Σε εξέλιξη βρίσκεται και στην Ηλεία η διαδικασία της απογραφής κτιρίων που ανήκουν στο Δημόσιο και χρησιμοποιούνται για τη στέγαση δημόσιων υπηρεσιών ή υπηρεσιών αυτοδιοικητικών φορέων.
Ήδη έχει ολοκληρωθεί η καταγραφή σε 800 Καποδιστριακούς δήμους σε ολόκληρη τη χώρα, ενώ θα ακολουθήσει σε επόμενη φάση η καταγραφή όλης της ακίνητης περιουσίας των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με στόχο την καλύτερη αξιοποίησή της. Η απογραφή αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2011.
Δημαρχεία, πνευματικά κέντρα, ΚΕΠ, εργοτάξια, αποθήκες, και διάφορα άλλα κτίρια που στεγάζουν δημοτικές και νομαρχιακές υπηρεσίες καταγράφονται για να δώσουν μια πλήρη εικόνα των κτιριακών υποδομών ανά συνενούμενο δήμο και περιφερειακή Αυτοδιοίκηση. Ταυτόχρονα καταγράφονται και τα μισθωμένα κτίρια που στεγάζουν δημοτικές και νομαρχιακές υπηρεσίες.
Η απογραφή κρίθηκε αναγκαία, καθώς διαπιστώθηκε ότι πολλά ακίνητα παραμένουν αναξιοποίητα, ενώ η συντήρησή τους συνεπάγεται αυξημένο κόστος. Στόχος του υπουργείου Εσωτερικών είναι να γίνει ορθολογική αξιοποίηση του κτιριακού αποθέματος με κριτήριο την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη, την απρόσκοπτη λειτουργία των δημοτικών και περιφερειακών υπηρεσιών, τη δημιουργία οικονομιών κλίμακος και τον περιορισμό των μισθωμένων κτιρίων.
Το Υπουργείο υπολογίζει ότι με τα υπάρχοντα κτίρια θα καλυφθούν οι ανάγκες των περιφερειακών Αυτοδιοικήσεων και των 1200 νέων Ηλεκτρονικών ΚΕΠ. Ενώ με τη συγκέντρωση των υπηρεσιών σε λιγότερα μισθωμένα κτίρια υπολογίζει να πετύχει εξοικονόμηση δαπανών περίπου 295 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με στοιχεία, την τελευταία 5ετία , δαπανήθηκαν 74 εκατ. ευρώ για μελέτες, κατασκευή και αποπεράτωση δημαρχείων. Πολλά από αυτά βρίσκονται σε συνενούμενους δήμους , αλλά και σε νομαρχίες που καταργούνται και δεν θα λειτουργούν πλέον ως διοικητήρια.
Σε επόμενη φάση θα ακολουθήσει απογραφή της συνολικής ακίνητης περιουσίας των δήμων, με στόχο την καλύτερη αξιοποίησή της. Σύμφωνα πάντως με εκτιμήσεις παραγόντων της Αυτοδιοίκησης η ακίνητη περιουσία των ΟΤΑ έχει συνολική αξία περίπου 9 δις. Ωστόσο τα έσοδα από την αξιοποίησή της δεν ξεπερνούν το 5% των συνολικών της εσόδων.
iliatora.gr
Δημαρχεία, πνευματικά κέντρα, ΚΕΠ, εργοτάξια, αποθήκες, και διάφορα άλλα κτίρια που στεγάζουν δημοτικές και νομαρχιακές υπηρεσίες καταγράφονται για να δώσουν μια πλήρη εικόνα των κτιριακών υποδομών ανά συνενούμενο δήμο και περιφερειακή Αυτοδιοίκηση. Ταυτόχρονα καταγράφονται και τα μισθωμένα κτίρια που στεγάζουν δημοτικές και νομαρχιακές υπηρεσίες.
Η απογραφή κρίθηκε αναγκαία, καθώς διαπιστώθηκε ότι πολλά ακίνητα παραμένουν αναξιοποίητα, ενώ η συντήρησή τους συνεπάγεται αυξημένο κόστος. Στόχος του υπουργείου Εσωτερικών είναι να γίνει ορθολογική αξιοποίηση του κτιριακού αποθέματος με κριτήριο την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη, την απρόσκοπτη λειτουργία των δημοτικών και περιφερειακών υπηρεσιών, τη δημιουργία οικονομιών κλίμακος και τον περιορισμό των μισθωμένων κτιρίων.
Το Υπουργείο υπολογίζει ότι με τα υπάρχοντα κτίρια θα καλυφθούν οι ανάγκες των περιφερειακών Αυτοδιοικήσεων και των 1200 νέων Ηλεκτρονικών ΚΕΠ. Ενώ με τη συγκέντρωση των υπηρεσιών σε λιγότερα μισθωμένα κτίρια υπολογίζει να πετύχει εξοικονόμηση δαπανών περίπου 295 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με στοιχεία, την τελευταία 5ετία , δαπανήθηκαν 74 εκατ. ευρώ για μελέτες, κατασκευή και αποπεράτωση δημαρχείων. Πολλά από αυτά βρίσκονται σε συνενούμενους δήμους , αλλά και σε νομαρχίες που καταργούνται και δεν θα λειτουργούν πλέον ως διοικητήρια.
Σε επόμενη φάση θα ακολουθήσει απογραφή της συνολικής ακίνητης περιουσίας των δήμων, με στόχο την καλύτερη αξιοποίησή της. Σύμφωνα πάντως με εκτιμήσεις παραγόντων της Αυτοδιοίκησης η ακίνητη περιουσία των ΟΤΑ έχει συνολική αξία περίπου 9 δις. Ωστόσο τα έσοδα από την αξιοποίησή της δεν ξεπερνούν το 5% των συνολικών της εσόδων.
iliatora.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου