Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2010

Βενζίνη τέλος, ζήτω το υγραέριο


Οι ανατιµήσεις στρέφουν όλο και περισσότερους στο εναλλακτικό καύσιµο

Ο Αντώνης Χάλαρης έχει ένα αυτοκίνητο 5.700 κυβικών µε το οποίο διανύει περίπου 200 χλµ. καθηµερινά. Πρόσφατα οδήγησε 1.400 χλµ. στη Βόρεια Ελλάδα και έκαψε υγραέριο αξίας 160 ευρώ
«Εκρηκτική» αύξηση έως και 1.700% σε σχέση µε τις αρχές του χρόνου καταγράφεται στις µετατροπές αυτοκινήτων για να κινούνται µε το οικονοµικό υγραέριο στην Αθήνα. Την ίδια ώρα, άνθρωποι µε εµπειρία δεκαετιών στον συγκεκριµένο χώρο προειδοποιούν για τα θέµατα ασφάλειας που προκύπτουν όταν οι επεµβάσεις στους κινητήρες γίνονται από ανειδίκευτο προσωπικό σε µη εξουσιοδοτηµένα συνεργεία.

Η µανία που έχει πιάσει τους οδηγούς µε την υγραεριοκίνηση δεν είναι ουρανοκατέβατη. Αποδεδειγµένα,τα 100 χιλιόµετρα γιαένα αυτοκίνητο που καίει υγραέριο έρχονται 50%-60% φθηνότερα απ’ ό,τι αν τα έκανεµε βενζίνη καιπερίπου 40% σε σχέσηµε το πετρέλαιο. Χαρακτηριστικά τηςµανίας των µετατροπών που έχει καταλάβει τους Αθηναίους είναι τα στοιχεία που προέρχονται από τη ∆ιεύθυνσηΜεταφορών της Νοµαρχίας: τον Φεβρουάριο του 2010, πριν δηλαδή από τηντελευταία αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στηβενζίνη, στους ∆ήµους Αθηναίων, Βύρωνα, Γαλατσίου, ∆άφνης, Ζωγράφου, Ηλιούπολης, Καισαριανής, Νέας Φιλαδέλφειας, Νέας Χαλκηδόνας, Ταύρου και Υµηττού δηλώθηκαν 2 επιβατικά Ι.Χ. για επεµβάσεις ώστε να κινούνται µε υγραέριο. Τον Οκτώβριο στις ίδιες ακριβώς περιοχές δηλώθηκαν 34. Αν και τα στοιχεία της Νοµαρχίας Αθηνών για τους συγκεκριµένους δήµους δείχνουν ότι από τις αρχέςτου έτους τα αυτοκίνητα που δηλώθηκαν από τους ιδιοκτήτες τους ότι καίνε πλέον και υγραέριο ξεπερνούν τα 167, στουπουργείο Μεταφορών έχουνκαταγραφεί µόλις 9 περιπτώσεις, ενώ από το 2005 έως το2009 κυµαίνονταν από 41 έως 93 ανά έτος.

Προσοχή στα συνεργεία
«Το υγραέριο πρέπει να το σέβεσαι. Εγώ το 1980, όταν άρχισα να δουλεύω τις µετατροπές, κάηκα», λέει και δείχνει το εσωτερικό µέρος των µπράτσων του ο κ. Χρήστος Μπίρµπος, ιδιοκτήτης εξουσιοδοτηµένου συνεργείου υγραεριοκίνησης.

Κατά τη γνώµη του, οι 100 ώρες σεµιναρίων που απαιτούνται για να επιµορφωθεί ένας τεχνικός στον τοµέα της υγραεριοκίνησης δεν είναι αρκετές. Και τονίζει ότι οι τοποθετήσεις που γίνονται σε Βουλγαρία και Σκόπια µπορεί να κοστίζουν σχεδόν τα µισά σε σχέση µε την Ελλάδα, όµως δεν είναι απαραίτητα ασφαλείς. «Οταν πηγαίνει κανείς να κάνει µετατροπή, θα πρέπει να βλέπει δύο βασικά πράγµατα στο συνεργείο: την άδεια για τις τοποθετήσεις συστηµάτων υγραερίου και την άδεια ασκήσεως επαγγέλµατος του τεχνίτη. Στην Ελλάδα τα εξουσιοδοτηµένα συνεργεία για µετατροπές είναι περίπου 15 – αν µπείτε στο Ιντερνετ και ψάξετε, θα βρείτε πολύ περισσότερα», επισηµαίνει.

Σύµφωνα µειδιοκτήτες συνεργείων, η αύξηση που καταγράφεται στην υγραεριοκίνηση οφείλεται στηναπογείωση της τιµής της βενζίνης.Οπως λένε, από 5 αυτοκίνητα τον µήνα που µετέτρεπαν κατά µέσο όρο στα συνεργεία τους τονµήνα, τώρα µπορεί να ξεπερνούν και τα30 – ανάλογα πάνταµε το προσωπικό που απασχολείται. Καιοι πωλήσεις στην αντλία από τις αρχές του χρόνου υπολογίζεται πως έχουν διπλασιαστεί.

«Το πρόβληµα είναι ότι δεν γίνεται ενηµέρωση στον κόσµο και ότι δεν τηρείται η νοµοθεσία για την άδεια λειτουργίας των συνεργείων που έχουν την πιστοποίηση για την υγραεριοκίνηση», λέει ο κ. Αντώνης Θεοδώρου που έχει εξουσιοδοτηµένο συνεργείο στη Θεσσαλονίκη.

Καίει 0,15 ευρώ ανά χλµ.
Ο κ. Αντώνης Χάλαρης κάνει 200 χιλιόµετρα κάθε µέρα µε ένα αυτοκίνητο 5.700 κυβικών. Από 0,4 ευρώ που πλήρωνε για κάθε χιλιόµετρο όταν έκαιγε βενζίνη, τώρα έχει φτάσει κάτω από τα µισά, στα 0,15 ευρώ, και λιγότερο σε συνθήκες εκτός πόλης. «Οπως νιώθω πλέον το αυτοκίνητο, έχει καλύτερη απόδοση. Η τοποθέτηση µου κόστισε περίπου 2.500 ευρώ και η απόσβεση έγινε σε λιγότερο από χρόνο. Πρόσφατα πραγµατοποίησα ένα ταξίδι 1.400 χιλιοµέτρων και έκαψα υγραέριο αξίας 160 ευρώ περίπου. Που σηµαίνει ότι το χιλιόµετρο δεν ξεπέρασε τα 0,11 - 0,12 ευρώ», λέει.

Σύµφωνα µε τους ειδικούς, οι τιµές για τη µετατροπή κυµαίνονται στα 1.500 ευρώ για τους τετρακύλινδρους κινητήρες και φτάνουν έως και 2.900 ευρώ για προηγµένα συστήµατα 5ης γενιάς σε οκτακύλινδρους. Ταντεπόζιτα υγραερίου µπορεί να ξεπερνούν σε όγκο και τα90 λίτρα και τοποθετούνται είτε στον χώρο της ρεζέρβας – σε αυτή την περίπτωση καλό είναι ο οδηγός να εφοδιαστεί µε κιτ επιδιόρθωσης σκασµένου λάστιχου – είτε στο πορτ µπαγκάζ. Οσο για τη συντήρηση, στα συστήµατα 5ης γενιάς απαιτείται αλλαγή ενός φίλτρου αξίας 17 ευρώ κάθε 20.000 χιλιόµετρα.


Καίνε όσο ένα σκουτεράκι

Ενα Grand Cherokee 4.700 κυβικών µε 7.000 ευρώ ή µια Porsche Cayenne «απλή» µε 17.000; «Αν µπορεί κανείς να δικαιολογήσει το υψηλό τεκµήριο, είναι η ιδανική εποχή για να αγοράσει το αυτοκίνητο των ονείρων του που θα καίει όσο ένα… σκούτερ. Αρκεί να βάλεισύστηµα υγραερίου», λένε πωλητές µεταχειρισµένων.

«Από 45.000 ευρώ που πουλούσαµε πέρυσι την Porsche Cayenne Turbo S, φέτος έχουµε πέσει κάτω από τα 25.000», λέειο κ. Γιάννης Καλτσής, έµπορος µεταχειρισµένων πολυτελών αυτοκινήτων. Υπάρχουν και άλλες «ευκαιρίες» στα Dream Cars. Για παράδειγµα, ψάχνοντας τις αγγελίες, βρίσκει κανείς BMW X5 3.000 κ.εκ.του 2004 στα 15.000 ευρώ καιVolkswagen Tοuareg 3.20

0 κ.εκ.του 2005 στα 20.000 ευρώ. Και τα τεκµήριά τους κυµαίνονται από 5.500

έως 11.000 ευρώ περίπου, ενώ τα τέλη κυκλοφορίας δεν υπερβαίνουν τα 1.000 ευρώ.

Ανάλογα µε τον κυβισµό, µε τη µετατροπή σε υγραεριοκίνητα αυτά τα αυτοκίνηταυπολογίζεται πως δεν θα καίνε πάνω από 0,13 ευρώ το χλµ.
tanea

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΜΕΓΑΛΟ ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ BAZAAR από του μαθητές του δημοτικού σχολείου Νεοχωρίου, με χορηγία της καφετέριας {{LA BOHEME }} Διον Παναγόπουλου

Είμαι στην μεγάλη και πολύ  ευχάριστη θέση να ανακοινώσω ότι έγινε μια πολύ καλή και γενναιόδωρη πράξη από έναν επαγγελματία του χωριού μας ...