Εν αναμονή της συζήτησης στην Βουλή του
σχεδίου για την εξυγίανση και την ανάπτυξη του ΟΣΕ, βρίσκονται οι
εργαζόμενοι στον Οργανισμό. Οι ίδιοι κάνουν λόγο για «σχέδιο ταφόπλακα»
για τον Σιδηρόδρομο.
Και ελπίζουν, έστω και την τελευταία στιγμή να
διαψευσθούν οι πληροφορίες που έχουν για το τι περιλαμβάνει το σχέδιο.
Μιλώντας στην εφ. «Πατρίς», ο πρόεδρος Συνδέσμου Σιδηροδρομικών
Πελοποννήσου Αντώνης Πετράκος ελπίζουν σε βελτιώσεις του σχεδίου και
πιέζουν να ενταχθούν στο πρόγραμμα έξι επιπλέον δρομολόγια καθημερινά
στην γραμμή Πύργου-Πάτρας.
Όπως τόνισε ο κ. Πετράκος, «τα δύο τελευταία χρόνια, είναι το
τρίτο κατά σειρά σχέδιο που έρχεται για τον ΟΣΕ. Κύριος στόχος τους
είναι η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και κυρίως το ξεπούλημα της μεγάλης
ακίνητης περιουσίας του.
Όλα τα σχέδια μιλούν για την ουσιαστική συρρίκνωση του Δικτύου, τη
δραστική περικοπή των δρομολογίων, την κατάργηση των Συλλογικών
Συμβάσεων Εργασίας, αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, την κατάργηση όλων
των κανονισμών, την μείωση των αποδοχών, την δραστική μείωση των θέσεων
εργασίας, είτε με τις μετατάξεις είτε με τη μισθωτή εφεδρεία.
Αγωνιζόμαστε όλοι μαζί για να μην καταργηθεί ούτε ένα μέτρο από το
μετρικό δίκτυο, ούτε να περικοπούν δρομολόγια, που σαν αποτέλεσμα θα
έχει τη μείωση των θέσεων εργασίας.
Ταυτόχρονα, αγωνιζόμαστε για την ολοκλήρωση των έργων Κιάτου-Πάτρας,
την επαναλειτουργία της γραμμής Τρίπολης –Καλαμάτας και παράλληλα, την
αύξηση των δρομολογίων Πάτρα-Πύργος –Καλαμάτα και την επαναλειτουργία
των κλειστών σταθμών».
Όπως τονίζουν οι σιδηροδρομικοί, η κυβέρνηση, με την μέθοδο των
διαρροών προς τον Τύπο, γνωστοποίησε το σχέδιο «εξυγίανσης» του ΟΣΕ,
αγνοώντας τα θεσμικά όργανα του συνδικαλιστικού κινήματος, χωρίς καμία
διαβούλευση.
Ένα σχέδιο που αλλάζει τον σιδηροδρομικό χάρτη της χώρας, που
μεταμορφώνει τον Σιδηρόδρομο σε μικρογραφία του, προκειμένου
προσχηματικά να διατηρείται σε λειτουργία.
Σύμφωνα με το σχέδιο, ο ΟΣΕ ενοποιείται με τον ΕΔΙΣΥ σε μια
εταιρεία, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει ανεξάρτητη με δικαίωμα εκχώρησης του
management σε ιδιώτη, η ΕΡΓΟΣΕ παραμένει θυγατρική του ομίλου ενώ η
ΓΑΙΑΟΣΕ περνά στην εποπτεία του υπουργείου Οικονομικών.
Σε ό,τι αφορά στο προσωπικό, το σχέδιο προβλέπει υποχρεωτικές
μετατάξεις. Συγκεκριμένα, μετατάσσονται 1.600 από ΟΣΕ-ΕΔΙΣΥ, από τον
τομέα σχεδίασης, διαχείρισης δικτύου και εγκαταστάσεων 520, από την
συντήρηση τροχαίου υλικού 380, από την διαχείριση κυκλοφορίας 330 και
από την οικονομική και διοικητική υποστήριξη 370.
Από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μετατάσσονται 744 άτομα, από την έλξη 117, από την
κίνηση 378, από τα λεωφορεία 27, από την οικονομική και διοικητική
υποστήριξη 141 και από την ζύγιση φόρτωση 81.
Παράλληλα, καταρτούνται όλες οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας, ο
ΓΕΚΑΠ και ο ΚΩΕΑΠ. Όπως τονίστηκε κατά την διάρκεια της συνάντησης, «η
μείωση του προσωπικού κατά 2.344 άτομα, καθιστά αδύνατο τη λειτουργία
του Οργανισμού με την σημερινή του μορφή.
Η κατάργηση γραμμών και δρομολογίων πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Η
μεταβίβαση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ στο Δημόσιο έναντι του
χρέους στερεί από τον Οργανισμό κάθε δυνατότητα εσόδων…».
Οι σιδηροδρομικοί απορρίπτουν το σχέδιο το οποίο χαρακτηρίζουν
«ταφόπλακα» για τον σιδηρόδρομο και τους σιδηροδρομικούς και καλούν την
Κυβέρνηση και το υπουργείο να το πάρουν πίσω.
Ζητούν να θυμηθεί ο Πρωθυπουργός την δήλωσή του, στις 3 Νοέμβρη του
2008, ότι όπου επιχειρήθηκε ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου, απέτυχε
οικτρά.
ΠΑΤΡΙΣ ΗΛΕΙΑΣ |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου