ΔΗΜΟΣ ΑΝΔΡΑΒΙΔΑΣ – ΚΥΛΛΗΝΗΣ
Του Πέτρου Α. Κολλιόπουλου
Ανάμεσα στις κορυφαίες Δημοτικές λειτουργίες είναι και ο Ισολογισμός ενός Δήμου, που με λογιστικό τρόπο εμφανίζει την οικονομική του κατάσταση σε μία δεδομένη χρονική στιγμή, όπως στη περίπτωσή μας του δικού μας Δήμου για το έτος 2011.
Παράλληλα πίσω από τους αριθμούς απεικονίζεται ο τρόπος διοίκησης ,διαχείρισης και η εν γένει δράση της Δημοτικής Αρχής. Λόγω της σπουδαιότητας του θέματος ο νομοθέτης προέβλεψε ότι, η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την έγκρισή του, είναι ειδική, δηλαδή δεν μπορεί να τεθούν άλλα θέματα στην ημερήσια διάταξη, ώστε να δοθεί απεριόριστος χρόνος για παρουσίαση, ανάλυση, καταγραφή παρατηρήσεων και τελική ψηφοφορία. Δυστυχώς η πρόβλεψη αυτή καταστρατηγείται με διάφορα γραφειοκρατικά τεχνάσματα, όπως συνέβη στο Δήμο μας.
Το Δημοτικό Συμβούλιο, εξαντλώντας κάθε χρονικό περιθώριο, συνεδρίασε για την έγκριση του Ισολογισμού στις 28-12-2012, στην οποία παραβρέθηκε και ο νόμιμος Ορκωτός Ελεγκτής , ώστε να παρουσιάσει την έκθεση ελέγχου του σύμφωνα με τις αρχές και τους κανόνες ελεγκτικής που ακολουθεί το Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών – Λογιστών . Θα αναφέρω μερικά οικονομικά στοιχεία για ενημέρωση όπως, το σύνολο των υποχρεώσεων του Δήμου προς τρίτους ανέρχονται έως τέλους του 2011 σε 3.657000 ευρώ, τα έσοδα από την είσπραξη τελών και υπηρεσιών σε 1.318000 ευρώ και οι τακτικές επιχορηγήσεις από τον κρατικό προϋπολογισμό στο ποσό των 4.853000 ευρώ, το δε καθαρό αποτέλεσμα – έλλειμμα χρήσης – ανήλθε στο ποσό των 111.422 ευρώ. Επομένως ο Ισολογισμός δεν είναι πλεονασματικός αλλά ελλειμματικός.
Στην έκθεση ελέγχου του ορκωτή ελεγκτή σημειώνονται 8 παρατηρήσεις και επιφυλάξεις για διάφορα θέματα. 1. Δεν έχει επαληθευτεί το σύνολο των υποχρεώσεων του Δήμου προς τρίτους. 2. Οι νομικοί σύμβουλοι του Δήμου δεν ανταποκρίθηκαν στη πρόσκλησή του για τον ακριβή αριθμό αγωγών τρίτων κατά του Δήμου.3. Δεν φαίνονται έσοδα από τέλη ύδρευσης χρήσης 2011 και προηγουμένων χρήσεων τα οποία βεβαιώθηκαν στο 2012 για πρώτη φορά. Η αδράνεια αυτή, αν θεωρηθεί από τον Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου ότι οφείλεται σε δόλο ή βαριά αμέλεια των διοικούντων του Δήμου, υπάρχει κίνδυνος, ύστερα από συγκεκριμένη διαδικασία, να γίνει καταλογισμός σε βάρος τους για θετική ζημία που προξένησαν [άρθρο 277 Ν. 3852/2010]. Στο τέλος , διατυπώνει επιφυλάξεις και εφιστά τη προσοχή για παρουσιαζόμενα κενά και αδυναμίες που χρήζουν βελτίωση. Κατά τη διεξαχθείσα συζήτηση, σύσσωμη η Αντιπολίτευση [μειοψηφία] του Δήμου, διαφώνησε με τα αποτελέσματα του Ισολογισμού, επειδή απεικονίζουν την ανεπάρκεια και έλλειψη αποτελεσματικής δράσης της Δημοτικής Αρχής κατά τα 2 πρώτα έτη της Δημοτικής περιόδου. Τελικά το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας ήταν 9 θετικές ψήφοι υπέρ της έγκρισης του Ισολογισμού και 9 αρνητικές ψήφοι, οπότε η απόφαση έγκρισης ελήφθη με την διπλή ψήφο του προέδρου, λόγω ισοψηφίας. Να σημειωθεί ότι στη ψηφοφορία απουσίαζαν 9 μέλη του ΔΣ.
Ο Δήμαρχος αγωνιώντας για το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, κάλεσε τα μέλη του Συμβουλίου να υπερψηφίσουν τον Ισολογισμό, δικαιολογώντας τις παρουσιαζόμενες αδυναμίες και δυσλειτουργίες στην άσχημη εικόνα που παρέλαβε από τις προηγούμενες Δημοτικές Αρχές κατά την προσφιλή του τακτική, λέγοντας ότι ‘’καταβάλλει ιδρώτα και αίμα, ώστε να ορθοποδήσει το Δήμο’’.
Δυστυχώς δεν είναι τα πράγματα όπως τα παρουσιάζει, αλλά έχει ευθύνες για πολλές βασικές λειτουργίες και δράσεις. Έως τώρα δεν έχει εκτελεστεί κανένα τεχνικό πρόγραμμα σε όλη την εδαφική περιφέρεια του Δήμου. Το έργο με τίτλο ‘’Ανάπλαση αστικών περιοχών – Αναπαλαίωση αποθηκών ΑΣΟ Λεχαινών ‘’, προϋπολογισμού 1.200000 ευρώ, πρόγραμμα ΕΣΠΑ, ύστερα από χρηματοδότηση της Περιφέρειας Δυτική Ελλάδος, δεν έχει ακόμη δημοπρατηθεί, αν και οι διαδικασίες έχουν αρχίσει από τον Σεπτέμβριο του 2011. Θεωρώ αδιανόητο να απενταχθεί λόγω καθυστερήσεων. Η συντήρηση των κοινοχρήστων χώρων είναι πλημμελής έως ανύπαρκτη. Τα δίκτυα ηλεκτροφωτισμού και ύδρευσης προβληματικά, η δε καθαριότητα βρίσκεται σε οριακό σημείο. Π.χ. Ο δρόμος Λεχαινών – Μυρσίνης σε μήκος 1700 μέτρων, εντός κατοικημένων περιοχών, επί 4 μήνες είναι κατασκότεινος, αφού ο φωτισμός δεν λειτουργεί , οι δε κάτοικοι πληρώνουν τέλη φωτισμού. Τους καλοκαιρινούς μήνες τα δίκτυα ύδρευσης σε αρκετούς οικισμούς επί ημέρες δεν λειτουργούσαν. Για το πολυσυζητημένο Φεστιβάλ Πολιτισμού 2012 δεν έχει γίνει κανένας απολογισμός εκδηλώσεων και οικονομικής αποτίμησης, οι δε δαπάνες είναι στον ‘’αέρα’’, όπως πληροφορούμαστε. Στο διοικητικό επίπεδο να αναφέρω ότι, μετά την ανεξαρτητοποίηση 5 δημοτικών συμβούλων της πλειοψηφίας και την οριστική παραίτηση άλλου [13 -7-2012], δύο σημαντικά όργανα του Δήμου, η Οικονομική Επιτροπή και η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, δεν είχαν νόμιμη συγκρότηση έως το τέλος του 2012, επειδή η απόπειρα αντικατάστασής τους στις 10-9-2012, έπεσε στο κενό καθότι η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ήταν παράνομη, όπως έκρινε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση ΠΔΕΙ με τις 85357/12 και 101809/12 αποφάσεις της. Κάτοικοι και δημότες προσφεύγουν σε αρμόδιες Ανεξάρτητες Αρχές, προκειμένου να τους χορηγηθούν αιτηθέντα έγγραφα και στοιχεία.
Ο Δήμαρχος, αντιλαμβανόμενος, την ανυπαρξία έργου στο Δήμο, προβαίνει σε δηλώσεις για ‘’σπουδαίες πρωτοβουλίες’’ που αναλαμβάνει, ώστε να ‘’ξεκολλήσει από την αφάνεια’’ κατά την προσφιλή του έκφραση, δράσεις και έργα των προηγουμένων Δημοτικών Αρχών, ιδιαίτερα των Λεχαινών. Με τις δηλώσεις του προσβάλλει και 3 σημερινούς αιρετούς συνεργάτες του, οι οποίοι ήσαν σημαίνοντες αιρετοί παράγοντες της Δημοτικής Αρχής Λεχαινών.
Σε αυτή τη ζοφερή εικόνα , η Αντιπολίτευση [μειοψηφία], έχει θεσμική υποχρέωση να ανασυνταχθεί και να πάρει πρωτοβουλίες, αξιοποιώντας τις ανεξαρτητοποιήσεις των δημοτικών συμβούλων πλειοψηφίας, οι οποίοι προς τιμή τους , παραιτούμενοι αξιωμάτων και χρημάτων, δεν άντεξαν , όπως κατήγγειλαν την απουσία έργου και δράσης της Δημοτικής Αρχής. Να αναφέρω, κατάθεση έγγραφων προτάσεων και εισαγωγή θεμάτων προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο με τη διαδικασία 9 τουλάχιστον υπογραφών από μέλη του ΔΣ, για κορυφαία θέματα που απασχολούν το τόπο μας, αναδεικνύοντας αυτά και στη συνέχεια να ληφθούν αποφάσεις μέσα σε κλίμα δημιουργικής αντιπολίτευσης στα πλαίσια της οικονομικής συγκυρίας και του αναπτυξιακού γίγνεσθαι του Δήμου μας.
Με την ευχή ότι, το έτος 2013 θα είναι περισσότερο παραγωγικό, ελπίζω ότι η κατάθεση των απόψεων, παρατηρήσεων και προτάσεών μου, θα έχουν θετική ανταπόκριση προς όφελος της Κοινωνίας και των συμπολιτών μας.
Του Πέτρου Α. Κολλιόπουλου
Ανάμεσα στις κορυφαίες Δημοτικές λειτουργίες είναι και ο Ισολογισμός ενός Δήμου, που με λογιστικό τρόπο εμφανίζει την οικονομική του κατάσταση σε μία δεδομένη χρονική στιγμή, όπως στη περίπτωσή μας του δικού μας Δήμου για το έτος 2011.
Παράλληλα πίσω από τους αριθμούς απεικονίζεται ο τρόπος διοίκησης ,διαχείρισης και η εν γένει δράση της Δημοτικής Αρχής. Λόγω της σπουδαιότητας του θέματος ο νομοθέτης προέβλεψε ότι, η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την έγκρισή του, είναι ειδική, δηλαδή δεν μπορεί να τεθούν άλλα θέματα στην ημερήσια διάταξη, ώστε να δοθεί απεριόριστος χρόνος για παρουσίαση, ανάλυση, καταγραφή παρατηρήσεων και τελική ψηφοφορία. Δυστυχώς η πρόβλεψη αυτή καταστρατηγείται με διάφορα γραφειοκρατικά τεχνάσματα, όπως συνέβη στο Δήμο μας.
Το Δημοτικό Συμβούλιο, εξαντλώντας κάθε χρονικό περιθώριο, συνεδρίασε για την έγκριση του Ισολογισμού στις 28-12-2012, στην οποία παραβρέθηκε και ο νόμιμος Ορκωτός Ελεγκτής , ώστε να παρουσιάσει την έκθεση ελέγχου του σύμφωνα με τις αρχές και τους κανόνες ελεγκτικής που ακολουθεί το Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών – Λογιστών . Θα αναφέρω μερικά οικονομικά στοιχεία για ενημέρωση όπως, το σύνολο των υποχρεώσεων του Δήμου προς τρίτους ανέρχονται έως τέλους του 2011 σε 3.657000 ευρώ, τα έσοδα από την είσπραξη τελών και υπηρεσιών σε 1.318000 ευρώ και οι τακτικές επιχορηγήσεις από τον κρατικό προϋπολογισμό στο ποσό των 4.853000 ευρώ, το δε καθαρό αποτέλεσμα – έλλειμμα χρήσης – ανήλθε στο ποσό των 111.422 ευρώ. Επομένως ο Ισολογισμός δεν είναι πλεονασματικός αλλά ελλειμματικός.
Στην έκθεση ελέγχου του ορκωτή ελεγκτή σημειώνονται 8 παρατηρήσεις και επιφυλάξεις για διάφορα θέματα. 1. Δεν έχει επαληθευτεί το σύνολο των υποχρεώσεων του Δήμου προς τρίτους. 2. Οι νομικοί σύμβουλοι του Δήμου δεν ανταποκρίθηκαν στη πρόσκλησή του για τον ακριβή αριθμό αγωγών τρίτων κατά του Δήμου.3. Δεν φαίνονται έσοδα από τέλη ύδρευσης χρήσης 2011 και προηγουμένων χρήσεων τα οποία βεβαιώθηκαν στο 2012 για πρώτη φορά. Η αδράνεια αυτή, αν θεωρηθεί από τον Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου ότι οφείλεται σε δόλο ή βαριά αμέλεια των διοικούντων του Δήμου, υπάρχει κίνδυνος, ύστερα από συγκεκριμένη διαδικασία, να γίνει καταλογισμός σε βάρος τους για θετική ζημία που προξένησαν [άρθρο 277 Ν. 3852/2010]. Στο τέλος , διατυπώνει επιφυλάξεις και εφιστά τη προσοχή για παρουσιαζόμενα κενά και αδυναμίες που χρήζουν βελτίωση. Κατά τη διεξαχθείσα συζήτηση, σύσσωμη η Αντιπολίτευση [μειοψηφία] του Δήμου, διαφώνησε με τα αποτελέσματα του Ισολογισμού, επειδή απεικονίζουν την ανεπάρκεια και έλλειψη αποτελεσματικής δράσης της Δημοτικής Αρχής κατά τα 2 πρώτα έτη της Δημοτικής περιόδου. Τελικά το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας ήταν 9 θετικές ψήφοι υπέρ της έγκρισης του Ισολογισμού και 9 αρνητικές ψήφοι, οπότε η απόφαση έγκρισης ελήφθη με την διπλή ψήφο του προέδρου, λόγω ισοψηφίας. Να σημειωθεί ότι στη ψηφοφορία απουσίαζαν 9 μέλη του ΔΣ.
Ο Δήμαρχος αγωνιώντας για το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, κάλεσε τα μέλη του Συμβουλίου να υπερψηφίσουν τον Ισολογισμό, δικαιολογώντας τις παρουσιαζόμενες αδυναμίες και δυσλειτουργίες στην άσχημη εικόνα που παρέλαβε από τις προηγούμενες Δημοτικές Αρχές κατά την προσφιλή του τακτική, λέγοντας ότι ‘’καταβάλλει ιδρώτα και αίμα, ώστε να ορθοποδήσει το Δήμο’’.
Δυστυχώς δεν είναι τα πράγματα όπως τα παρουσιάζει, αλλά έχει ευθύνες για πολλές βασικές λειτουργίες και δράσεις. Έως τώρα δεν έχει εκτελεστεί κανένα τεχνικό πρόγραμμα σε όλη την εδαφική περιφέρεια του Δήμου. Το έργο με τίτλο ‘’Ανάπλαση αστικών περιοχών – Αναπαλαίωση αποθηκών ΑΣΟ Λεχαινών ‘’, προϋπολογισμού 1.200000 ευρώ, πρόγραμμα ΕΣΠΑ, ύστερα από χρηματοδότηση της Περιφέρειας Δυτική Ελλάδος, δεν έχει ακόμη δημοπρατηθεί, αν και οι διαδικασίες έχουν αρχίσει από τον Σεπτέμβριο του 2011. Θεωρώ αδιανόητο να απενταχθεί λόγω καθυστερήσεων. Η συντήρηση των κοινοχρήστων χώρων είναι πλημμελής έως ανύπαρκτη. Τα δίκτυα ηλεκτροφωτισμού και ύδρευσης προβληματικά, η δε καθαριότητα βρίσκεται σε οριακό σημείο. Π.χ. Ο δρόμος Λεχαινών – Μυρσίνης σε μήκος 1700 μέτρων, εντός κατοικημένων περιοχών, επί 4 μήνες είναι κατασκότεινος, αφού ο φωτισμός δεν λειτουργεί , οι δε κάτοικοι πληρώνουν τέλη φωτισμού. Τους καλοκαιρινούς μήνες τα δίκτυα ύδρευσης σε αρκετούς οικισμούς επί ημέρες δεν λειτουργούσαν. Για το πολυσυζητημένο Φεστιβάλ Πολιτισμού 2012 δεν έχει γίνει κανένας απολογισμός εκδηλώσεων και οικονομικής αποτίμησης, οι δε δαπάνες είναι στον ‘’αέρα’’, όπως πληροφορούμαστε. Στο διοικητικό επίπεδο να αναφέρω ότι, μετά την ανεξαρτητοποίηση 5 δημοτικών συμβούλων της πλειοψηφίας και την οριστική παραίτηση άλλου [13 -7-2012], δύο σημαντικά όργανα του Δήμου, η Οικονομική Επιτροπή και η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, δεν είχαν νόμιμη συγκρότηση έως το τέλος του 2012, επειδή η απόπειρα αντικατάστασής τους στις 10-9-2012, έπεσε στο κενό καθότι η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ήταν παράνομη, όπως έκρινε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση ΠΔΕΙ με τις 85357/12 και 101809/12 αποφάσεις της. Κάτοικοι και δημότες προσφεύγουν σε αρμόδιες Ανεξάρτητες Αρχές, προκειμένου να τους χορηγηθούν αιτηθέντα έγγραφα και στοιχεία.
Ο Δήμαρχος, αντιλαμβανόμενος, την ανυπαρξία έργου στο Δήμο, προβαίνει σε δηλώσεις για ‘’σπουδαίες πρωτοβουλίες’’ που αναλαμβάνει, ώστε να ‘’ξεκολλήσει από την αφάνεια’’ κατά την προσφιλή του έκφραση, δράσεις και έργα των προηγουμένων Δημοτικών Αρχών, ιδιαίτερα των Λεχαινών. Με τις δηλώσεις του προσβάλλει και 3 σημερινούς αιρετούς συνεργάτες του, οι οποίοι ήσαν σημαίνοντες αιρετοί παράγοντες της Δημοτικής Αρχής Λεχαινών.
Σε αυτή τη ζοφερή εικόνα , η Αντιπολίτευση [μειοψηφία], έχει θεσμική υποχρέωση να ανασυνταχθεί και να πάρει πρωτοβουλίες, αξιοποιώντας τις ανεξαρτητοποιήσεις των δημοτικών συμβούλων πλειοψηφίας, οι οποίοι προς τιμή τους , παραιτούμενοι αξιωμάτων και χρημάτων, δεν άντεξαν , όπως κατήγγειλαν την απουσία έργου και δράσης της Δημοτικής Αρχής. Να αναφέρω, κατάθεση έγγραφων προτάσεων και εισαγωγή θεμάτων προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο με τη διαδικασία 9 τουλάχιστον υπογραφών από μέλη του ΔΣ, για κορυφαία θέματα που απασχολούν το τόπο μας, αναδεικνύοντας αυτά και στη συνέχεια να ληφθούν αποφάσεις μέσα σε κλίμα δημιουργικής αντιπολίτευσης στα πλαίσια της οικονομικής συγκυρίας και του αναπτυξιακού γίγνεσθαι του Δήμου μας.
Με την ευχή ότι, το έτος 2013 θα είναι περισσότερο παραγωγικό, ελπίζω ότι η κατάθεση των απόψεων, παρατηρήσεων και προτάσεών μου, θα έχουν θετική ανταπόκριση προς όφελος της Κοινωνίας και των συμπολιτών μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου