Οι εξετάσεις που δίνουμε για να πάρουμε στα χέρια μας το πολυπόθητο δίπλωμα οδήγησης, είτε αυτό λέγεται ΙΧ αυτοκίνητο, είτε ΙΧ μοτοσικλέτα κλπ, έχει κάποια διαδικασία. Συνήθως δίνουμε εξετάσεις στα σήματα και την οδική συμπεριφορά και έπειτα εξεταζόμαστε στην οδήγηση. Εάν περάσουμε (με τα επιτρεπτά όρια λάθους) τις εξετάσεις, παίρνουμε το δίπλωμα στα χέρια μας.
Πήραμε λοιπόν το δίπλωμα… Τι σημαίνει αυτό; Ότι πάντα οδηγούμε έχοντας ως γνώμονα την όλη διαδικασία και τους κανόνες. Δεν σεβόμαστε την ζωή μας, τις ζωές των υπολοίπων οδηγών ή πεζών και το όχημα μας, μόνο όταν έχουμε μέσα τους εξεταστές. Σωστά;
Τα σήματα στους δρόμους, ο εκάστοτε δήμος τα έχει πληρώσει για κάποιο λόγο… Για να τα βλέπουμε! Είμαι υπερβολικός; Πάμε να δούμε μερικά βασικά παραδείγματα με μπόλικη δόση σαρκασμού…
Πρώτος κανόνας. Το STOP είναι για να ακινητοποιούμε το όχημα μας στα όρια του σήματος - δρόμου. Αν σκοπός του STOP ήταν να το αγνοούμε, δεν νομίζω να το είχαν εκεί για να ομορφύνουν εικαστικά τον δρόμο… Υπάρχουν και άλλοι τρόποι για αυτό…
Δεύτερον κανόνας: φωτεινοί σηματοδότες. Τα φανάρια λειτουργούν με ρεύμα! Κάποιοι πολίτες, πληρώνουν την ύπαρξη τους και την λειτουργία τους! Πάλι, αν ήταν για λόγους ομορφιάς, θα μπορούσαν να απουσιάζουν.
Συμπέρασμα, όταν έχουμε κόκκινο σταματάμε, σωστά; Σωστά… Όταν έχει πορτοκαλί, αν είμαστε στα όρια, περνάμε προσεκτικά. Αν πάλι, είμαστε στα 50 μέτρα από το φανάρι, το να επιταχύνουμε για να προλάβουμε, το λιγότερο που κάνει, είναι να εγκυμονεί κινδύνους και μόνο...
Βασικός κανόνας νούμερο τρία. Τα flash στο όχημα μας τα έχουμε πάλι για κάποιο λόγο. Πρέπει να τα χρησιμοποιούμε όταν θέλουμε να αλλάξουμε κατεύθυνση και να τα απενεργοποιήσουμε μόλις ολοκληρωθεί η αλλαγή.
Το νόημα είναι ότι δείχνουμε στους υπολοίπους, είτε οδηγούς, είτε ακόμα πεζούς την πρόθεση μας. Δεν έχει νόημα προφανώς να έχουμε ενεργοποιήσει το δεξί φλάς, να το ξεχάσουμε και στην επόμενη διασταύρωση να πάμε αριστερά...
Επόμενος κανόνας. Εάν δεν υπάρχει σήμανση, ο οδηγός από δεξιά έχει προτεραιότητα. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι μπορείτε να προσπερνάτε από δεξιά, ούτε σημαίνει ότι όποιος κόψει την προτεραιότητα κάποιου είναι μάγκας! Η στήλη δεν επιτρέπει τους χαρακτηρισμούς που αρμόζουν σε αυτά τα άτομα!
Οι νόμοι που γνωρίζουν μερικοί @&!)#*%@&# οδηγοί στην Ελλάδα...
- Οι άλλοι οδηγοί είναι εχθροί μας!
- Οι πεζοί είναι εχθροί μας!
- Το κράνος είναι για τους χαζούς.
- Οι ζώνες ασφαλείας είναι για τους χαζούς.
- Πρέπει να φτάσω πρώτος στον προορισμό μου.
- Οι ταμπέλες είναι λάθος!
- Γιαγιά με εγγόνι στο καρότσι 1000πόντοι!
- Τα όρια ταχύτητας είναι παντού λάθος! Μα παντού!
- Άμα χάσω προτεραιότητα πρέπει να κορνάρω και στην επόμενη διασταύρωση (μιας και θα τον προλάβω οπωσδήποτε) να ρίξω και κάνα Γαλλικό.
Μερικές απορίες τώρα που έχουμε για τους οδηγούς στο νησί μας και όχι μόνο, και πολύ θα θέλαμε να πάρουμε μια ειλικρινή απάντηση...
Δώστε μας ένα σοβαρό λόγο που πιστεύετε πως όταν εσείς βιάζεστε, όλος ο κόσμος πρέπει να σας παραχωρεί προτεραιότητα ή ακόμα, να κορνάρετε γιατί έχετε αργήσει να πάτε για καφέ;
Γνωρίζει κάποιος τον λόγο ύπαρξης της κόρνας στο όχημα του; Προσωπικά θεωρώ πως είναι να προειδοποιήσει για κάτι έκτακτο! Αν συμφωνείτε μαζί μου, πείτε μου γιατί κορνάρετε μην τυχόν κατέβει η συμπαθέστατη γιαγιάκα στην διάβαση της να περάσει τον δρόμο με τον εγγονό και σας κόψει την φόρα;
Γιατί κορνάρετε στο ΚΑΘΕ φανάρι; Ακόμα και να χάσετε ένα φανάρι τι ακριβώς θα συμβεί; Θα εκραγεί κάτι στο όχημα σας; Θα καταναλώσετε παραπάνω βενζίνη; Τι;
Το καλύτερο είναι ο ορισμός της αχρείαστης κόρνας, εδώ και μερικά χρόνια, στα οχήματα παράδοσης φαγητού. Φτάνει το delivery στο σπίτι (ποιος δεν έχει το νου του, πως και πώς να φτάσει το φαγητό;) και πετάει και μια κόρνα ανεξαρτήτου ώρας κοινής ησυχίας ή όχι. Φυσικά και χτυπάει και το κουδούνι, αλλά εδώ νομίζω πως γνωρίζω την απάντηση…
Ο λόγος της προκαταβολικής κόρνας των οδηγών delivery είναι για να μην περιμένουν εσάς να πάτε στο θυροτηλέφωνο να τους απαντήσετε. Ξέρετε πόση ώρα θέλει ο μέσος Έλληνας να βάλει τις παντόφλες του ώστε να απαντήσει όταν κάποιος του χτυπάει το κουδούνι; Μου έχει τύχει επίσης να είμαι με την πόρτα ανοιχτή (ισόγειο) και να περιμένω απέξω και να κορνάρει ο οδηγός μπροστά μου!!! Απλά απίστευτο!
Επόμενη ερώτηση περί Ελληνίδων… Οι γυναίκες τις χώρας μας είναι άξιες να πλένουν, να καθαρίζουν, να μαγειρεύουν, να σιδερώνουν αλλά όχι να οδηγούν;
Σας έχει δώσει κάποιος την εντύπωση πως οι γυναίκες οδηγοί είναι ηλίθιες; Όλες, μα όλες οι έρευνες που έχω δει δηλώνουν πως (σε αναλογικές ποσότητες πάντα) οι άνδρες δημιουργούν πολύ περισσότερα περιστατικά στους δρόμους, από μικρό-ατυχήματα μέχρι θανατηφόρα. Για ποιο λόγο λοιπόν πέφτει πάρα πολύ εύκολα το Ελληνικό μπινελίκι στις γυναίκες οδηγούς; Επειδή και έξω να βγει, δεν θα μας δείρει;
Το περήφανο “Ν”. Ξέρετε πως οι νέοι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να έχουν την αντιπαθητική βεντζουζίτσα για δύο χρόνια στο πίσω τζάμι; Ξέρει κανείς σας τι να σημαίνει άραγε; Σε απλά Ελληνικά: Νέος οδηγός - περισσότερη προσοχή! Όχι: Νέος οδηγός - περισσότερη κόρνα και πίεση! Ποιος από εσάς το σέβεται;
Δεν γράψαμε αυθαίρετα αυτό το άρθρο. Βγήκαμε από τα ρούχα μας, όχι γιατί είχαμε τροχαίο με την μηχανή το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, μιας και ο μπροστινός μας θεώρησε σωστό να κάνει αναστροφή σε δρόμο που απαγορεύεται και να πέσει πάνω μας, χωρίς έστω προειδοποίηση με φλάς.
Βγήκαμε από τα ρούχα μας γιατί σε πολυσύχναστη διασταύρωση και με αρκετούς μάρτυρες στον δρόμο ο επιστήμονας που γύρισε και μας κοίταξε (είπαμε η στήλη δεν επιτρέπει χαρακτηρισμούς) μόλις φωνάξαμε “πάρτε πινακίδες”, έφυγε σπινιάροντας!
Η νοοτροπία του Έλληνα οδηγού είναι πάρα πολύ λανθασμένη. Ο δρόμος δεν είναι αγώνας, ούτε κάποιος γίνεται μάγκας αν κάνει κάτι επικίνδυνο.
Θα αναφέρω και δύο παραδείγματα που είναι εκτός πραγματικότητας για τους Έλληνες οδηγούς (έστω για την πλειοψηφία).
2003 Ιταλία. Με φίλους - πεζοί, κατεβήκαμε σε φανάρι στον δρόμο - διάβαση πεζών ενώ είχαμε κόκκινο (μεγάλο λάθος μας) και τα διερχόμενο αμάξια έκοψαν ταχύτητα, χωρίς καν την υποψία να μας πουν κάτι ή να κορνάρουν με μανία, που στην τελική θα είχαν χίλια δίκια.
2008 Γαλλία. Μέσα σε ταξί σε μεγάλη λεωφόρο. Αυτοκίνητο άλλαξε λωρίδα χωρίς φλάς, στα 50μ μπροστά μας (καθημερινό φαινόμενο στην Ελλάδα). Ο οδηγός ταξί έμεινε άφωνος, με την απορία: γιατί το έκανε αυτό; Δεν ξέρει ότι είναι επικίνδυνο;
ΥΓ. Ο ξεναγός στην Γαλλία είπε: Στην Ελλάδα οι οδηγοί είναι πρώτοι στο φανάρι και στην εκκίνηση πατάνε την κόρνα από συνήθεια. Εδώ κόρνες ακούγονται μόνο αν ο οδηγός πάθει έμφραγμα...
Τα συμπεράσματα δικά σας...
http://www.digitalcrete.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου