Ο πακτωλός χρημάτων που πρόσφεραν εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες και που χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία του περίφημου "Ταμείου Μολυβιάτη", δε βρήκε τελικά το δρόμο του για τα δύο χωριά που θρήνησαν 36 νεκρούς...
Τα χρήματα αυτά δεν διατέθηκαν για το χτίσιμο των σπιτιών, άλλοι ήταν αυτοί που έχτισαν από την αρχή τα χωριά (Κυπριακή κυβέρνηση, όμιλος Βαρδινογιάννη, όμιλος Folli Follie κ.α.), αλλά ούτε και για σημαντικά έργα πνοής, όπως η δημιουργία νέου οδικού δικτύου, παρά τις προειδοποιήσεις των επιστημόνων για επικείμενη διάλυση του ήδη υπάρχοντος λόγω των καθιζήσεων-κατολισθήσεων, που κάνουν πλέον την εμφανισή τους σε μεγαλύτερη κλίμακα απ' ότι στο παρελθόν, συνεπεία των πυρκαγιών.
Και το απογοητευτικό είναι πως ούτε τώρα δεν διαφαίνεται οριστική λύση στα προβλήματα των κατοίκων, έστω και την ύστατη στιγμή.
Αυτό προκύπτει και από την απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη σε ερώτηση του Ηλείου βουλευτή της Δημοκρατικής Συμμαχίας Γιώργου Κοντογιάννη για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου της Ηλείας (διαβάστε την ερώτηση στα Σχετικά άρθρα).
Ο κ. Μαγκριώτης αναφέρει πως το θέμα δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες του Υπουργείου και διαβιβάζει έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, σύμφωνα με το οποίο "μόνιμες λύσεις αντιμετώπισης των προβλημάτων θα απαιτούσαν πανάκριβα τεχνικά έργα (πασσαλοσυστοιχίες μεγάλου βάθους κλπ.)".
Τώρα γιατί η σημερινή κυβέρνηση (μιμούμενη την προηγούμενη...) δεν διαθέτει τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που έχουν απομείνει στο "Ταμείο Μολυβιάτη" και που έδωσαν οι Έλληνες φορολογούμενοι για τους πυρόπληκτους της Ηλείας, για να χρηματοδοτηθούν τα έργα αυτά -κι ας είναι "πανάκριβα"- είναι απορίας άξιον...
Παραθέτουμε την απάντηση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου. Τα συμπεράσματα δικά σας:
"Η Δ/νση Τεχνικών Έργων Π.Ε Ηλείας με εργολαβίες συντηρήσεων με προϋπολογισμούς που πλησιάζουν κατ’ έτος το ποσό του 1.000.000 €, προβαίνει σε αποκαταστάσεις ζημιών στο Επαρχιακό οδικό δίκτυο του Ν. Ηλείας που το μήκος του υπερβαίνει τα 840 χλμ. Οι εργασίες περιλαμβάνουν επούλωση λάκκων, ασφαλτικούς τάπητες κατά τμήματα, στηθαία ασφαλείας, διαγραμμίσεις, άρσεις καταπτώσεων οδοστρωσίες, αντιστηρίξεις κλπ.
Το επαρχιακό δίκτυο στο νότιο τμήμα του Ν. Ηλείας έχει πράγματι σοβαρό πρόβλημα καθιζήσεων-κατολισθήσεων το οποίο επιδεινώθηκε μετά τις πυρκαγιές του 2007.
Στον άξονα από Ζαχάρω-Αρήνη προς Αρτέμιδα και Μάκιστο υπάρχουν καθιζήσεις που σημειώνονται κάθε χρόνο, μετά από έντονες βροχοπτώσεις και αποκαθίστανται με προσωρινές λύσεις οδοστρωσιών, έργων αποστράγγισης και ασφαλτικών ταπήτων, δεδομένου ότι αφενός νέες χαράξεις δεν είναι εφικτές λόγω της γεωμορφολογίας της περιοχής και, αφετέρου, μόνιμες λύσεις αντιμετώπισης των προβλημάτων θα απαιτούσαν πανάκριβα τεχνικά έργα (πασσαλοσυστοιχίες μεγάλου βάθους κλπ.).
Οι οικισμοί Αρτέμιδας και Μακίστου εξυπηρετούνται σήμερα μέσω της οδού Ζαχάρω-Ξηροχώρι-Σμέρνα και όταν παρέλθει η περίοδος των βροχοπτώσεων, το Μάρτιο μήνα, η Δ/νση Τεχνικών Έργων θα προχωρήσει σε αποκατάσταση της καθίζησης, δεδομένου ότι το φαινόμενο βρίσκεται σε εξέλιξη.
Όσον αφορά στο δρόμο Κρέστενα-Χάνι Κορμπά-Ανδρίτσαινα, ο οποίος είναι ο σημαντικότερος οδικός άξονας της Νότιας Ηλείας, η ανωτέρω υπηρεσία τον συντηρεί συστηματικά. Στην περιοχή Τρυπητής, πριν τη γέφυρα του χείμαρρου «Τσεμπερούλας», όπου στις αρχές του 2009 έγινε καθίζηση-καταβύθιση του δρόμου, με αποτέλεσμα τη διακοπή της συγκοινωνίας, έγινε προσωρινά έργο παραλλαγής της χαράξεως του δρόμου, και ταυτόχρονα έγινε μελέτη για οριστική αποκατάσταση προϋπολογισμού 1.785.000 €.
Το έργο δημοπρατήθηκε και περιλαμβάνει κατασκευή δύο πασσαλοσυστοιχιών ανάντη και κατάντη του δρόμου, καθώς και κατασκευή τοίχων ανάσχεσης, συρματοκιβώτια και λοιπά έργα οδοποιίας. Το έργο βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά υπάρχουν καθυστερήσεις λόγω μη ομαλής χρηματοδότησης του από την ΣΑΕΠ 401 του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Επίσης στην περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα μετά τη διασταύρωση Διασέλλων, όπου κατολισθαίνει περίπου 25 χρόνια, ένα τμήμα σε μήκος 250μ, έγινε μελέτη προϋπολογισμού 3.690.000 € και υπεβλήθη πρόταση με τίτλο «Εκτέλεση Αντιολισθητικών-Αντιδιαβρωτικών έργων στην περιοχή Διασσέλων Ν. Ηλείας» στον άξονα προτεραιότητας «Αειφόρος ανάπτυξη και ποιότητα ζωής Δυτικής Ελλάδας» του Ε.Π ΔΕΠΙΝ, στη θεματική προτεραιότητα 54
«Άλλα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος και πρόληψη κινδύνων» και απερρίφθη από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή διότι «πρόκειται για σημειακή παρέμβαση για την εξασφάλιση οδικού δικτύου». Γενικότερα ο άξονας αυτός παρακολουθείται και συντηρείται συστηματικά από την ανωτέρω υπηρεσία προκειμένου να υπάρχει ικανοποιητική βατότητα και ασφάλεια της κυκλοφορίας.
Τέλος όσον αφορά στον οικισμό Φρίξας, πρόκειται για κατολισθαίνοντα οικισμό και γίνονται μελέτες γεωλογικής καταλληλότητας κλπ. σε συνεργασία με το ΙΓΜΕ και το Δήμο Κρεστένων για μεταφορά του οικισμού σε οικόπεδο πλησίον της πόλεως Κρεστένων."
iliatora.gr
Και το απογοητευτικό είναι πως ούτε τώρα δεν διαφαίνεται οριστική λύση στα προβλήματα των κατοίκων, έστω και την ύστατη στιγμή.
Αυτό προκύπτει και από την απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη σε ερώτηση του Ηλείου βουλευτή της Δημοκρατικής Συμμαχίας Γιώργου Κοντογιάννη για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου της Ηλείας (διαβάστε την ερώτηση στα Σχετικά άρθρα).
Ο κ. Μαγκριώτης αναφέρει πως το θέμα δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες του Υπουργείου και διαβιβάζει έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, σύμφωνα με το οποίο "μόνιμες λύσεις αντιμετώπισης των προβλημάτων θα απαιτούσαν πανάκριβα τεχνικά έργα (πασσαλοσυστοιχίες μεγάλου βάθους κλπ.)".
Τώρα γιατί η σημερινή κυβέρνηση (μιμούμενη την προηγούμενη...) δεν διαθέτει τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που έχουν απομείνει στο "Ταμείο Μολυβιάτη" και που έδωσαν οι Έλληνες φορολογούμενοι για τους πυρόπληκτους της Ηλείας, για να χρηματοδοτηθούν τα έργα αυτά -κι ας είναι "πανάκριβα"- είναι απορίας άξιον...
Παραθέτουμε την απάντηση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου. Τα συμπεράσματα δικά σας:
"Η Δ/νση Τεχνικών Έργων Π.Ε Ηλείας με εργολαβίες συντηρήσεων με προϋπολογισμούς που πλησιάζουν κατ’ έτος το ποσό του 1.000.000 €, προβαίνει σε αποκαταστάσεις ζημιών στο Επαρχιακό οδικό δίκτυο του Ν. Ηλείας που το μήκος του υπερβαίνει τα 840 χλμ. Οι εργασίες περιλαμβάνουν επούλωση λάκκων, ασφαλτικούς τάπητες κατά τμήματα, στηθαία ασφαλείας, διαγραμμίσεις, άρσεις καταπτώσεων οδοστρωσίες, αντιστηρίξεις κλπ.
Το επαρχιακό δίκτυο στο νότιο τμήμα του Ν. Ηλείας έχει πράγματι σοβαρό πρόβλημα καθιζήσεων-κατολισθήσεων το οποίο επιδεινώθηκε μετά τις πυρκαγιές του 2007.
Στον άξονα από Ζαχάρω-Αρήνη προς Αρτέμιδα και Μάκιστο υπάρχουν καθιζήσεις που σημειώνονται κάθε χρόνο, μετά από έντονες βροχοπτώσεις και αποκαθίστανται με προσωρινές λύσεις οδοστρωσιών, έργων αποστράγγισης και ασφαλτικών ταπήτων, δεδομένου ότι αφενός νέες χαράξεις δεν είναι εφικτές λόγω της γεωμορφολογίας της περιοχής και, αφετέρου, μόνιμες λύσεις αντιμετώπισης των προβλημάτων θα απαιτούσαν πανάκριβα τεχνικά έργα (πασσαλοσυστοιχίες μεγάλου βάθους κλπ.).
Οι οικισμοί Αρτέμιδας και Μακίστου εξυπηρετούνται σήμερα μέσω της οδού Ζαχάρω-Ξηροχώρι-Σμέρνα και όταν παρέλθει η περίοδος των βροχοπτώσεων, το Μάρτιο μήνα, η Δ/νση Τεχνικών Έργων θα προχωρήσει σε αποκατάσταση της καθίζησης, δεδομένου ότι το φαινόμενο βρίσκεται σε εξέλιξη.
Όσον αφορά στο δρόμο Κρέστενα-Χάνι Κορμπά-Ανδρίτσαινα, ο οποίος είναι ο σημαντικότερος οδικός άξονας της Νότιας Ηλείας, η ανωτέρω υπηρεσία τον συντηρεί συστηματικά. Στην περιοχή Τρυπητής, πριν τη γέφυρα του χείμαρρου «Τσεμπερούλας», όπου στις αρχές του 2009 έγινε καθίζηση-καταβύθιση του δρόμου, με αποτέλεσμα τη διακοπή της συγκοινωνίας, έγινε προσωρινά έργο παραλλαγής της χαράξεως του δρόμου, και ταυτόχρονα έγινε μελέτη για οριστική αποκατάσταση προϋπολογισμού 1.785.000 €.
Το έργο δημοπρατήθηκε και περιλαμβάνει κατασκευή δύο πασσαλοσυστοιχιών ανάντη και κατάντη του δρόμου, καθώς και κατασκευή τοίχων ανάσχεσης, συρματοκιβώτια και λοιπά έργα οδοποιίας. Το έργο βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά υπάρχουν καθυστερήσεις λόγω μη ομαλής χρηματοδότησης του από την ΣΑΕΠ 401 του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Επίσης στην περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα μετά τη διασταύρωση Διασέλλων, όπου κατολισθαίνει περίπου 25 χρόνια, ένα τμήμα σε μήκος 250μ, έγινε μελέτη προϋπολογισμού 3.690.000 € και υπεβλήθη πρόταση με τίτλο «Εκτέλεση Αντιολισθητικών-Αντιδιαβρωτικών έργων στην περιοχή Διασσέλων Ν. Ηλείας» στον άξονα προτεραιότητας «Αειφόρος ανάπτυξη και ποιότητα ζωής Δυτικής Ελλάδας» του Ε.Π ΔΕΠΙΝ, στη θεματική προτεραιότητα 54
«Άλλα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος και πρόληψη κινδύνων» και απερρίφθη από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή διότι «πρόκειται για σημειακή παρέμβαση για την εξασφάλιση οδικού δικτύου». Γενικότερα ο άξονας αυτός παρακολουθείται και συντηρείται συστηματικά από την ανωτέρω υπηρεσία προκειμένου να υπάρχει ικανοποιητική βατότητα και ασφάλεια της κυκλοφορίας.
Τέλος όσον αφορά στον οικισμό Φρίξας, πρόκειται για κατολισθαίνοντα οικισμό και γίνονται μελέτες γεωλογικής καταλληλότητας κλπ. σε συνεργασία με το ΙΓΜΕ και το Δήμο Κρεστένων για μεταφορά του οικισμού σε οικόπεδο πλησίον της πόλεως Κρεστένων."
iliatora.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου