Μία κυρία γύρω στα εξήντα κάθεται απόλυτα προσηλωμένη μπροστά από μία οθόνη υπολογιστή, ενώ δίπλα της ένας πιτσιρικάς όχι πάνω από δεκατεσσάρων ετών της δείχνει πώς να χειρίζεται το ασύρματο ποντίκι...
Η σκηνή είναι πέρα για πέρα αληθινή και διαδραματίστηκε την περασμένη Πέμπτη σε μία αίθουσα του πολυχώρου «Απόλλων» στα Καμίνια του Πειραιά.
Σε εκείνο το μάθημα, όπου δεν ξεχώριζε ο μαθητής από τον δάσκαλο, είκοσι μαθητές της Β’ Γυμνασίου και ισάριθμοι άντρες και γυναίκες ηλικίας από 60 έως 80 ετών κάθισαν στο ίδιο θρανίο και δίδαξαν ο ένας τον άλλο σεβασμό και αλληλοκατανόηση!
Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε ότι οι μεγαλύτεροι διδάσκουν τους μικρότερους. Στο σεμινάριο όμως που διοργάνωσε το Εργαστήριο Νέων Τεχνολογιών στην επικοινωνία, την εκπαίδευση και τα ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών με επικεφαλής τον καθηγητή Μιχάλη Μεϊμάρη, τον ρόλο του δασκάλου ανέλαβαν να διεκπεραιώσουν δεκατριάχρονοι και δεκατετράχρονοι πιτσιρικάδες από το 4ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου, ενώ στη θέση των εκπαιδευόμενων κάθισαν τα μέλη του 1ου ΚΑΠΗ Νικαίας!
Για περισσότερες από πέντε ώρες έφηβοι και άτομα της τρίτης ηλικίας μοιράστηκαν τον ίδιο υπολογιστή και περιηγήθηκαν στον εικονικό κόσμο του Farmville.
Με ένα κλικ «άρμεξαν», «έσπειραν» και «σκάλισαν» την εικονική φάρμα του δημοφιλούς διαδικτυακού παιχνιδιού. Οταν έκλεισαν τον υπολογιστή και οι δύο πλευρές είχαν να πουν ότι θα θυμούνται την εμπειρία αυτή για πολύ καιρό.
«Πρόκειται για ένα ερευνητικό πρόγραμμα μέσα από το οποίο προσπαθούμε να καταλάβουμε, να ερευνήσουμε και να καταγράψουμε πώς η σχέση μεταξύ ηλικιωμένων και μαθητών γυμνασίου μπορεί να διαμεσολαβηθεί από τον υπολογιστή και τις νέες τεχνολογίες γενικότερα» είπε στην «Espresso της Κυριακής» ο υπεύθυνος εργαστηρίου και λέκτορας του Ιόνιου Πανεπιστημίου Ανδρέας Γιαννακουλόπουλος.
Τα συμπεράσματα από το συνέδριο, τα οποία θα δημοσιοποιηθούν μελλοντικά, είναι πολύ σημαντικά. Μικροί και μεγάλοι διασκέδασαν με την ψυχή τους.
Επίσης, σε αντίθεση με το αναμενόμενο, οι ηλικιωμένοι δεν δυσκολεύτηκαν ιδιαίτερα να εξοικειωθούν με τις νέες τεχνολογίες: «Είχαν μια μικρή δυσκολία με τα αγγλικά. Την ουσία του παιχνιδιού και τη λειτουργικότητά του τα κατάλαβαν αμέσως.
Γενικά η πρώτη εικόνα ήταν πολύ θετική» τόνισε ο κ. Γιαννακουλόπουλος και κατέληξε αναφέροντας ένα περιστατικό, ενδεικτικό της αγάπης με την οποία «αγκάλιασαν» όλοι το πρόγραμμα: «Στο τέλος της ημερίδας μια κυρία από τα ΚΑΠΗ σχεδόν δάκρυσε ευχαριστώντας τα παιδιά γιατί, όπως είπε, την έκαναν να νιώσει ότι συμμετέχει και δεν είναι εκτός παιχνιδιού»!
Η δράση του Εργαστηρίου Νέων Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Αθηνών, το οποίο εντάσσεται στο πρόγραμμα «Ημέρες Ευχαριστίας και Προσβασιμότητας» και έχει τίτλο «Διαγενεακή Επικοινωνία: Το παιχνίδι συνεχίζεται ψηφιακά», έχει ως θέμα την επικοινωνία σε όλες τις δυνατές εκφάνσεις της καθημερινότητας των ανθρώπων στην ψηφιακή εποχή.
Οπως τόνισε ο καθηγητής Μιχάλης Μεϊμάρης, βασικός στόχος του θεσμού είναι να διαδοθούν οι έννοιες, οι κανόνες, οι οδηγίες και οι καλές πρακτικές που μπορούν να κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη στην ψηφιακή εποχή.
Espressonews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου