Παρασκευή 19 Απριλίου 2013

Μανολάδα: Ζητούν τα δεδουλευμένα οι εργάτες που πυροβόλησαν οι επιστάτες (video)


ergatis.JPGΜοιάζει με μια αιματηρή επανάσταση αυτό που συνέβη το απόγευμα της Παρασκευής στα φραουλοχώραφα της Βουπρασίας. Οι δεκάδες αλλοδαποί εργάτες που διεκδικούν
τα μεροκάματά τους, αρκετοί εξ αυτών από την περασμένη καλλιεργητική σεζόν. Το μακελειό που λίγο έλλειψε να κοστίσει σε ανθρώπινες ζωής ήταν το αποκορύφωμα των όσων συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια μέσα στις καλλιέργειες του «κόκκινου χρυσού».

«Μας χρωστάνε πολλά»
Οι αλλοδαποί εργάτες από το Μπαγκλαντές που προσεγγίζουμε με προθυμία μιλούν για τα όσα ζουν και μας καλούν στο «φτωχικό» τους, στα θερμοκήπια που διαμόρφωσαν για να μείνουν δίπλα στις καλλιέργειες. Στέγη από νάιλον, σκελετός από ξύλα και σίδερα, παράθυρα από καλάμια και κάθε είδους ύφασμα για να κλειστεί η στέγη εσωτερικά και να γλιτώνουν από τον ήλιο που καθημερινά τους καίει στα χωράφια. «Αποφασίσαμε ότι χωρίς λεφτά εμείς δεν θα ξαναπάμε για δουλειά» λέει ο Λίτο, ένας από τους εργάτες που δέχθηκε πυροβολισμό αλλά τραυματίστηκε πολύ ελαφρά.

«Αποφασίσαμε να αναζητήσουμε άλλο αφεντικό και αν δεν βρούμε θα φύγουμε για να πάμε αλλού. Είμαι 15 χρόνια στην Ελλάδα και δουλεύω και δεν βρέθηκε κανένας να πει ότι δεν είμαι καλός άνθρωπος. Δεν μπορούμε όμως να δουλεύουμε τόσες ώρες στο χωράφι και αντί για τα λεφτά μας να μας πυροβολούν. Μου έδωσαν πέρυσι επιταγή για 5.667 ευρώ και μου έχει μείνει η επιταγή στα χέρια. Πηγαίνω στην τράπεζα και δεν έχει λεφτά» εξήγησε αγανακτισμένος με την κοροϊδία που βιώνει εδώ και καιρό.

Ο Ζαμίρ λέει πως στα χρόνια παρουσίας του στη χώρα μας δεν είχε κανένα πρόβλημα με κανένα αφεντικό. «Είμαι 8 χρόνια στην Ελλάδα και δεν είχα πρόβλημα με κανένα άλλο αφεντικό. Μόνο με αυτό. Μου έδωσαν και εμένα επιταγή και δεν έχω πάρει τα λεφτά μου ακόμα» συμπλήρωσε.

Ο Καμάλ θα μπορούσε να είναι «πλούσιος» για τα δεδομένα των εργατών αν είχε στην τσέπη του τα χρωστούμενα. «Δεν έχω πληρωθεί εδώ και δύο χρόνια, μου χρωστάνε όλα μαζί 12.500 ευρώ. Ήμουν όλο «στο περίμενε και περίμενε». Είμαι 5 χρόνια εδώ στην Ελλάδα, τώρα είμαι σε άλλο αφεντικό και δεν έχω κανένα πρόβλημα. Με κανένα άλλο αφεντικό δεν είχαμε πρόβλημα, μόνο με αυτό» επισήμανε και αυτός με τη σειρά του.

Ο Μαχμούτ βρίσκεται οκτώ χρόνια στην Ελλάδα και μίλησε για τις απειλές που δέχθηκε αν ξαναζητήσει τα χρήματά του. «Πέρυσι και πρόπερσι το συγκεκριμένο αφεντικό μου έδωσε επιταγή. Σήμερα μου έλεγε θα με πληρώσει, αύριο μου έλεγε ότι θα πληρώσει, πήγαινα κάθε φορά στην τράπεζα και χρήματα δεν είχε. Ζήτησα πάλι τα λεφτά μου και μου είπε ότι αν ξαναμιλήσω θα μου κόψει τη γλώσσα».
 
ilialive.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΜΕΓΑΛΟ ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ BAZAAR από του μαθητές του δημοτικού σχολείου Νεοχωρίου, με χορηγία της καφετέριας {{LA BOHEME }} Διον Παναγόπουλου

Είμαι στην μεγάλη και πολύ  ευχάριστη θέση να ανακοινώσω ότι έγινε μια πολύ καλή και γενναιόδωρη πράξη από έναν επαγγελματία του χωριού μας ...