθεση κάθε φορά, διέπραττε ληστείες και κλοπές κατ’ επάγγελμα και εξακολούθηση.
Όπως κατέθεσε ο αστυνομικός της Ασφάλειας Πατρών οι κλοπές αφορούσαν κυρίως Ι.Χ.Φ. συγκεκριμένης μάρκας και μοντέλου, τα οποία οι δράστες μετέφεραν αυθημερόν σε συνεργείο που διατηρεί 43χρονος στην περιοχή των Μεγάρων Αττικής, όπου πραγματοποιούταν η παραποίηση των στοιχείων τους και εν συνεχεία η μεταπώληση τους είτε ως οχήματα είτε ως ανταλλακτικά.
Η δράση τους ανακόπηκε στις 28-2-2013, μετά από κινηματογραφική καταδίωξη των αστυνομικών της Ασφάλειας Πατρών, στην Πατρών – Πύργου, ενώ συνελήφθησαν επτά από τους κατηγορούμενους στον κόμβο της Επιδαύρου στην Κορινθία.
Όπως είχε ανακοινώσε τότε η Ασφάλεια Πατρών, οι αστυνομικοί εντόπισαν τους δράστες να κινούνται στην Ε.Ο. Πατρών Πύργου οδηγώντας ένα Ι.Χ. Φορτηγό αυτοκίνητο, το οποίο είχαν αφαιρέσει λίγη ώρα πριν από τα Μακρύσια Κρεστένων Ηλείας. Του κλεμμένου οχήματος προπορευόταν ένα Ι.Χ. Επιβατηγό αυτοκίνητο το οποίο λειτουργούσε ως προπομπός προκειμένου να επιτηρεί το δρομολόγιο και να ενημερώνει για την ύπαρξη αστυνομικών ελέγχων.
ΠΩΣ ΔΡΟΥΣΕ Η ΣΠΕΙΡΑ
Η σπείρα, σύμφωνα με την Αστυνομία, δρούσε κυρίως τις νυχτερινές ώρες, με διαφορετική σύνθεση κάθε φορά, αφαιρούσε τα οχήματα που είχε στοχοποιήσει και τα μετέφερε στην Αττική. Η μεταφορά γινόταν συνοδεία άλλων οχημάτων, τα οποία ενοικίαζε στις περισσότερες περιπτώσεις από συγκεκριμένη εταιρεία ένας εκ των κατηγορουμένων, ο οποίος ήταν «τακτικός πελάτης» όπως χαρακτηριστικά κατέθεσε ένας μάρτυρας.
ΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΔΩΣΑΝ
Τελικός προορισμός τους ήταν συνεργείο στα Μέγαρα Αττικής, όπου πραγματοποιούταν η παραποίηση των στοιχείων των κλεμμένων οχημάτων και εν συνεχεία η μεταπώληση τους είτε ως οχήματα είτε ως ανταλλακτικά. Ωστόσο, στη διαδρομή βρίσκονταν σε διαρκή επικοινωνία μέσω κινητών τηλεφώνων προκειμένου ενημερώνουν τους συνεργούς τους για την ύπαρξη αστυνομικών ελέγχων. Μάλιστα, οι κλήσεις των κινητών τηλεφώνων που έχουν αποτυπωθεί αποτελούν ένα στοιχείο της δικογραφίας και σύμφωνα με τους αστυνομικούς, ένας από τους κατηγορούμενους φέρεται να έδινε τις οδηγίες.
Στην ογκοδέστατη δικογραφία γίνεται αναφορά για 37 κλοπές οχημάτων, εκ των οποίων 10 στην Αχαΐα, 9 στην Ηλεία, 8 στην Αττική, 4 στην Κορινθία, 3 στην Αρκαδία και από μία στο Ηράκλειο, στην Άρτα και την Αργολίδα.
Οι συνήγοροι υπεράσπισης των κατηγορουμένων πάντως υποστηρίζουν πως τα στοιχεία της δικογραφίας δεν είναι επαρκή για να στοιχειοθετήσουν το αδίκημα της εγκληματικής οργάνωσης.
Η ακροαματική διαδικασία διεκόπη για τις 18 Ιουνίου 2014, οπότε θα συνεχιστεί με την εξέταση των λοιπών μαρτύρων, οι οποίοι ανέρχονται σε είκοσι συνολικά.
Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, είχαν διαπράξει 37 κλοπές αγροτικών οχημάτων συγκεκριμένου τύπου και μάρκας, 3 ληστείες σε βάρος ηλικιωμένων και πέντε κλοπές σε οικίες και αποθήκες, σε διάφορες περιοχές, όπως της Ηλείας, Αχαΐας, Αττικής, Ευβοίας, Ηρακλείου, Αρκαδίας, Κυκλάδων, Άρτας, Αργολίδας και Κορινθίας.
Η ακροαματική διαδικασία της υπόθεσης ξεκίνησε με την εξέταση των δύο βασικών μαρτύρων κατηγορίας, δύο αστυνομικών από την Ασφάλεια Πατρών και Πύργου, οι οποίοι περιέγραψαν αναλυτικά πως έφθασαν στα ίχνη της εγκληματικής οργάνωσης. Το κουβάρι , όπως αναφέρει η Γνώμη, άρχισε να ξετυλίγεται μετά από την κλοπή ενός οχήματος στην Κλειτορία και μετά από διεξοδικές έρευνες της Ασφάλειας Πατρών και από αξιοποίηση τεχνικών μεθόδων, αποκαλύφθηκε η μέθοδος δράσης τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της δικογραφίας, η οργάνωση αποτελείτο από είκοσι πέντε μέλη, η οποία είχε συσταθεί από τις αρχές του 2012 και με διαφορετική σύνθεση κάθε φορά, διέπραττε ληστείες και κλοπές κατ’ επάγγελμα και εξακολούθηση.
Όπως κατέθεσε ο αστυνομικός της Ασφάλειας Πατρών οι κλοπές αφορούσαν κυρίως Ι.Χ.Φ. συγκεκριμένης μάρκας και μοντέλου, τα οποία οι δράστες μετέφεραν αυθημερόν σε συνεργείο που διατηρεί 43χρονος στην περιοχή των Μεγάρων Αττικής, όπου πραγματοποιούταν η παραποίηση των στοιχείων τους και εν συνεχεία η μεταπώληση τους είτε ως οχήματα είτε ως ανταλλακτικά.
Η δράση τους ανακόπηκε στις 28-2-2013, μετά από κινηματογραφική καταδίωξη των αστυνομικών της Ασφάλειας Πατρών, στην Πατρών – Πύργου, ενώ συνελήφθησαν επτά από τους κατηγορούμενους στον κόμβο της Επιδαύρου στην Κορινθία.
Όπως είχε ανακοινώσε τότε η Ασφάλεια Πατρών, οι αστυνομικοί εντόπισαν τους δράστες να κινούνται στην Ε.Ο. Πατρών Πύργου οδηγώντας ένα Ι.Χ. Φορτηγό αυτοκίνητο, το οποίο είχαν αφαιρέσει λίγη ώρα πριν από τα Μακρύσια Κρεστένων Ηλείας. Του κλεμμένου οχήματος προπορευόταν ένα Ι.Χ. Επιβατηγό αυτοκίνητο το οποίο λειτουργούσε ως προπομπός προκειμένου να επιτηρεί το δρομολόγιο και να ενημερώνει για την ύπαρξη αστυνομικών ελέγχων.
ΠΩΣ ΔΡΟΥΣΕ Η ΣΠΕΙΡΑ
Η σπείρα, σύμφωνα με την Αστυνομία, δρούσε κυρίως τις νυχτερινές ώρες, με διαφορετική σύνθεση κάθε φορά, αφαιρούσε τα οχήματα που είχε στοχοποιήσει και τα μετέφερε στην Αττική. Η μεταφορά γινόταν συνοδεία άλλων οχημάτων, τα οποία ενοικίαζε στις περισσότερες περιπτώσεις από συγκεκριμένη εταιρεία ένας εκ των κατηγορουμένων, ο οποίος ήταν «τακτικός πελάτης» όπως χαρακτηριστικά κατέθεσε ένας μάρτυρας.
ΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΔΩΣΑΝ
Τελικός προορισμός τους ήταν συνεργείο στα Μέγαρα Αττικής, όπου πραγματοποιούταν η παραποίηση των στοιχείων των κλεμμένων οχημάτων και εν συνεχεία η μεταπώληση τους είτε ως οχήματα είτε ως ανταλλακτικά. Ωστόσο, στη διαδρομή βρίσκονταν σε διαρκή επικοινωνία μέσω κινητών τηλεφώνων προκειμένου ενημερώνουν τους συνεργούς τους για την ύπαρξη αστυνομικών ελέγχων. Μάλιστα, οι κλήσεις των κινητών τηλεφώνων που έχουν αποτυπωθεί αποτελούν ένα στοιχείο της δικογραφίας και σύμφωνα με τους αστυνομικούς, ένας από τους κατηγορούμενους φέρεται να έδινε τις οδηγίες.
Στην ογκοδέστατη δικογραφία γίνεται αναφορά για 37 κλοπές οχημάτων, εκ των οποίων 10 στην Αχαΐα, 9 στην Ηλεία, 8 στην Αττική, 4 στην Κορινθία, 3 στην Αρκαδία και από μία στο Ηράκλειο, στην Άρτα και την Αργολίδα.
Οι συνήγοροι υπεράσπισης των κατηγορουμένων πάντως υποστηρίζουν πως τα στοιχεία της δικογραφίας δεν είναι επαρκή για να στοιχειοθετήσουν το αδίκημα της εγκληματικής οργάνωσης.
Η ακροαματική διαδικασία διεκόπη για τις 18 Ιουνίου 2014, οπότε θα συνεχιστεί με την εξέταση των λοιπών μαρτύρων, οι οποίοι ανέρχονται σε είκοσι συνολικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου