Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

Συνέντευξη τύπου εφ’ όλης της ύλης του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Γ. Παναγιωτόπουλου.


https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=4108928139&view=att&th=1326d3887ebeed8f&attid=0.4&disp=inline&zw
Συνέντευξη τύπου εφ’  όλης της ύλης έδωσε χθες, Τετάρτη(14-9-11), στα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, ο Περιφερειακός  Διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Γ. Παναγιωτόπουλος.
Στη συνέντευξη συμμετείχαν οι Προϊστάμενοι Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δυτ. Ελλάδος, ο κ. Θ. Μπαρής για την Π/θμια Εκπ/ση και η κ. Μ. Κοταδάκη για τη Δ/θμια Εκπ/ση.


Ο  Περιφερειακός  Διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Γ. Παναγιωτόπουλος, μεταξύ άλλων, δήλωσε:
Υπηρετούμε την κοινωνία. Είμαστε υποχρεωμένοι να δεχόμαστε και να διευκολύνουμε τον κοινωνικό έλεγχο, διαμορφώνοντας τις προϋποθέσεις, έτσι ώστε η κοινωνία να έχει πλήρη εικόνα.
Υπηρετούμε τον κορυφαίο θεσμό, από τη θέση της εκπαίδευσης, που αποτελεί  έναν από τους βασικότερους πυλώνες του ελληνισμού.
Μια παραδοχή. Η εκπαίδευση είναι εθνική υπόθεση. Είναι υπόθεση όλων.
Υπό αυτό το πρίσμα αντιλαμβάνομαι το ρόλο μου και τον ρόλο όλων, ιδιαίτερα των στελεχών. Ιδιαίτερα όμως το ρόλο των συναδέλφων εκπαιδευτικών που επιτελούν ένα μοναδικό λειτούργημα. Ο αγώνας τους και η προσφορά τους αποτελεί την επένδυση που έχει ανάγκη η μαθητική κοινότητα.
Σκιαγραφώντας την ταυτότητα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, χρειάζεται να αναφέρω ότι περιλαμβάνει 1.090 σχολεία, στα οποία φοιτούν 22.650 μαθητές και υπηρετούν 12.000 εκπαιδευτικοί. Ο λόγος που προβαίνω στην αναφορά των παραπάνω στοιχείων είναι για να συνειδητοποιήσουμε το μέγεθός της, το εύρος της ανάπτυξης, μα πάνω απ’ όλα, ότι η εκπαίδευση αφορά όλη την κοινωνία, την οποία διαπερνά οριζόντια.
Το βάρος της ευθύνης μας είναι σίγουρα μεγάλο. Δε χωρά εκπτώσεις. Δεν υπάρχουν περιθώρια για ολιγωρία από κανέναν. Είμαστε υπεύθυνοι για τη νέα γενιά. Είμαστε υπεύθυνοι για το μέλλον τους. Είμαστε υπεύθυνοι για την επόμενη μέρα αυτού του τόπου. Με τα παραπάνω ως γνώμονα και κριτήριο λειτουργούμε και συνεχίζουμε το έργο που μας έχει ανατεθεί. Για το λόγο αυτό έχει σχεδιαστεί ολοκληρωμένο σχέδιο και εναλλακτικές ενέργειες που μας επιτρέπουν να αντιμετωπίζουμε τα όποια προβλήματα.
Φέτος πραγματοποιήθηκε η διαδικασία επιλογής νέων διευθυντών σχολικών μονάδων Π/θμιας και Δ/θμιας εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας σύμφωνα με το νέο σύστημα επιλογής, το οποίο ολοκληρώθηκε με επιτυχία και έχουν ήδη τοποθετηθεί στα σχολεία οι ικανότεροι και πιο αναγκαίοι, προκειμένου να αναλάβουν καθήκοντα.
Επιπρόσθετα, έχουμε προχωρήσει στη στελέχωση των σχολικών μονάδων σε όλο το γεωγραφικό εύρος της Περιφέρειας  Δυτικής Ελλάδας, καθώς συνεχίζουμε να καλύπτουμε και τα τελευταία κενά που υπάρχουν ακόμα στα ειδικά σχολεία.
Σε επίπεδο σχολικής στέγης έχει γίνει πλήρης καταγραφή όλων των αναγκών. Έχει συγκροτηθεί πλήρης  φάκελος όπου θα  κατατεθεί στους αρμόδιους φορείς της αυτοδιοίκησης.
Σε ότι αφορά το ζήτημα της μεταφοράς μαθητών είναι γνωστό ότι  σύμφωνα με την τροποποιητική διάταξη νόμου, την ευθύνη, μέχρι 31-12-2011, έχει  η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση. Παράλληλα, η Περιφερειακή Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας ήδη έχει αποστείλει, ως όφειλε,  τα απαιτούμενα στοιχεία δρομολογίων μεταφερόμενων μαθητών προς τους αρμόδιους δήμους, προς την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Το εν λόγω ζήτημα το παρακολουθούμε με μεγάλη προσοχή, καθώς πρόκειται για 16.000 μεταφερόμενους μαθητές σε όλη την Περιφέρεια  Δυτικής Ελλάδας.
Ως Περιφερειακή Διεύθυνση έχουμε να επιλύσουμε το ζήτημα της μη έγκαιρης αποστολής των βιβλίων με σοβαρότητα και ευσυνειδησία. Για το λόγο αυτό έχουμε ήδη τρόπους αντιμετώπισης, καθώς και εναλλακτικές λύσεις. Εγκαίρως, κάναμε τις απαιτούμενες ενέργειες και καταφέραμε να έχουμε τον υψηλότερο βαθμό κάλυψης των αναγκών  σε σχέση με άλλες Περιφερειακές Διευθύνσεις. Στο πλαίσιο των εναλλακτικών λύσεων, εντάσσουμε την επαναχρησιμοποίηση των σχολικών βιβλίων από μαθητές της προηγούμενης σχολικής χρονιάς. «Τα βιβλία είναι για όλους. Μοιραζόμαστε το σχολείο, μοιραζόμαστε το βιβλίο.» Παρ’ όλα αυτά νιώθω την ανάγκη, αν και δεν είμαι ο αρμόδιος και δεν είχα την ευθύνη, να ζητήσω συγνώμη από τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και ιδιαιτέρως από τους μαθητές.

Δηλώσεις της Προϊσταμένης Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δυτ. Ελλάδος κ. Κοταδάκη
Η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς φέρει τον απόηχο της γενικότερης οικονομικής κρίσης που αδιαμφισβήτητα επηρεάζει και το χώρο της εκπαίδευσης, αλλά αντισταθμιστικά σηματοδοτείται από νέες προσδοκίες, νέες προοπτικές και νέες δράσεις για την εξέλιξη των σχολικών μονάδων.

Το νέο σχολείο που οραματίζεται η πολιτεία σκιαγραφείται ως ένα ανοιχτό σχολείο που παρακολουθεί την εξέλιξη της σύγχρονης κοινωνίας, προσφέρει γνώσεις και δεξιότητες, διαμορφώνει αντιλήψεις και αξίες και προετοιμάζει κατάλληλα τους μαθητές να ανταποκριθούν με αυτονομία στις ανάγκες της ενδοσχολικής και μετέπειτα ακαδημαϊκής, επαγγελματικής και κοινωνικής ζωής τους.

Στο πλαίσιο αυτό, έχουν εκπονηθεί νέα πιλοτικά προγράμματα σπουδών για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η επιλογή 285 εκπαιδευτών εκπαιδευτικών ποικίλων ειδικοτήτων, οι οποίοι θα αναλάβουν την επιμόρφωση των υπόλοιπων εκπαιδευτικών στα νέα διδακτικά αντικείμενα. Στην  Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχουν οριστεί 4 πιλοτικά σχολεία Δ.Ε., συγκεκριμένα το 1ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου, το 2ο Γυμνάσιο Πάτρας, το 1ο Γυμνάσιο Αιγίου και το Γυμνάσιο Ανδραβίδας. Το ωρολόγιο πρόγραμμα στα πιλοτικά γυμνάσια αναδιαρθρώνεται και περιλαμβάνει διδακτικά μαθησιακά πεδία διάρκειας 35 ωρών διδασκαλίας την εβδομάδα.

Ανάλογη αναμόρφωση συντελείται και στο Γενικό Λύκειο, όπου το πρόγραμμα σπουδών της Α΄ τάξης, που χαρακτηρίζεται τάξη προσανατολισμού, περιλαμβάνει υποχρεωτικά μαθήματα γενικής παιδείας συνολικής διάρκειας 29 ωρών και την εισαγωγή της καινοτομίας της ερευνητικής εργασίας (Project) διάρκειας 3 ωρών, με συνολική διδακτική διάρκεια 32 ωρών την εβδομάδα. Σκοπός της αναδόμησης του διδακτικού και μαθησιακού περιεχομένου είναι η ανάπτυξη της αυτόνομης, υπεύθυνης, συλλογικής και σύγχρονης μάθησης. Έχει ολοκληρωθεί  η διαδικασία επιλογής επιμορφωτών και επιμορφουμένων στο πλαίσιο του προγράμματος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Γενικού Λυκείου στο αντικείμενο: «Ερευνητικές Εργασίες (project) από τον ΟΕΠΕΚ και θα ακολουθήσουν επιμορφωτικές δράσεις προς τους εκπαιδευτικούς.

Με απόφαση του κ. Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας δημιουργήθηκε ομάδα Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων στο χώρο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας με σκοπό τη διάχυση πληροφοριών στον τομέα των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και την ενδυνάμωση της συμμετοχής και της κινητικότητας των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Με ειδική πύλη στον ιστότοπο της Περιφερειακής Διεύθυνσης (http://blogs.sch.gr/eu-pdede/) παρέχεται διεξοδική πληροφόρηση, ενώ σχεδιάζονται εξακτινωμένες επιμορφωτικές ημερίδες στις 3 Περιφερειακές Ενότητες προκειμένου να ενισχυθεί η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε Ευρωπαϊκές δράσεις.

Με γνώμονα την ανάγκη για επιστημονική και παιδαγωγική στήριξη των εκπαιδευτικών προγραμματίζονται ενημερωτικές συναντήσεις με τους σχολικούς συμβούλους της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, οι οποίοι ως φορείς της εκπαιδευτικής πολιτικής θα συμβάλλουν στην άρτια εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών και την όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτη διεξαγωγή του εκπαιδευτικού έργου. Στις 17/9/2011 έχει προγραμματιστεί επιμορφωτική ημερίδα για ανώτερα στελέχη της εκπαίδευσης με αντικείμενο την παρουσίαση των νέων πιλοτικών προγραμμάτων σπουδών, ενώ θα ακολουθήσουν ανάλογες επιμορφωτικές συναντήσεις για σχολικούς συμβούλους και εκπαιδευτικούς.

Στόχος του τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ.Ε. Δυτικής Ελλάδας παραμένει η έμπρακτη αρωγή του εκπαιδευτικού έργου στις σχολικές μονάδες, η εγρήγορση για τη διαχείριση τυχόν δυσλειτουργιών και η ανάπτυξη συνεργατικής και δημιουργικής εκπαιδευτικής συμπεριφοράς και η ενίσχυση της ποιότητας της εκπαίδευσης.

Δηλώσεις Προϊστάμενου Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας κ. Θεόδωρου Μπαρή
Ο Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας Θεόδωρος Μπαρής έδωσε έμφαση στο ρόλο του Νέου Σχολείου που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας. Συγκεκριμένα το Νέο Σχολείο οφείλει να προετοιμάσει με κριτικό τρόπο τον αυριανό πολίτη της αναδυόμενης κοινωνίας της γνώσης, προκειμένου να είναι σε θέση ως υπεύθυνος, δημοκρατικός, ενεργός και σκεπτόμενος πολίτης να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις αλλά και να αδράξει τις ευκαιρίες της νέας εποχής, μετασχηματίζοντας την κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα που τον περιβάλλει. Στο νέο σχολείο μαθητές και εκπαιδευτικοί θα πρέπει να είναι σε θέση να αυτενεργούν και να διαχειρίζονται με κριτικό και δημιουργικό τρόπο τον τεράστιο όγκο της παρεχόμενης πληροφορίας, ώστε να μετεξελιχθούν σε παραγωγούς περιεχομένου που θα αντανακλά τις δικές τους αξίες και προτεραιότητες, οικοδομώντας κατά συνέπεια, τη δικής τους εναλλακτική οπτική για τη «διδακτέα ύλη» της τάξης τους.
Το Υπουργείο Παιδείας εισάγει νέα, καινοτόμα προγράμματα, όπως είναι το πρόγραμμα της αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικού έργου, που έχει ως στόχο τον εντοπισμό των αδυναμιών και τη βελτίωση των εκπ/κών πρακτικών, τα Νέα προγράμματα σπουδών, που θα εφαρμοστούν πιλοτικά από φέτος σε 11 Δημοτικά και Νηπ/γεία της Περιφέρειας και προωθούν ως βασική την αξία της ελευθερίας έχοντας ως προτεραιότητα το μαθητή και τα Δημοτικά σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα. Στα εν λόγω σχολεία φοιτά περίπου το 35% του μαθητικού πληθυσμού της Περιφέρειας και στο ωρολόγιο πρόγραμμά τους έχουν ενταχθεί νέα γνωστικά αντικείμενα, όπως είναι Ξένες Γλώσσες (Αγγλικά από την Α΄ τάξη), Νέες Τεχνολογίες, Θεατρική Αγωγή, Εικαστικά, ώρα Φιλαναγνωσίας. Επιπλέον τονίστηκε η εντατική προσπάθεια αξιοποίησης όλων των εργαλείων – δυνατοτήτων που δίνει η πολιτεία για την ισότιμη ένταξη όλων των μαθητών στο αγαθό της μάθησης (Τάξεις Υποδοχής, Τμήματα Ένταξης, κατ’ οίκον διδασκαλία, παράλληλη στήριξη, Φροντιστηριακά τμήματα).
Ο Προϊστάμενος Καθοδήγησης Π.Ε. δεν παρέλειψε να σταθεί στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί από την έλλειψη των σχολικών εγχειριδίων τονίζοντας ότι το σημαντικότερο μέσο μέχρι τώρα είναι το διδακτικό βιβλίο και παραμένει. Όμως δεν είναι το μοναδικό μέσο και ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει και άλλα μέσα. Πάντως καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση του ζητήματος. Τέλος επεσήμανε ότι προτεραιότητα της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης είναι η καλή συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων πλευρών της εκπαιδευτικής διαδικασίας (Σχολικοί Σύμβουλοι, Δ/ντές Εκπ/σης, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές) με σκοπό την υλοποίηση του νέου σχολείου που όλοι οραματιζόμαστε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΜΕΓΑΛΟ ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ BAZAAR από του μαθητές του δημοτικού σχολείου Νεοχωρίου, με χορηγία της καφετέριας {{LA BOHEME }} Διον Παναγόπουλου

Είμαι στην μεγάλη και πολύ  ευχάριστη θέση να ανακοινώσω ότι έγινε μια πολύ καλή και γενναιόδωρη πράξη από έναν επαγγελματία του χωριού μας ...