Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2010

Ποιοι κλέβουν τον πλούτο της Ηλείας;


Ποιοι κλέβουν τον πλούτο της Ηλείας;
Τεράστιες απώλειες εισοδήματος συνεπάγεται για χιλιάδες Ηλείους ελαιοπαραγωγούς η έλλειψη οργάνωσης και στρατηγικής στην προώθηση του ελαιολάδου στις παγκόσμιες αγορές.
Όπως δείχνει έρευνα που έγινε στις ΗΠΑ για λογαριασμό του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΠΣΕ) το ελαιόλαδο όχι μόνο είναι περιζήτητο στην άλλη άκρη του Ατλαντικού αλλά παρουσιάζει μια δυναμική εκ διαμέτρου αντίθετη με την πορεία της τιμής του προϊόντος στην εγχώρια αγορά. Αυτό σημαίνει ότι κάποιοι αισχροκερδούν σε βάρος χιλιάδων ελαιοπαραγωγών που και φέτος βλέπουν τις τιμές να κατευθύνονται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα.

Συγκεκριμένα, η έρευνα επικεντρώνεται σε 4 παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα, όπως η φέτα, το κρασί, οι ελιές και το ελαιόλαδο.

Οι απόψεις των Αμερικανών καταναλωτών, σε ποσοστό μάλιστα 70%, καταγράφονται από την έρευνα ως θετικές για το ελαιόλαδο. Οι Αμερικάνοι καταναλωτές φαίνεται ότι αναγνωρίζουν την ανώτερη ποιότητα και την υγιεινή διάσταση, ειδικά του extra παρθένου ελαιολάδου, γεγονός που αποτελεί ευνοϊκή συνθήκη για την αύξηση ελληνικών εξαγωγών προς τις ΗΠΑ.


Εξαιρετικά σημαντικό είναι το γεγονός ότι το 82% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν το ελαιόλαδο για το μαγείρεμα, το 55% στις σαλάτες, το 29% στο ψήσιμο, το 17% για άλλες χρήσεις, ενώ μόλις το 11% δήλωσε ότι δεν χρησιμοποιεί καθόλου ελαιόλαδο.

Εξάλλου, για το extra παρθένο ελαιόλαδο, το 48% το θεωρεί ανώτερο ποιοτικά από τους άλλους τύπους ελαιολάδου, το 43% πιο υγιεινό και το 34% πιο ακριβό. Το 13% δε βρίσκει σημαντικές διαφοροποιήσεις, ενώ το 6% το θεωρεί δυσεύρετο.

Ερωτηματικά…

Πώς λοιπόν γίνεται, ενώ η μεγαλύτερη ίσως αγορά του πλανήτη, η καρδιά του καπιταλιστικού συστήματος, αντιμετωπίζει το ελαιόλαδο τόσο θετικά, στην Ελλάδα το προϊόν να διολισθαίνει διαρκώς στην υποτίμηση;

Και κάτι ακόμη: Τα τελευταία χρόνια, δύο ιδιαίτερα μεγάλες αγορές, η αγορά της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και αυτή της Κίνας, προστέθηκαν στις παγκόσμιες δυνάμεις της οικονομίας με δισεκατομμύρια καταναλωτές.

Αντίστοιχα, η τιμή του ελαιολάδου για τον παραγωγό στην Ηλεία αλλά και σ’ όλη την Ελλάδα, ακολούθησε πτωτική τάση, σε πλήρη δυσαναλογία με τις τιμές στα σούπερ μάρκετ του εξωτερικού, όπου το λάδι πωλείται μέχρι και 30 ευρώ το λίτρο (εξαιρετικά παρθένο).

Ή η Ελλάδα δεν ξέρει από μάρκετινγκ, ή κάποιοι αισχροκερδούν, εκμεταλλευόμενοι την άγνοια, την αδράνεια και τη χαλαρότητα του ελληνικού κράτους στον τομέα της προώθησης των προϊόντων του. Όποια κι αν είναι η αιτία, σημασία έχει ότι άλλοι απολαμβάνουν τον πλούτο της Ηλείας…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ το έργο του Συλλόγου του χωριού μας ....Βασιλική Ιωάν Στριγά: Υπηρεσίες digital and business marketing Σχεδιασμός ιστοσελίδων Social media

 Συνεχίζουν να υπάρχουν κοντά μας με αγάπη και να σκορπίζουν χαμόγελα και αισιοδοξία ....οι οικονομικοί χορηγοί του πολιτιστικού συλλόγου Νε...