Ανοικτό διαγωνισμό με πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ζητούν οι Οικολόγοι Πράσινοι
«Από τα τέλη του 2010 και τις αρχές του 2011, οι περιφέρειες της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας έχουν μείνει ουσιαστικά χωρίς σιδηρόδρομο. Πέρα από τον Οδοντωτό, τον Προαστιακό της Πάτρας και την τουριστική γραμμή Κατάκωλο-Ολυμπία, το σύνολο των χερσαίων μεταφορών γίνεται αναγκαστικά με αυτοκίνητα, καθώς δεν προχωρούν ούτε καν τα έργα για τη νέα γραμμή Κιάτο-Πάτρα. Αποτέλεσμα είναι:
Να πληρώνουμε περισσότερο για τα εισιτήρια των ΚΤΕΛ, σε ορισμένες περιπτώσεις μέχρι και 30%.Μηχανές και βαγόνια αξίας εκατομμυρίων ευρώ να έχουν εγκαταλειφθεί αφύλακτες και να λεηλατούνται από συμμορίες για να πουληθούν ως παλιοσίδερα. Να κινδυνεύουμε να επιστρέψουμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από κονδύλια για πρόσφατες ανακαινίσεις γραμμών που εγκαταλείφθηκαν. Να μένουν αχρησιμοποίητες πολύτιμες υποδομές, που θα μπορούσαν να συμβάλουν σημαντικά στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και ιδιαίτερα του τουρισμού.Να γίνονται μονοπώλιο οι κοινοπραξίες των ιδιωτικών αυτοκινητοδρόμων, πολλοί από τους οποίους εισπράττουν υψηλά διόδια χωρίς καν να προχωρούν τα έργα.
Ακόμη μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος να δηλωθούν οι γραμμές ως καταργημένο δίκτυο και να αλλάξουν χρήση για να γίνουν δρόμοι και οικόπεδα για τους δανειστές της χώρας, όπως προβλέπει ο Ν. 3891/2010 που ψηφίστηκε πέρσι με στόχο τη συρρίκνωση του ΟΣΕ. Στην περίπτωση αυτή θα αχρηστεύονταν οριστικά όχι μόνο οι ράγες αλλά και η δυνατότητα να ανακατασκευαστούν στο μέλλον.
Οι Οικολόγοι Πράσινοι θεωρούμε λοιπόν επείγον να υπάρξει άμεσα, με πλήρη διαφάνεια και πιστή τήρηση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, ανοικτή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για επαναλειτουργία των γραμμών που έχουν κλείσει. Μια τέτοια διαδικασία πιστεύουμε ότι θα αναδείξει και τις μεγάλες δυνατότητες που μπορεί ακόμη ο σιδηρόδρομος να προσφέρει στην Πελοπόννησο.
Πάγια θέση μας για την ΤΡΕΝΟΣΕ είναι η ριζική αναδιοργάνωση από δημόσιο σιδηροδρομικό οργανισμό άλλης ευρωπαϊκής χώρας και όχι η πώλησή της σε εξευτελιστική τιμή. Για τις περιφερειακές γραμμές έχουμε επίσης ζητήσει να δοθεί δυνατότητα επενδύσεων από τοπικούς φορείς, όπως η αυτοδιοίκηση, τα ΚΤΕΛ ή τα επιμελητήρια, με αντάλλαγμα μερίδιο από τις εισπράξεις. Για τους λόγους αυτούς, σχήματα που θα εμπλέκουν τέτοιους φορείς, θα πρέπει να έχουν ανάλογη πριμοδότηση στις διαδικασίες του διαγωνισμού, αν η ΤΡΕΝΟΣΕ δεν ενδιαφερθεί να επαναλειτουργήσει τις γραμμές.
Στο πλαίσιο αυτό, οι Οικολόγοι Πράσινοι θα επιδιώξουμε να συζητηθεί το θέμα στα Περιφερειακά Συμβούλια της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας, σε μια προσπάθεια να δρομολογηθούν θετικές εξελίξεις.
Σε κάθε περίπτωση, απόλυτη «κόκκινη γραμμή» θα πρέπει να είναι η δέσμευση όλων των πλευρών ότι δε θα ξηλωθεί ούτε ένα μέτρο γραμμής και ότι δε θα υπάρξει η παραμικρή αλλαγή χρήσης σε χώρους που είναι απαραίτητοι για την επαναλειτουργία του δικτύου.»
Οικολόγοι Πράσινοι
«Από τα τέλη του 2010 και τις αρχές του 2011, οι περιφέρειες της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας έχουν μείνει ουσιαστικά χωρίς σιδηρόδρομο. Πέρα από τον Οδοντωτό, τον Προαστιακό της Πάτρας και την τουριστική γραμμή Κατάκωλο-Ολυμπία, το σύνολο των χερσαίων μεταφορών γίνεται αναγκαστικά με αυτοκίνητα, καθώς δεν προχωρούν ούτε καν τα έργα για τη νέα γραμμή Κιάτο-Πάτρα. Αποτέλεσμα είναι:
Να πληρώνουμε περισσότερο για τα εισιτήρια των ΚΤΕΛ, σε ορισμένες περιπτώσεις μέχρι και 30%.Μηχανές και βαγόνια αξίας εκατομμυρίων ευρώ να έχουν εγκαταλειφθεί αφύλακτες και να λεηλατούνται από συμμορίες για να πουληθούν ως παλιοσίδερα. Να κινδυνεύουμε να επιστρέψουμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από κονδύλια για πρόσφατες ανακαινίσεις γραμμών που εγκαταλείφθηκαν. Να μένουν αχρησιμοποίητες πολύτιμες υποδομές, που θα μπορούσαν να συμβάλουν σημαντικά στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και ιδιαίτερα του τουρισμού.Να γίνονται μονοπώλιο οι κοινοπραξίες των ιδιωτικών αυτοκινητοδρόμων, πολλοί από τους οποίους εισπράττουν υψηλά διόδια χωρίς καν να προχωρούν τα έργα.
Ακόμη μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος να δηλωθούν οι γραμμές ως καταργημένο δίκτυο και να αλλάξουν χρήση για να γίνουν δρόμοι και οικόπεδα για τους δανειστές της χώρας, όπως προβλέπει ο Ν. 3891/2010 που ψηφίστηκε πέρσι με στόχο τη συρρίκνωση του ΟΣΕ. Στην περίπτωση αυτή θα αχρηστεύονταν οριστικά όχι μόνο οι ράγες αλλά και η δυνατότητα να ανακατασκευαστούν στο μέλλον.
Οι Οικολόγοι Πράσινοι θεωρούμε λοιπόν επείγον να υπάρξει άμεσα, με πλήρη διαφάνεια και πιστή τήρηση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, ανοικτή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για επαναλειτουργία των γραμμών που έχουν κλείσει. Μια τέτοια διαδικασία πιστεύουμε ότι θα αναδείξει και τις μεγάλες δυνατότητες που μπορεί ακόμη ο σιδηρόδρομος να προσφέρει στην Πελοπόννησο.
Πάγια θέση μας για την ΤΡΕΝΟΣΕ είναι η ριζική αναδιοργάνωση από δημόσιο σιδηροδρομικό οργανισμό άλλης ευρωπαϊκής χώρας και όχι η πώλησή της σε εξευτελιστική τιμή. Για τις περιφερειακές γραμμές έχουμε επίσης ζητήσει να δοθεί δυνατότητα επενδύσεων από τοπικούς φορείς, όπως η αυτοδιοίκηση, τα ΚΤΕΛ ή τα επιμελητήρια, με αντάλλαγμα μερίδιο από τις εισπράξεις. Για τους λόγους αυτούς, σχήματα που θα εμπλέκουν τέτοιους φορείς, θα πρέπει να έχουν ανάλογη πριμοδότηση στις διαδικασίες του διαγωνισμού, αν η ΤΡΕΝΟΣΕ δεν ενδιαφερθεί να επαναλειτουργήσει τις γραμμές.
Στο πλαίσιο αυτό, οι Οικολόγοι Πράσινοι θα επιδιώξουμε να συζητηθεί το θέμα στα Περιφερειακά Συμβούλια της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας, σε μια προσπάθεια να δρομολογηθούν θετικές εξελίξεις.
Σε κάθε περίπτωση, απόλυτη «κόκκινη γραμμή» θα πρέπει να είναι η δέσμευση όλων των πλευρών ότι δε θα ξηλωθεί ούτε ένα μέτρο γραμμής και ότι δε θα υπάρξει η παραμικρή αλλαγή χρήσης σε χώρους που είναι απαραίτητοι για την επαναλειτουργία του δικτύου.»
Οικολόγοι Πράσινοι
iliapress
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου