μιας νέας για τα δεδομένα του ελληνικού Δημοσίου πρακτικής, αυτής των μετατάξεων υπαλλήλων από συγκεκριμένους «υπερφορτωμένους» φορείς του Δημοσίου σε άλλους... όπου παρατηρούνται ελλείψεις.
Οι εξαγγελίες ήθελαν τις μετατάξεις να δρομολογούνται και να υλοποιούνται άμεσα, με στόχο τη μείωση των υπέρογκων δαπανών μισθοδοσίας που εμφανίζουν ορισμένοι φορείς, με πιο χαρακτηριστική, φυσικά, αυτήν του ΟΣΕ. Ειδικά στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για παράδειγμα, το επιχειρησιακό σχέδιο της εταιρείας προβλέπει ότι θα σταματούσε να γεννάει ελλείμματα τον Μάρτιο του 2011.
Ωστόσο, ο Μάρτιος βρήκε την εταιρεία να διατηρεί ακόμη το υπό μετάταξη προσωπικό, λόγω καθυστερήσεων που επιδεικνύει η κρατική μηχανή. Οσον αφορά στην κατανομή των μετατάξεων στον ΟΣΕ, από τις συνολικά 1.100, οι εθελοντικές ανέρχονται στις 920, ενώ οι υπόλοιπες είναι υποχρεωτικές. Σύμφωνα με τον σχετικό νόμο, στις υποχρεωτικές μετατάξεις υπήχθησαν με σειρά προτεραιότητας όσοι μετρούσαν τα περισσότερα χρόνια προϋπηρεσίας, καταγράφοντας και τις υψηλότερες αμοιβές.
Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι 450 μετατάξεις ήταν εθελοντικές, από τις 560 συνολικά. Οι διοικήσεις των εταιρειών αναμένουν με αγωνία την ολοκλήρωση των μετατάξεων, καθώς οι υπό μετάταξη υπάλληλοι εξακολουθούν να βαρύνουν τη μισθοδοσία των εταιρειών. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταγράφει 90 εκατ. ευρώ δαπάνη μισθοδοσίας, η οποία θα περιοριστεί στα 50 εκατ. ευρώ μετά την απομάκρυνση 560 υπαλλήλων της.
Το νομοσχέδιο για την εξυγίανση του Οργανισμού ψηφίστηκε το περασμένο φθινόπωρο και προέβλεπε ότι εντός 45 ημερών η διαδικασία των μετατάξεων (καταγραφή κενών οργανικών θέσεων, επεξεργασία επιλογών που θα δήλωναν οι εθελοντικά μετατασσόμενοι και η κατανομή τους από τους φορείς υποδοχής στις νέες θέσεις) θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί. Κύκλοι του υπ. Υποδομών υποστηρίζουν ότι η διαδικασία ξεκίνησε στις 20 Ιανουαρίου, ωστόσο, πηγές των εταιρειών (ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ) δηλώνουν ότι απέστειλαν τις λίστες με τους υπό μετάταξη υπαλλήλους πριν από ένα μήνα περίπου στα συναρμόδια υπουργεία. Συναρμόδια υπουργεία .
Οι περιβόητες λίστες κατέληξαν σε μια επιτροπή η οποία με τη σειρά της προχώρησε στην κατανομή των αιτήσεων ανάλογα με τις ανάγκες των φορέων του Δημοσίου και τις προτιμήσεις που δηλώθηκαν από τους ενδιαφερόμενους. Στη συνέχεια συντάχθηκαν οι κατάλογοι των θέσεων στις οποίες μεταφέρονται οι ενδιαφερόμενοι, οι οποίοι ανέρχονται σε 1.673 άτομα.
Στη διαδικασία εμπλέκεται μια σειρά συναρμόδιων υπουργείων, όπως είναι το Υποδομών (απ’ όπου έφυγαν οι λίστες), το Εσωτερικών (που διαχειρίζεται τους φορείς του Δημοσίου), το Οικονομικών (που εμπλέκεται με το μισθολόγιο των υπαλλήλων), καθώς και το υπουργείο όπου ανήκει η θέση στην οποία μετατάσσεται ο υπάλληλος. Παρά το γεγονός ότι οι κατάλογοι έχουν καταρτισθεί, δεν υπάρχει σαφής εικόνα για το ποιοι φορείς πρόκειται να υποδεχθούν τον μεγαλύτερο αριθμό μετατασσόμενων υπαλλήλων.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το 80% περίπου των μετατάξεων έχουν ήδη λάβει τη σχετική έγκριση από το υπ. Οικονομικών (είναι και το τελευταίο υπουργείο στη σειρά των εμπλεκομένων που «υπογράφει» τις μετατάξεις). Το υπόλοιπο 20% των θέσεων βρίσκεται ακόμη στα γραφεία των υπ. Υγείας και Θαλασσίων Υποθέσεων, τα οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, καθυστέρησαν να καταχωρίσουν τους υπό μετάταξη υπαλλήλους στις κενές οργανικές θέσεις που παρουσίαζαν.
Οι εξαγγελίες ήθελαν τις μετατάξεις να δρομολογούνται και να υλοποιούνται άμεσα, με στόχο τη μείωση των υπέρογκων δαπανών μισθοδοσίας που εμφανίζουν ορισμένοι φορείς, με πιο χαρακτηριστική, φυσικά, αυτήν του ΟΣΕ. Ειδικά στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για παράδειγμα, το επιχειρησιακό σχέδιο της εταιρείας προβλέπει ότι θα σταματούσε να γεννάει ελλείμματα τον Μάρτιο του 2011.
Ωστόσο, ο Μάρτιος βρήκε την εταιρεία να διατηρεί ακόμη το υπό μετάταξη προσωπικό, λόγω καθυστερήσεων που επιδεικνύει η κρατική μηχανή. Οσον αφορά στην κατανομή των μετατάξεων στον ΟΣΕ, από τις συνολικά 1.100, οι εθελοντικές ανέρχονται στις 920, ενώ οι υπόλοιπες είναι υποχρεωτικές. Σύμφωνα με τον σχετικό νόμο, στις υποχρεωτικές μετατάξεις υπήχθησαν με σειρά προτεραιότητας όσοι μετρούσαν τα περισσότερα χρόνια προϋπηρεσίας, καταγράφοντας και τις υψηλότερες αμοιβές.
Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι 450 μετατάξεις ήταν εθελοντικές, από τις 560 συνολικά. Οι διοικήσεις των εταιρειών αναμένουν με αγωνία την ολοκλήρωση των μετατάξεων, καθώς οι υπό μετάταξη υπάλληλοι εξακολουθούν να βαρύνουν τη μισθοδοσία των εταιρειών. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταγράφει 90 εκατ. ευρώ δαπάνη μισθοδοσίας, η οποία θα περιοριστεί στα 50 εκατ. ευρώ μετά την απομάκρυνση 560 υπαλλήλων της.
Το νομοσχέδιο για την εξυγίανση του Οργανισμού ψηφίστηκε το περασμένο φθινόπωρο και προέβλεπε ότι εντός 45 ημερών η διαδικασία των μετατάξεων (καταγραφή κενών οργανικών θέσεων, επεξεργασία επιλογών που θα δήλωναν οι εθελοντικά μετατασσόμενοι και η κατανομή τους από τους φορείς υποδοχής στις νέες θέσεις) θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί. Κύκλοι του υπ. Υποδομών υποστηρίζουν ότι η διαδικασία ξεκίνησε στις 20 Ιανουαρίου, ωστόσο, πηγές των εταιρειών (ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ) δηλώνουν ότι απέστειλαν τις λίστες με τους υπό μετάταξη υπαλλήλους πριν από ένα μήνα περίπου στα συναρμόδια υπουργεία. Συναρμόδια υπουργεία .
Οι περιβόητες λίστες κατέληξαν σε μια επιτροπή η οποία με τη σειρά της προχώρησε στην κατανομή των αιτήσεων ανάλογα με τις ανάγκες των φορέων του Δημοσίου και τις προτιμήσεις που δηλώθηκαν από τους ενδιαφερόμενους. Στη συνέχεια συντάχθηκαν οι κατάλογοι των θέσεων στις οποίες μεταφέρονται οι ενδιαφερόμενοι, οι οποίοι ανέρχονται σε 1.673 άτομα.
Στη διαδικασία εμπλέκεται μια σειρά συναρμόδιων υπουργείων, όπως είναι το Υποδομών (απ’ όπου έφυγαν οι λίστες), το Εσωτερικών (που διαχειρίζεται τους φορείς του Δημοσίου), το Οικονομικών (που εμπλέκεται με το μισθολόγιο των υπαλλήλων), καθώς και το υπουργείο όπου ανήκει η θέση στην οποία μετατάσσεται ο υπάλληλος. Παρά το γεγονός ότι οι κατάλογοι έχουν καταρτισθεί, δεν υπάρχει σαφής εικόνα για το ποιοι φορείς πρόκειται να υποδεχθούν τον μεγαλύτερο αριθμό μετατασσόμενων υπαλλήλων.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το 80% περίπου των μετατάξεων έχουν ήδη λάβει τη σχετική έγκριση από το υπ. Οικονομικών (είναι και το τελευταίο υπουργείο στη σειρά των εμπλεκομένων που «υπογράφει» τις μετατάξεις). Το υπόλοιπο 20% των θέσεων βρίσκεται ακόμη στα γραφεία των υπ. Υγείας και Θαλασσίων Υποθέσεων, τα οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, καθυστέρησαν να καταχωρίσουν τους υπό μετάταξη υπαλλήλους στις κενές οργανικές θέσεις που παρουσίαζαν.
24oro
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου