Αν και ο Λοβέρδος απειλεί με μάθημα ακόμα και στις διακοπές του Πάσχα – Εισαγγελική παρέμβαση στις καταλήψεις
Του Γιάννη ΣπυρούνηΑρκετά σχολεία στην Ηλεία – περί τα είκοσι αναφέρουν επίσημες πηγές – συνέχισαν και χθες την κατάληψή, που ξεκίνησε από μια ανάρτηση – μήνυμα στο Facebook. Συνολικά περί τα 500 σχολεία τελούν υπό κατάληψη ανά την Ελλάδα σύμφωνα με υπηρεσιακή ενημέρωση που είχε ο Υπουργός Παιδείας. Ο κ. Λοβέρδος από το βήμα της Βουλής προειδοποίησε πως υπάρχει το 170 Προεδρικό Διάταγμα, που ορίζει τι ισχύει σε περιπτώσεις καταλήψεων. Στον Πύργο, χθες το πρωί τα τέσσερα λύκεια της πόλης συγκεντρώθηκαν σε ήρεμο κλίμα στο χώρο του Διοικητηρίου της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας, αλλά ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο νομό, απουσίαζε από το γραφείο του για υπηρεσιακούς λόγους.
Επόμενο είναι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να αντιδρά στις καταλήψεις των σχολείων, αναφέροντας διάφορα επιχειρήματα. Το Προεδρικό Διάταγμα για τις περιπτώσεις αυτές αναφέρει τα εξής:
- Σε περίπτωση που η λειτουργία σχολικής μονάδας διακόπτεται λόγω κατάληψης για περισσότερες από τρεις εργάσιμες ημέρες, το διδακτικό έτος στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα παρατείνεται για όσες ημέρες διήρκησε η κατάληψη πέραν των τριών εργάσιμων ημερών.
- Η διακοπή της διδασκαλίας των μαθημάτων ή και των εξετάσεων καθώς και η χρονική της διάρκεια διαπιστώνεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης.
- Με την ίδια απόφαση, η οποία επικυρώνεται από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, παρατείνεται αναλόγως και η διάρκεια του διδακτικού έτους και ορίζεται ο χρόνος λήξης του.
- Οι απώλειες διδακτικών ωρών, που προκύπτουν από τη διακοπή της διδασκαλίας των μαθημάτων λόγω κατάληψης για χρονικό διάστημα έως και τρεις εργάσιμες ημέρες, αναπληρώνονται κατά το χρονικό διάστημα των διακοπών του Πάσχα.
Οι μαθητές τον πρώτο λόγο…
Στην Ηλεία αλλά σχολεία έχουν κάνει μόλις δύο ημέρες κατάληψη και άλλα πέντε. Όπως το 4ο Λύκειο Πύργου, όπου οι μαθητές βρίσκονται και πάλι σε κινητοποιήσεις. Ο πρόεδρος του 15μελούς Παναγιώτης Γιαννόπουλος, τόνισε πως το πρόβλημα στο σχολείο του είναι γενικότερο. Αυτό της Παιδείας… «Ο ρόλος της παιδείας και του σχολείου δεν είναι να αποφοιτούν από αυτό απλά οι μαθητές, αλλά να παράγει ανθρωπιστική παιδεία. Πιστεύω ότι με το νέο σύστημα καταργείται η έννοια του ανθρώπου και παράγουμε μόνο μαθητές οι οποίοι είναι εργαλεία και ξέρουν να χειρίζονται διάφορα πράγματα πολύπλευρα χάνοντας όμως την έννοια. Εμείς θέλουμε να δώσουμε ένα μήνυμα ότι είμαστε αντίθετοι με αυτό το οποίο συμβαίνει με τα παιδιά της Α’ και της Β’ λυκείου. Προσωπικά ανήκω στους μαθητές της Γ’ λυκείου αλλά με την κίνηση μου αυτή δηλώνω την συμπαράσταση μου στα παιδιά» ανέφερε ενώ στάθηκε και στους λόγους που έγινε κατάληψη τις προηγούμενες ημέρες. Ανάμεσα τους ήταν και τα σκουπίδια. «Πέρα από μαθητές είμαστε και ενεργοί πολίτες. Σε λίγους μήνες θα ψηφίζουμε για τον τόπο μας» εξήγησε ο Παναγιώτης, που ξεκαθάρισε πως αν δοθούν λύσεις στα προβλήματα, δεν υπάρχει λόγος να συνεχίζεται μια κατάληψη.
Ο Χρήστος Τσουρούλιας μαθητής του 1ου Λυκείου Πύργου, αναφέρθηκε στη στήριξη των μαθητών του σχολείου του στην πανελλήνια αντίδραση που υπάρχει και το σχολείο του, έκλεισε το τελευταίο διήμερο. «Το νέο σύστημα δεν δίνει την ευκαιρία σε έναν μέτριο ή σε έναν κακό μαθητή να εισαχθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ανταμείβονται μόνο οι καλοί μαθητές και όλοι όσοι έχουν χρήματα για να πληρώνουν φροντιστήρια. Όλοι θα πρέπει να έχουν την ευκαιρία τους και θα πρέπει να τους δίνεται η δυνατότητα αυτή» εξήγησε.
Από το 3ο Λύκειο Πύργου, ο Παναγιώτης - Φώτης Γεωργακόπουλος, από την πλευρά του αναφέρθηκε στην κινητοποίηση των δύο ημερών και στάθηκε στον προβληματισμό που υπάρχει «Είμαι μαθητής της Β’ λυκείου. Πέρσι διαγωνιστήκαμε με το νέο σύστημα το οποίο μπορεί να είναι καλό αλλά δεν είναι καλά σχεδιασμένο. Είναι πολλά τα θέματα και ενώ κοντεύουμε να τελειώσουμε το πρώτο τετράμηνο δεν έχει ανοίξει η τράπεζα θεμάτων προκειμένου να μπορέσουμε να προετοιμαστούμε. Οι καθηγητές δεν προλαβαίνουν να βγάλουν όλη την ύλη και διδάσκουν αυτά τα οποία εκείνοι θεωρούν βάση των περσινών δεδομένων και χωρίς να ξέρουμε τι θα γίνει φέτος. Πιστεύω ότι το νέο σύστημα είναι πολύ δύσκολο καθώς να δίνει ο μαθητής πανελλήνιες από την α΄ λυκείου δεν βοηθάει. Το νέο σύστημα θα πρέπει να σχεδιαστεί με βάση τις δυνατότητες των μαθητών και όχι βάση των δυνατοτήτων της επόμενης τάξης. Κάποια από τα θέματα που γράψαμε εμείς πέρσι – όπως της Φυσικής- θα μπορούσε να είναι τρίτο θέμα στην Γ΄ Λυκείου».
Από την πλευρά του και ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας Γιάννης Γιαννόπουλος σχολίασε τις κινητοποιήσεις των μαθητών. «Είναι η δεύτερη ημέρα των καταλήψεων σχολικών μονάδων με κυρίαρχο αίτημα την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου για το Λύκειο, ένα Λύκειο το οποίο περιγράφεται κυρίως με την εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, ενός θεσμούς που θεωρούμε όχι μόνο αναχρονιστικό, αλλά ουσιαστικά θα επιβαρύνει ακόμα περισσότερο της λαϊκές οικογένειες γιατί δημιουργεί ένα έντονο κλίμα ανταγωνισμού αποτέλεσμα του οποίου είδαμε την περσινή χρονιά, με το φαινόμενο των 14.000 μαθητών της πρώτης τάξης που παραπέμφθηκαν για επανεξέταση τον Σεπτέμβρη. Η φετινή χρονιά – δεύτερο χρονιά εφαρμογής – άρα περιλαμβάνει και την πρώτη και τη δευτέρα λυκείου, προφανώς πολλαπλασιάζει τα προβλήματα. Θεωρούμε ότι το κύμα καταλήψεων των μαθητών που βάζει αυτό το ζήτημα, στοχεύει στην ουσία των αλλαγών στην εκπαίδευση. Θυμίζω ότι εμείς οι εκπαιδευτικοί είχαμε ως βασικό αίτημα στις περσινές μας κινητοποιήσεις, την κατάργηση του νέου νόμου για το λύκειο, που περιλαμβάνει και την τράπεζα θεμάτων. Θεωρούμε ότι το μαθητικό κίνημα έχει τη δική του αυτονομία και αυτοτέλεια και παράλληλα λέμε ότι εμείς οι εκπαιδευτικοί είμαστε στο πλευρό των μαθητών μας για το δίκαιο αίτημά τους την κατάργηση των εκπαιδευτικών νόμων» κατέληξε ο κ. Γιαννόπουλος.
Εισαγγελική παρέμβαση στις καταλήψεις
Την παρέμβαση των κατά τόπους εισαγγελέων της χώρας για τις καταλήψεις στα σχολεία, ζητά η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ευτέρπη Κουτζαμάνη με εγκύκλιό της προς τις Εισαγγελίες Εφετών και Πρωτοδικών της χώρας, προκειμένου να εξασφαλιστεί η κανονική λειτουργία των σχολείων. Στην ουσία η κυρία Κουτζαμάνη παραπέμπει τους συναδέλφους της σε παλαιότερη εγκύκλιο του 2009, όταν εισαγγελέας του Αρείου Πάγου ήταν ο σημερινός Εθνικός Συντονιστής για την καταπολέμηση της Διαφθοράς, Ιωάννης Τέντες. Ειδικότερα, η κυρία Κουτζαμάνη ενόψει της εμφάνισης του γνωστού φαινομένου, υπενθυμίζει με την εγκύκλιο της την υπ΄ αριθμ. 4119/2011 εγκύκλιο του κ. Τέντε. Μάλιστα, η ανωτάτη εισαγγελική λειτουργός ζητεί από τους συναδέλφους της την πιστή τήρηση των οδηγιών που περιέχονται στην εγκύκλιο του κ. Τέντε, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η κανονική λειτουργία των σχολείων και να αποτραπεί η απώλεια ωρών για τους μαθητές. Να σημειωθεί ότι ο Τέντες στην εγκύκλιο του έκανε αναφορά ότι σε εξαιρετικές περιπτώσεις που πραγματοποιούνται καταστροφές κ.λ.π. στα σχολεία, πρέπει να παραπέμπονται στο αυτόφωρο οι εξωσχολικοί ενήλικες δράστες, ενώ σε περιπτώσεις «εξεζητημένης εγκληματικής» συμπεριφοράς από ανήλικους μαθητές να ερευνάται εάν υπάρχει παραμέληση εποπτείας από τους γονείς τους, έτσι ώστε να ασκηθεί σε βάρος τους ποινική δίωξη. Πάντως, μέχρι στιγμής δεν έχουν εκδηλωθεί παρόμοια φαινόμενα καταστροφών, εξωσχολικών παρεμβάσεων, κ.λπ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου