Το πώς τα κατάφεραν και στερούν από την Ηλεία τη σιδηροδρομική σύνδεση με την Αθήνα, είναι κάτι το απίστευτο, αν αναλογιστεί κανείς ότι και τα δύο κόμματα που κυβέρνησαν την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια συναγωνίζονταν ποιο θα ...
... καταθέσει στον λαό το καλύτερο προεκλογικό «πακέτο» για ανάπτυξη του σιδηρόδρομου στη Δυτική Ελλάδα.
Βέβαια, η εξέλιξη των πραγμάτων αποδεικνύει με τον πλέον σαφή και κατηγορηματικό τρόπο ότι τα προεκλογικά προγράμματα, τα οράματα και οι άλλες μπουρδολογίες που «σερβίρουν» στο λαό κάθε τέσσερα χρόνια, δεν είναι παρά… επιδέξια τρυκ των σύγχρονων ταχυδακτυλουργών της πολιτικής, με μοναδικό στόχο να βάλουν στο χέρι την ψήφο των ανυποψίαστων πολιτών.
Αντιλαμβανόμενοι ότι το τρένο είναι το οικονομικότερο αλλά και το δημοφιλέστερο μέσο μαζικής μεταφοράς, και η κατάργησή του θα δημιουργήσει μονοπωλιακές συνθήκες στα ΚΤΕΛ και στην εκμετάλλευση των αυτοκινητόδρομων, μέσω διοδίων, οφείλουμε να αναζητήσουμε τους υπεύθυνους που οδήγησαν σ’ αυτό το ναυάγιο μεγάλων ιδεών, το οποίο θα το πληρώσουν πάλι τα αδύναμα οικονομικά στρώματα. Έχουμε και λέμε:
Επί ΠΑΣΟΚ του Κώστα Σημίτη, άρχισε να μελετάται το μεγάλο… όραμα του Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα, στα πλαίσια ενός προγράμματος, λέει, Διευρωπαϊκών Δικτύων –οι ονομασίες πάντα στομφώδεις και εκθαμβωτικές, για να «ψαρώνουν» τον κοσμάκη. Βέβαια, λογάριαζαν να ενώσουν σιδηροδρομικά την Ηγουμενίτσα με την Καλαμάτα αλλά ξέχασαν να μελετήσουν (άκουσον, άκουσον) πώς θα περνούσαν τα τρένα από Ρίο Αντίρριο!
Ουδέποτε σκέφτηκαν να βάλουν σιδηροδρομική γραμμή στη γέφυρα που άρχισε να κατασκευάζεται σε λίγα χρόνια! Εκ των υστέρων, προσπαθούσαν οι τεχνοκράτες που συμβούλευαν κυβέρνηση και ΟΣΕ να σώσουν την κατάσταση, άρχισαν να λένε για ειδικά πλοία που θα μεταφέρουν τρένα, για υποθαλάσσιο τούνελ και άλλα ευφάνταστα που αποδείκνυαν ότι πραγματική και σοβαρή πρόθεση να γίνει ένα τόσο σημαντικό έργο, δεν υπήρχε…
Το διάστημα που την διακυβέρνηση της χώρας ανέλαβε η Νέα Δημοκρατία του Κώστα Καραμανλή, το βάρος έπεσε στην επέκταση του δικτύου του προαστιακού σιδηροδρόμου, πρώτα προς Πάτρα και μετά βλέπουμε. Μάλιστα, όταν άνοιξε το ΕΣΠΑ ανακοινώθηκε ότι δεν προβλέπεται ένταξη του Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα στο πρόγραμμα, με αποτέλεσμα να ξεσηκωθούν οι τοπικοί βουλευτές της τότε αντιπολίτευσης, διαμαρτυρόμενοι ότι η κακή ΝΔ βάζει το έργο στις καλένδες.
Για κάποιο διάστημα διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ ήταν ο Ηλείος καθηγητής Διονύσης Χιόνης, ο οποίος διαβεβαίωνε ότι η γραμμή Πάτρας Πύργου θα γίνει κανονικού εύρους για δρομολόγηση τρένων με μεγάλες ταχύτητες. Ούτε αυτό αξιωθήκαμε να δούμε. Αντίθετα, τα δρομολόγια των τρένων μειώθηκαν δραματικά, για να φτάσουμε στην πρόσφατη ανακοίνωση ΟΣΕ και TRAINOSE ότι καταργούνται εντελώς όλα τα δρομολόγια από Ηλεία προς Αχαΐα και Αθήνα…
Βλέπετε, λοιπόν, πού κατέληξαν τα μεγάλα οράματα και τα φούμαρα που μας σέρβιραν, όλα αυτά τα χρόνια. Βέβαια, έγιναν, είναι η αλήθεια, κάποιες μελέτες (η χαρά των μελετητών, τούτη η χώρα), που κατέληξαν σε κάποια ράφια και δεν αποκλείεται να χαθούν τελικά, όπως χάθηκαν και οι μελέτες για τα ΣΧΟΟΑΠ, χωρίς να ιδρώσει κανενός το αφτί!
Μπορεί κάποτε ο ΟΣΕ να εξυγιανθεί, να υλοποιήσει αυτά τα σχέδια, να φέρει υπερσύγχρονα τρένα στην Ηλεία, κάνοντας μια νέα αρχή, αφού στο νομό μας δρομολογήθηκε το πρώτο τρένο (Κατάκολο – Πύργος). Μάλιστα, όπως λέγαν οι παππούδες μας, κάποιοι χωρικοί που είδαν την ατμομηχανή να περνά για πρώτη φορά από τα χωράφια τους, έριχναν… σανό, νομίζοντας ότι πρόκειται για κάποιο πεινασμένο θεριό!
Ελπίζω, όταν και θα μας ξαναφέρουν τρένο, να μην έχουμε ξεχάσει περί τίνος πρόκειται κι αρχίσουμε να ρίχνουμε κι εμείς ξηρά τροφή…
Του Χρήστου Βορλόκα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου