Κυριακή 19 Μαΐου 2013

Ηλεία: Μόδα ή ανάγκη, το ποδήλατο ξανά στη ζωή μας - Άνοδος στην αγορά - πτώση στα αυτοκίνητα


podilato.JPGΑρχικά είδαμε όλο και περισσότερους να περπατούν σε ώρες αναψυχής, για τη βόλτα, την παρέα, την υγεία τους. Ύστερα οι δύο τροχοί μπήκαν δυναμικά στη ζωή μας.
Το ποδήλατο, ένα από τα πιο αγαπημένα μέσα μεταφοράς και αναψυχής μπαίνει και πάλι στην καθημερινότητα των Ηλείων για πολλούς λόγους.

Για κάποιους είναι μόδα, για άλλους υγιής άσκηση, για πολλούς τρόπος επαφής με την παρέα, το περιβάλλον και τη φύση, για μερικούς και μέσο οικονομικής μεταφοράς στον καιρό της κρίσης, συνδυάζοντας όλα τα παραπάνω.

Οι πωλήσεις ποδηλάτων τους τελευταίους μήνες αυξήθηκαν σημαντικά στην περιοχή της Ηλείας, την ίδια ώρα που η αγορά του αυτοκινήτου καταποντίζεται. Ο κόσμος διατήρησε τα επιβατηγά του παλιά ή πιο καινούργια, αλλά απέκτησε και ποδήλατο δίνοντας έτσι περισσότερη ποιότητα στη ζωή του. Με κόστος απόκτησης που ξεκινά από τα 120-140 ευρώ και φτάνει στις τιμές ενός αυτοκινήτου – ναι καλά ακούτε – το ποδήλατο μπήκε ξανά και για τα καλά στη ζωή μας.

Όπως λένε οι έμποροι οι περισσότεροι πελάτες επιλέγουν ένα ποδήλατο με αξία από 250 έως 600 ευρώ, υπάρχουν όμως και αυτοί που ζητούν κάτι ακόμα πιο καλό, αφήνοντας ακόμα και το αυτοκίνητό τους στην άκρη και αγοράζοντας ένα πολύ καλό μοντέλο αξίας δύο ή τριών χιλιάδων ευρώ. Και μη νομίζεται πως οι τιμές σταματούν εκεί, αφού αναλόγως τις ανάγκες του, κάποιος μπορεί να βρει και ένα μοντέλο με 20.000 ευρώ!!!

Ο Γιώργος Τουμπέκης ένας από τους παλιότερους ιδιοκτήτες καταστήματος πώλησης και επισκευής δικύκλων στον Πύργο, βλέπει τον κόσμο να επιστρέφει στο ποδήλατο και χαίρεται. Για τον ίδιο είναι τρόπος ζωής δεκαετίες τώρα. «Όλα τα δεδομένα συντελούν στο να επιστρέψει ο κόσμος στο ποδήλατο. Υπάρχει μια τάση αυξητική της τάξης του 30% και μεγαλώνει. Από τις μικρές έως τις μεγαλύτερες ηλικίες. Κυρίως για την άσκηση και δευτερευόντως για την κρίση, αλλά και ως μέσο μεταφοράς, αν και ο Πύργος δεν ενδείκνυται, δεν έχει καθόλου ποδηλατόδρομους. Ο κόσμος βγαίνει έξω από την πόλη προς το Κατάκολο, τα Λαστέϊκα, τον Αγ. Ιωάννη» μας εξήγησε.

Ωστόσο τι μπορεί να «διαφημίσει» το ποδήλατο στην κοινωνία; «Τόσο οι συχνές εκδηλώσεις για το ποδήλατο, όπως ποδηλατοδρομίες, όσο και η αγωνιστική ποδηλασία βοηθούν στην εξάπλωση. Ο κόσμος παρασύρεται από την παρέα, την ομορφιά της βόλτας…» ανέφερε χαρακτηριστικά. Όσο για το κόστος ο κ. Τουμπέκης είπε πως το κόστος απόκτησης ενός ποδηλάτου ξεκινά για ένα αξιοπρεπές μοντέλο από τα 140 ευρώ - ένα Mountain - και να φτάσει σε μια μέση κατηγορία με 400 – 500 ευρώ.

«Υπάρχουν και εξεζητημένα μοντέλα που λίγοι τα ψάχνουν, ενημερώνονται αρκετά μέσω ίντερνετ, διαβάζουν και ζητούν συγκεκριμένα πράγματα. Υπάρχουν μοντέλα με 3.000, 5.000 ή 9.000 ευρώ αλλά ένας ή δύο θα ζητήσουν κάτι τέτοιο. Ένα καλό ποδήλατο δρόμου, μπορεί να φτάσει και τις 2.000 ευρώ» τόνισε φανερώνοντας πως πλέον ένα ποδήλατο όπως εξελίσσεται η βιομηχανία του μπορεί να είναι ακριβότερο και από ένα μηχανάκι, αναλόγως τις απαιτήσεις του πελάτη.

Ο Κώστας Διαμαντόπουλος επίσης χρόνια στο χώρο του ποδηλάτου στην αγορά του Πύργου μίλησε για την στροφή του κόσμου στο ποδήλατο. «Το ποδήλατο ξεκίνησε να κερδίζει τον κόσμο δειλά – δειλά και πάλι πριν από τρία – τέσσερα χρόνια και πριν την κρίση. Το βάλαμε στη ζωή μας γιατί δίνει πράγματα πολλά. Και οικονομικά συμφέρει στις μετακινήσεις, είναι η βόλτα, η άθληση, η παρέα. Έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και πιστεύω ότι ο καθένας μπορεί να έχει ένα ποδήλατο να κάνει βόλτα του για την αναψυχή του και για όλα τα άλλα. Είναι πολλαπλός ο συνδυασμός» ανέφερε.

«Στην Ευρώπη ή άλλες ανεπτυγμένες περιοχές ποτέ δεν έβγαλαν το ποδήλατο από τη ζωή τους. Ας αναλογιστεί ο καθένας πως το ποδήλατο μπορεί να τον βοηθήσει. Στην επαρχία κάποιοι το βλέπουν διαφορετικά, ενώ δεν πρέπει» εξήγησε. Το σημερινό ποδήλατο είναι αλήθεια πως ακολούθησε την τεχνολογία και προσφέρει πλέον περισσότερα στον ποδηλάτη. Έχει εξελιχθεί σήμερα με καλό εξοπλισμό και υψηλή ποιότητα, ελαφροί σκελετοί, δισκόφρενα, αναρτήσεις.

Επίσης αναπτύσσεται και ένα μεγάλο φάσμα αξεσουάρ για έναν ποδηλάτη, που πολλές φορές έχει στο ποδήλατό του ότι και ένα αυτοκίνητο, όπως για παράδειγμα GPS.
«Οι τιμές ξεκινούν από τα 120 ευρώ και φτάνουν στις 10.000 ευρώ. Μια μέση τιμή ποδηλάτων που επιλέγουν εδώ είναι 250 με 300 ευρώ, σε ποδήλατα δρόμου, κούρσες, «τρέκινγκ». Σε αυτές τις τιμές είναι οι περισσότερες προτιμήσεις των πελατών.

Αλλά υπάρχουν και κάποιοι ελάχιστοι πελάτες που θα ζητήσουν κάτι πολύ καλό. Προχθές ήρθε ένας πελάτης και ζήτησε ένα ποδήλατο αξίας 3500 ευρώ. Μεμονωμένες περιπτώσεις αλλά υπάρχουν και αυτές. Πάντως κάθε πελάτης, αναλόγως την περιοχή που ζει επιλέγει» εξήγησε ο κ. Διαμαντόπουλος.

Ο Σάκης Μαντάς βρίσκεται στο χώρο του ποδηλάτου με διπλή ιδιότητα. Ως μέλος και υπεύθυνος προγραμματισμού του Ποδηλατόδρομου στην αγωνιστική ποδηλασία, αλλά και ως ιδιοκτήτης καταστήματος με ποδηλατικό εξοπλισμό.

«Γενικότερα το ποδήλατο σε όλη την Ελλάδα παρουσιάζει άνοδο, πέρα από τις ιδιαιτερότητες των πόλεων. Είναι και ανάγκη ενώ για κάποιους είναι και μόδα. Αν επικρατήσει στην κοινωνία, θα βοηθήσουν σε αυτό, οι επαγγελματίες του χώρου και οι άνθρωποι των συλλόγων. Αυτοί που στηρίζουν το ποδήλατο. Η Ευρώπη δεν έχασε ποτέ την επαφή της με το ποδήλατο. Εμείς εδώ στην Ελλάδα τώρα κάνουμε την αρχή. Παράδειγμά μας είναι η Ευρώπη. Εκεί πολλοί έχουν δύο και τρία ποδήλατα, για να καλύπτουν διαφορετικές επιφάνειες.

Μπορεί κάποιος να έχει ένα fitness ή ένα mountain ποδήλατο για να βγει στο βουνό ή να αθληθεί και ένα city για να κυκλοφορήσει στην πόλη. Κάποιοι στην περιοχή μας έχουν και δύο ποδήλατα. Ο κόσμος αντιλαμβάνεται πως μπορεί να καλύψει αποστάσεις χωρίς κόπο και χωρίς κόστος. Καλύπτει λοιπόν, τη μεταφορά, την άθληση, την αναψυχή και τον αγωνιστικό αθλητισμό» μας είπε.

«Οι τιμές ξεκινούν από 150 ευρώ και ξεπερνούν πλέον τις τιμές ενός καλού αυτοκινήτου, φτάνοντας τιμές όπως 10.000 ή και 20.000 ευρώ. Φυσικά σε καμία περίπτωση δεν θα προτείναμε ένα τέτοιο ποδήλατο σε έναν καθημερινό αναβάτη, ακόμα και αν είχε τα χρήματα. Θα τον αποτρέπαμε από κάτι τέτοιο. Υπάρχουν όμως πελάτες που έχουν αγοράσει ακριβά ποδήλατα υψηλών απαιτήσεων και κυρίως για αγώνες. Εμείς από την πλευρά μας έχουν τη γνώση να καλύψουμε και τις ειδικές αυτές ανάγκες».

«Πάτωσε» η αγορά του αυτοκινήτου στην Ηλεία

Στον αντίποδα των δύο τροχών με τα πεντάλ, στους τέσσερις τροχούς και τα επιβατηγά αυτοκίνητα, η εικόνα είναι αντιστρόφως ανάλογη με την πτώση το 2012 πανελλαδικά να αγγίζει το 40% στην ήδη μειωμένη κίνηση του 2011. Κάποτε η Ηλεία πουλούσε 1200 αυτοκίνητα το χρόνο και πέρυσι μετά βίας να έφτασε τα 250…

Ο αντιπρόσωπος της Ford στο νομό, Θέμης Βασιλόπουλος, αναφερόμενος στην κίνηση της αγοράς του αυτοκινήτου ευρύτερα ανέφερε τα εξής: «Η αγορά του αυτοκινήτου πανελλαδικά έκλεισε το 2012 με πτώση 39,1 % σε σχέση με το 2011. Το πρώτο τετράμηνο του 2013 η αγορά υποχωρεί σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012, κατά 9,8 %. Αυτό δείχνει πως υπάρχει μια πολύ χαμηλή αγορά και η ιδιωτική κατανάλωση έχει ελαχιστοποιηθεί. Το κύριο μέρος το κατέχουν οι εταιρικές πωλήσεις αυτή την ώρα, λόγω της έναρξης της τουριστικής σεζόν.

Η αγορά έχει περιοριστεί σε χαμηλούς κυβισμούς και τα μοντέλα έως 1.400 κ.εκ. να αφορούν στο 66,5% της αγοράς. Από την αρχή του χρόνου η εικόνα μεταβάλλεται ανά μήνα. Ο Ιανουάριος παρουσίασε πτώση 34,5% σε σχέση με το 2012. Ο Φεβρουάριος μια μικρή αύξηση 7,6%, ο Μάρτιος πτώση 8,3% και ο Απρίλιος αύξηση 20,9%. Στην Πελοπόννησο πουλήθηκαν 684 καινούργια αυτοκίνητα μέσα σε αυτά και οι εταιρικές πωλήσεις.

Το συμπέρασμα που βγαίνει είναι πως από αφενός το κλίμα αβεβαιότητας που υπάρχει, αφετέρου η υπερφορολόγηση σε κάθε τομέα, έχει βυθίσει την αγορά του αυτοκινήτου σε τέλμα και δεν είναι ορατό το πότε θα αντιστραφεί»
ilialive.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΜΕΓΑΛΟ ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ BAZAAR από του μαθητές του δημοτικού σχολείου Νεοχωρίου, με χορηγία της καφετέριας {{LA BOHEME }} Διον Παναγόπουλου

Είμαι στην μεγάλη και πολύ  ευχάριστη θέση να ανακοινώσω ότι έγινε μια πολύ καλή και γενναιόδωρη πράξη από έναν επαγγελματία του χωριού μας ...