Η οικονομική κρίση έπληξε και τους μικρούς μαθητές. Βλέπουν περικοπές στο χαρτζιλίκι τους. Ξοδεύουν τα 2/3 αυτού στα σχολικά κυλικεία
Με τις περικοπές σε μισθούς και συντάξεις να έχουν περιορίσει τις οικονομικές δυνατότητες των ελληνικών νοικοκυριών, δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστο το παραδοσιακό χαρτζιλίκι των μικρών μαθητών.
Μετά από έρευνα που διενήργησε η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή της ΓΣΕΕ σε ένα μεγάλο δείγμα στο Βόλο και άλλες εργατουπόλεις, το Εργατικό Κέντρο Βόλου προγραμματίζει εκστρατεία με κωδικό "Συμμαχία κατά της Ακρίβειας" μέσω της Επιτροπής Καταναλωτή που έχει συγκροτηθεί στο πλαίσιο της Γραμματείας Καταναλωτή που λειτουργεί στο επίπεδο της ΓΣΕΕ.
Το μηνιαίο χαρτζιλίκι του παιδιού μιας μικρομεσαίας ελληνικής οικογένειας, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, ανέρχεται στα 50 ευρώ, με τα 2/3 να δαπανώνται στο κυλικείο του σχολείου. Το ποσό βέβαια αυτό διαφοροποιείται ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών της οικογένειας.
Οι γονείς χρησιμοποιούν τα χρήματα ως υποκατάστατο του κολατσιού, κατά 58,2% λόγω έλλειψης χρόνου να το προετοιμάσουν στο σπίτι και κατά 59% λόγω της προτίμησης των παιδιών για το κυλικείο.
Ωστόσο, το 96,3% των γονέων θεωρεί ότι τα παιδιά θα πρέπει να διατρέφονται στα σχολεία.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι μικροί καταναλωτές δεν διαθέτουν πλήρη οικονομική ανεξαρτησία, με το 93,5% των γονιών να δηλώνει ότι επεμβαίνει στις αγορές που κάνει το παιδί. Ωστόσο, το 79,2% των γονιών δηλώνει ότι δίνει στο παιδί τη δυνατότητα να διαχειρίζεται το χαρτζιλίκι.
Τα πράγματα στην επαρχία λόγω του χαμηλότερου κόστους διαβίωσης είναι διαφορετικά, με την αγοραστική δύναμη να είναι αυξημένη κατά 19,5%.
Η ΓΣΕΕ, όπως τόνισε ο πρόεδρός της Γιάννης Παναγόπουλος κατά την παρουσίαση των συμπερασμάτων της έρευνας, προτίθεται να ζητήσει από την ΕΛΣΤΑΤ θεσμοθέτηση δείκτη μικρού καταναλωτή που να παρακολουθεί την εξέλιξη κόστους προϊόντων που αφορούν στα παιδιά.
Η έρευνα "Καταναλωτικές Συνήθειες των Παιδιών σύμφωνα με τις απόψεις των γονέων" πραγματοποιήθηκε σε δημοτικά σχολεία ολόκληρης της χώρας από το Σεπτέμβριο του 2010 έως το Φεβρουάριο του 2011, με τη συμπλήρωση 2.361 ερωτηματολογίων που διανεμήθηκαν από τα κατά τόπους Εργατοϋπαλληλικά Κέντρα.
πηγή:news247.gr
Μετά από έρευνα που διενήργησε η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή της ΓΣΕΕ σε ένα μεγάλο δείγμα στο Βόλο και άλλες εργατουπόλεις, το Εργατικό Κέντρο Βόλου προγραμματίζει εκστρατεία με κωδικό "Συμμαχία κατά της Ακρίβειας" μέσω της Επιτροπής Καταναλωτή που έχει συγκροτηθεί στο πλαίσιο της Γραμματείας Καταναλωτή που λειτουργεί στο επίπεδο της ΓΣΕΕ.
Το μηνιαίο χαρτζιλίκι του παιδιού μιας μικρομεσαίας ελληνικής οικογένειας, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, ανέρχεται στα 50 ευρώ, με τα 2/3 να δαπανώνται στο κυλικείο του σχολείου. Το ποσό βέβαια αυτό διαφοροποιείται ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών της οικογένειας.
Οι γονείς χρησιμοποιούν τα χρήματα ως υποκατάστατο του κολατσιού, κατά 58,2% λόγω έλλειψης χρόνου να το προετοιμάσουν στο σπίτι και κατά 59% λόγω της προτίμησης των παιδιών για το κυλικείο.
Ωστόσο, το 96,3% των γονέων θεωρεί ότι τα παιδιά θα πρέπει να διατρέφονται στα σχολεία.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι μικροί καταναλωτές δεν διαθέτουν πλήρη οικονομική ανεξαρτησία, με το 93,5% των γονιών να δηλώνει ότι επεμβαίνει στις αγορές που κάνει το παιδί. Ωστόσο, το 79,2% των γονιών δηλώνει ότι δίνει στο παιδί τη δυνατότητα να διαχειρίζεται το χαρτζιλίκι.
Τα πράγματα στην επαρχία λόγω του χαμηλότερου κόστους διαβίωσης είναι διαφορετικά, με την αγοραστική δύναμη να είναι αυξημένη κατά 19,5%.
Η ΓΣΕΕ, όπως τόνισε ο πρόεδρός της Γιάννης Παναγόπουλος κατά την παρουσίαση των συμπερασμάτων της έρευνας, προτίθεται να ζητήσει από την ΕΛΣΤΑΤ θεσμοθέτηση δείκτη μικρού καταναλωτή που να παρακολουθεί την εξέλιξη κόστους προϊόντων που αφορούν στα παιδιά.
Η έρευνα "Καταναλωτικές Συνήθειες των Παιδιών σύμφωνα με τις απόψεις των γονέων" πραγματοποιήθηκε σε δημοτικά σχολεία ολόκληρης της χώρας από το Σεπτέμβριο του 2010 έως το Φεβρουάριο του 2011, με τη συμπλήρωση 2.361 ερωτηματολογίων που διανεμήθηκαν από τα κατά τόπους Εργατοϋπαλληλικά Κέντρα.
πηγή:news247.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου