Μέσα στην άνοιξη ολοκληρώνεται η διάνοιξη της μεγαλύτερης δίδυμης οδικής σήραγγας των Βαλκανίων, μήκους 6 χιλιομέτρων,
η οποία μαζί με τις δύο μικρότερες, 2 και 3 χιλιομέτρων, τις 22 γέφυρες και τα 14 χιλιόμετρα ανοιχτής οδοποιίας θα παρακάμπτουν τα επικίνδυνα περάσματα των Τεμπών και του Πλαταμώνα και θα ολοκληρώσουν -σε δύο χρόνια από σήμερα- το πιο απαιτητικό τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Αθηνών-Θεσσαλονίκης.
Τα συνεργεία της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, που εργάζονται ταυτόχρονα από δύο πλευρές στη σήραγγα Τ2, στα σπλάχνα του Κισσάβου, υπολογίζουν ότι μέχρι το τέλος του Απριλίου θα συναντηθούν, καθώς η έως σήμερα πρόοδος του έργου βρίσκεται στο 94% και απομένουν μόλις 250 μέτρα.
Στο σύνολο των τριών σηράγγων, η πρόοδος βρίσκεται στο 75%, με την Τ1 (Ευαγγελισμός - Λεπτοκαρυά) να είναι ήδη έτοιμη και την Τ3 (Πλαταμώνας) να «κολλάει» προς το παρόν σε προβλήματα απαλλοτριώσεων, συνολικής έκτασης 100 στρεμμάτων.
Το ζήτημα αυτό αναμένεται να «ξεμπλοκάρει» η ενεργοποίηση του «ολυμπιακού» νόμου, που θα επιταχύνει την εκδίκαση των τιμών μονάδας και θα επιτρέψει την έναρξη των εργασιών με την καταβολή του 70% της απαλλοτρίωσης στους ιδιοκτήτες.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» το σύνολο του έργου αναμένεται να παραδοθεί έως το καλοκαίρι του 2013.
«Με την ολοκλήρωση του έργου, η διέλευση του συγκεκριμένου τμήματος, μήκους σχεδόν 30 χιλιομέτρων, θα γίνεται με απόλυτη ασφάλεια σε 17 λεπτά της ώρας, ενώ σήμερα απαιτούνται από 30 έως και 60 λεπτά, ανάλογα με την κίνηση» επισήμανε ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Δημ. Γκατσώνης, στη διάρκεια ξενάγησης εκπροσώπων των ΜΜΕ στα υπό κατασκευή τμήματα.
Το έργο, προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ, κατασκευάζεται από κοινοπραξία εταιρειών, στην οποία συμμετέχουν δύο εκ των μεγαλύτερων κατασκευαστικών ομίλων παγκοσμίως (HOCHTIEF, VINCI) καθώς και ορισμένες από τις σημαντικότερες ελληνικές (ΑΚΤΩΡ, J & P ΑΒΑΞ, ΑΕΓΕΚ, ΑΘΗΝΑ). Διανοίγονται παράλληλα δύο ανεξάρτητοι κλάδοι, με καθέναν να περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μια πλήρη λωρίδα έκτακτης ανάγκης.
Μέχρι το τέλος του τρέχοντος μήνα εκτιμά η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» ότι θα υπάρξουν τα πρώτα αποτελέσματα της επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων παραχώρησης με το υπουργείο Υποδομών. Στελέχη της εταιρείας απέφυγαν να δεσμευτούν για την έκβαση των συζητήσεων, επισημαίνοντας πως η ίδια, με επιθυμία της πολιτείας, δεν προχώρησε στην αύξηση των διοδίων από 3 σε 4 λεπτά/χιλιόμετρο, στην αρχή του χρόνου.
ΕΘΝΟΣ
η οποία μαζί με τις δύο μικρότερες, 2 και 3 χιλιομέτρων, τις 22 γέφυρες και τα 14 χιλιόμετρα ανοιχτής οδοποιίας θα παρακάμπτουν τα επικίνδυνα περάσματα των Τεμπών και του Πλαταμώνα και θα ολοκληρώσουν -σε δύο χρόνια από σήμερα- το πιο απαιτητικό τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Αθηνών-Θεσσαλονίκης.
Τα συνεργεία της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, που εργάζονται ταυτόχρονα από δύο πλευρές στη σήραγγα Τ2, στα σπλάχνα του Κισσάβου, υπολογίζουν ότι μέχρι το τέλος του Απριλίου θα συναντηθούν, καθώς η έως σήμερα πρόοδος του έργου βρίσκεται στο 94% και απομένουν μόλις 250 μέτρα.
Στο σύνολο των τριών σηράγγων, η πρόοδος βρίσκεται στο 75%, με την Τ1 (Ευαγγελισμός - Λεπτοκαρυά) να είναι ήδη έτοιμη και την Τ3 (Πλαταμώνας) να «κολλάει» προς το παρόν σε προβλήματα απαλλοτριώσεων, συνολικής έκτασης 100 στρεμμάτων.
Το ζήτημα αυτό αναμένεται να «ξεμπλοκάρει» η ενεργοποίηση του «ολυμπιακού» νόμου, που θα επιταχύνει την εκδίκαση των τιμών μονάδας και θα επιτρέψει την έναρξη των εργασιών με την καταβολή του 70% της απαλλοτρίωσης στους ιδιοκτήτες.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» το σύνολο του έργου αναμένεται να παραδοθεί έως το καλοκαίρι του 2013.
«Με την ολοκλήρωση του έργου, η διέλευση του συγκεκριμένου τμήματος, μήκους σχεδόν 30 χιλιομέτρων, θα γίνεται με απόλυτη ασφάλεια σε 17 λεπτά της ώρας, ενώ σήμερα απαιτούνται από 30 έως και 60 λεπτά, ανάλογα με την κίνηση» επισήμανε ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Δημ. Γκατσώνης, στη διάρκεια ξενάγησης εκπροσώπων των ΜΜΕ στα υπό κατασκευή τμήματα.
Το έργο, προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ, κατασκευάζεται από κοινοπραξία εταιρειών, στην οποία συμμετέχουν δύο εκ των μεγαλύτερων κατασκευαστικών ομίλων παγκοσμίως (HOCHTIEF, VINCI) καθώς και ορισμένες από τις σημαντικότερες ελληνικές (ΑΚΤΩΡ, J & P ΑΒΑΞ, ΑΕΓΕΚ, ΑΘΗΝΑ). Διανοίγονται παράλληλα δύο ανεξάρτητοι κλάδοι, με καθέναν να περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μια πλήρη λωρίδα έκτακτης ανάγκης.
Μέχρι το τέλος του τρέχοντος μήνα εκτιμά η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» ότι θα υπάρξουν τα πρώτα αποτελέσματα της επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων παραχώρησης με το υπουργείο Υποδομών. Στελέχη της εταιρείας απέφυγαν να δεσμευτούν για την έκβαση των συζητήσεων, επισημαίνοντας πως η ίδια, με επιθυμία της πολιτείας, δεν προχώρησε στην αύξηση των διοδίων από 3 σε 4 λεπτά/χιλιόμετρο, στην αρχή του χρόνου.
ΕΘΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου