Το τραγούδι της δεκαετίας του ’70 της Μαρινέλας, «λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και τ’ αγόρι μου», δίνει με λίγες λέξεις ποια θα έπρεπε να είναι η αναπτυξιακή στόχευση των κυβερνώντων, για τον τουρισμό. Δεν εννοώ βέβαια να ποτίζουμε κρασί τις αποπλανημένες από...
... τους Κούρους τουρίστριες και μετά να τις πετάμε στην θάλασσα, αλλά να χρησιμοποιήσουμε τις δυνατότητες που μας δίνει η ίδια η φύση για να κάνουμε θελκτικό το μόνο ίσως προϊόν που είναι ανταγωνιστικό στην διεθνή αγορά. Τον τουρισμό.Του Σπύρου Σιδέρη
Έναν τουρισμό που αντί να τον δούμε σοβαρά, τον βλέπουμε ευκαιριακά και αρπα-κόλα για γρήγορο πλουτισμό. Έχουμε μείνει στην δεκαετία των χίπις, όπου ένα room to let, μια ταράτσα και μια greek-salad έλυνε την διαμονή και την διατροφή του τουρίστα, που ξυπόλητος και ελαφροντυμένος περνούσε κάποιες μέρες στην χώρα μας.
Το βιοτικό επίπεδο του μέσου τουρίστα έχει σκαρφαλώσει και οι απαιτήσεις του σε σχέση με την τιμή των παρεχόμενων υπηρεσιών είναι λογικές. Αυτό ακόμα δεν το καταλάβαμε. Δεν καταλάβαμε ότι δεν μας κάνουν χάρη που έρχονται στην Ελλάδα, αλλά εμείς πρέπει να είμαστε υποχρεωμένοι που επισκέπτονται την χώρα μας. Δεν μιλάω για υποτέλεια, αλλά για μια εμπορική συναλλαγή. Γιατί τέτοια είναι και ο τουρισμός.
Το έχω ξαναγράψει εδώ μέσα, αλλά δεν θα κουραστώ να το επαναλαμβάνω. Η Ηλεία είναι ευλογημένος τόπος. Διαθέτει τα πάντα για να γίνει πόλος έλξης κάθε τουρίστα που έρχεται στην πατρίδα μας. Όμως ο σχεδιασμός των κυβερνώντων, είτε της κεντρικής, είτε της περιφερειακής, είτε της τοπικής διοίκησης, δεν είναι ο ενδεδειγμένος για μια έκρηξη ανάπτυξης στον τουριστικό τομέα για την Ηλεία.
Μερίδιο ευθύνης όμως έχουν και οι φορείς που ασχολούνται με τον τουρισμό, αφού δεν προστατεύουν πρωτίστως οι ίδιοι το προϊόν τους με την ευκαιριακή πολιτική αρκετών δυστυχώς, με αποτέλεσμα, οι όποιες καλές προσπάθειες γίνονται από σοβαρούς επιχειρηματίες του κλάδου, να πέφτουν στο κενό.
Ο τουρισμός είναι μια συλλογική προσπάθεια και χρειάζεται βοήθεια απ’ όλους.
Το τρίπτυχο προϊόν, marketing, επαγγελματισμός, θα πρέπει να είναι ο μπούσουλας κάθε προσπάθειας στον τομέα αυτό. Η παρουσίαση του προϊόντος αλλά και η πιστοποίηση του με διεθνή στάνταρντς, θα το κάνουν αναγνωρίσιμο κι ενδεχομένως επιλέξιμο μέσα από την προώθηση ενός ολοκληρωμένου και στοχευμένου προγράμματος marketing, στον εσωτερικό αλλά και τον εξωτερικό τουρισμό. Τέλος ο επαγγελματισμός ίσως είναι το πιο δύσκολο κομμάτι αφού θα πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία χρόνων και χρόνων.
Τα κρουαζιερόπλοια κάνουν μαζικά την εμφάνιση τους στο Κατάκολο κι έπονται και οι επισκέπτες από την Αθήνα και τους άλλους προορισμούς που έχουν στο πρόγραμμα τους την Ηλεία. Ο σχεδιασμός και ο συντονισμός θα έπρεπε ήδη να είχαν γίνει. Η κεντρική, περιφερειακή και τοπική διοίκηση έχουν τη δυνατότητα ή τη θέληση να βοηθήσουν έστω και τώρα ουσιαστικά και συνολικά τον νομό προς αυτή την κατεύθυνση;
iliatora.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου