Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2013

Από τα Λεχαινά στα . . . Harrods και σε top εστιατόρια του κόσμου!

spiliadis

Η περίπτωση του πολυβραβευμένου "Eleia" μας δείχνει ότι οι ξένες αγορές "διψούν" για το καλό Ηλειακό ελαιόλαδο - Το απίστευτο "success story" ενός νεαρού Ηλείου που άφησε τις επιστήμες και επένδυσε στη γη του

Του Χρήστου Βορλόκα
«Γεννήθηκε εκεί που άρχισαν όλα». Αυτό είναι το βασικό σλόγκαν ενός ελαιόλαδου από την Ηλεία, που έχει βαλθεί να κατακτήσει ολόκληρο τον κόσμο και να δείξει σε όσους ασχολούνται με τη γη ότι η παλιά νοοτροπία παραγωγής και διάθεσης των αγροτικών προϊόντων δεν έχει πια θέση στη σύγχρονη εποχή.

Το “Eleia”, ένα εξαιρετικό ελαιόλαδο που παράγει ο 34χρονος Αλέξανδρος Σπηλιάδης από τα Λεχαινά, λανσάρεται στις διεθνείς αγορές όχι μόνο ως ένα προϊόν υψηλής διατροφικής αξίας αλλά και ως ένα αντικείμενο ιδιαίτερης αισθητικής. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι το ελαιόλαδο αυτό μπορεί να το βρει κανείς στα καλύτερα εστιατόρια της Νέας Υόρκης, του Τόκιο, του Λονδίνου αλλά και στα ράφια ξακουστών πολυκαταστημάτων όπως τα Harrods στο Λονδίνο, τα ξενοδοχεία Marriot στη Γερμανία και το Hilton στην Αθήνα. «Διαβατήριο» για να κερδίσει τόσο απαιτητικούς πελάτες, είναι η ποιότητά του, καθώς το “Eleia” έχει βραβευθεί με το χρυσό αστέρι  στον διαγωνισμό Great Taste Awards 2013 και με το ασημένιο μετάλλιο στον διαγωνισμό λαδιού στο Λος Άντζελες.

Και να ’τανε μόνο αυτά; Το “Eleia”, έχοντας αποσπάσει σημαντικά διεθνή βραβεία γευσιγνωσίας αλλά και σχεδιασμού, αποτέλεσε πηγή εικαστικής έμπνευσης ακόμη και για τον διάσημο street artist Bast που ζει και δημιουργεί στη Νέα Υόρκη! Για το εξαιρετικό αυτό λάδι έχουν γράψει μέχρι και οι «New York Times», όπως και ο «Economist», αλλά και μεγάλα διεθνή περιοδικά όπως τα «Four», «Easy Living», «Monocle», η Αγγλική «Vogue» κ.α.
Επέλεξε… λιοστάσι αντί καριέρας

Ποιος να το φανταζόταν ότι μέσα σε πέντε – έξι μόλις χρόνια θα μπορούσαν να γίνουν όλα αυτά; Η «Πρωϊνή» μίλησε με τον κ. Σπηλιάδη, έναν άνθρωπο με ανοιχτό μυαλό, καινοτόμα αντίληψη και επινοητικότητα, ο οποίος σπούδασε πολιτικός μηχανικός και διοίκηση επιχειρήσεων, όμως αποδείχθηκε «μαέστρος» του μάρκετινγκ και της διαχείρισης αγροτικών προϊόντων:

«Έχοντας ζήσει περίπου δέκα χρόνια στο εξωτερικό σε Αγγλία και Γερμανία, διαπίστωσα πως η Ελλάδα χρειαζόταν επενδύσεις στα βασικα της όπλα, τα οποία δεν χρησιμοποιούνται όσο θα έπρεπε, όπως η ελληνική παραγωγή και οι εξαγωγές. Με αυτή τη σκέψη, αποφάσισα να επιστρέψω στον τόπο καταγωγής μου, τα Λεχαινά, για να ασχοληθώ με την παραγωγή ελαιολάδου.

Σε μια μεγάλης έκτασης γη, την οποία κληρονόμησα απο τον παππού μου Αλέξανδρο, επένδυσα στην παραγωγή ελαιολάδου αλλά και στον εκσυγχρονισμό του τρόπου παραγωγής και παρουσίασης του τελικού προϊόντος στον καταναλωτή. Φύτεψα στην πατρογονική μου γη 40.000 ρίζες ελαιόδεντρου και δημιούργησα έναν από του μεγαλύτερους ελαιώνες στην Ελλάδα. Το αποτέλεσμα ήταν το “Eleia”, ένα εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο , ιδιαίτερα χαμηλής οξύτητας, με εξαιρετική γεύση και σπάνια εμφάνιση».
Ένα δύσκολο εγχείρημα…

Το εγχείρημα δεν ήταν καθόλου εύκολο, όπως μας είπε, σε μια χώρα χωρίς ιδιαίτερη κουλτούρα στο θέμα της προώθησης αγροτικών προϊόντων: «Ο δρόμος ποτέ δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα. Ήμουν όμως πολύ αισιόδοξος και αποφασισμένος να κάνω το όραμά μου πραγματικότητα.

Το εγχείρημά μου συνέπεσε με τις φωτιές του 2007 στην περιοχή και η απόφασή μου να επενδύσω στην παραγωγή ελαιολάδου ήταν μια προσπάθεια αναγέννησης της περιοχής αλλά και εξωστρέφειας. Άλλωστε τα χρόνια που έζησα έξω με βοήθησαν να καταλάβω τη γνώμη που έχει ο κόσμος στο εξωτερικό για τους Έλληνες, την Ελλάδα και τους θησαυρούς της. Η χώρα μας μπορεί να μην έχει ιδιαίτερη κουλτούρα στις εξαγωγές αλλά θέλω να πιστεύω ότι αυτό θα αρχίσει σταδιακά να αλλάζει. Η Ελλάδα είναι ένας ευλογημένος τόπος και είναι κρίμα να παραμένουν ανεκμετάλλευτοι οι θησαυροί της».

Το μυστικό της επιτυχίας του “Eleia”είναι ένας συνδυασμός διαφόρων παραγόντων. Είναι κυρίως η εμπιστοσύνη που έχει ο Αλέξανδρος στη γη του και η προσωπική του ενασχόληση σε όλα τα στάδια της παραγωγής έως ότου το προϊόν να φτάσει στον τελικό πελάτη. Σε δεύτερη φάση είναι η επιμονή και το άνοιγμα σε νέες αγορές: «Κάθε χρόνο τα ελαιόδεντρά μας, μας δίνουν ένα εξαιρετικής ποιότητας ελαιόλαδο, με πλούσιο άρωμα, γεμάτη γεύση και υψηλή διατροφική αξία. Από τότε που αποφάσισα να ασχοληθώ με το αντικείμενο δεν επαναπαύτηκα ποτέ.

Ακόμα και όταν μετά από μήνες σκληρών διαπραγματεύσεων καταφέρναμε να κλείσουμε μια επιτυχημένη συμφωνία με ισχυρούς πελάτες ανά τον κόσμο, πάντα σχεδιάζαμε τα επόμενα μας βήματα. Νέες χώρες, νέοι συνεργάτες. Επένδυσα πολύ στην εικόνα της “Eleia”. Συμμετείχαμε σε διεθνώς αναγνωρισμένους διαγωνισμούς και διακριθήκαμε. Λάβαμε μέρος σε πολύ δυνατές εκθέσεις, με πιο πρόσφατη την συμμετοχή μας στην έκθεση Fancy Food Show στην Αμερική. Προσπαθούμε να καινοτομούμε συνεχώς.

Πέρυσι συνεργαστήκαμε με τον διάσημο street artist Bast, ο οποίος δημιούργησε μια σειρά από limited edition bottles τα οποία έγιναν sold out ήδη από τις πρώτες ημέρες κυκλοφορίας τους. Προσπαθώ μέσα από τα social media να δημιουργήσω και να επικοινωνήσω ένα brand story, μια ιστορία που θα περιγράφει και θα συνοδεύει το προϊόν μας, πάντα με μια γεύση Ελλάδας».
Brand από τις λέξεις «Ελιά» και «Ηλεία»

Το όνομα “Eleia” είναι μια μίξη των λέξεων Ελιά και Ηλεία  - για να τονιστεί και η περιοχή στην οποία βρίσκεται ο ελαιώνας.  Οι πελάτες στο εξωτερικό ρωτάνε πάντα για την ετυμολογία του ονόματος και τους αρέσει αυτή η σύνθεση. Η “Eleia” πέρυσι διακρίθηκε με Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία συσκευασίας στα European Design Awards, και στα δικά μας Ελληνικά Βραβεία Γραφιστικής & Εικονογράφησης. «Οι πελάτες μας στο εξωτερικό –τονίζει ο κ. Σπηλιάδης- δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην εικόνα και την αισθητική ενός προϊόντος. Για αυτούς ένα προιόν πέρα απο γευστική απόλαυση πρέπει να δίνει και οπτική. Επενδύσαμε πολύ στην συσκευασία και την εικόνα του “Eleia”.

Θέλαμε να δημιουργήσουμε μια συσκευασία που θα είναι μεν απλή αλλά με πλούσια αισθητική και Ελληνικό ταπεραμέντο. Έτσι καταλήξαμε στο διάφανο μπουκάλι που τονίζει το υπέροχο χρώμα του ελαιόλαδου και βάψαμε τον πάτο του μπουκαλιού άσπρο, όπως οι πρόγονοί μας έβαφαν τους κορμούς των ελαιόδεντρων για να τα προστατέψουν απο το φως του ήλιου και τα έντομα».

Μέχρι στιγμής το “Eleia” εξάγεται σε 12 χώρες παγκοσμίως όπως  Αμερική, Γερμανία, Σιγκαπούρη, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ιαπωνία, και Καναδά. Μπορεί κάποιος να βρει το προϊόν σχεδόν παντού, όπως στην διάσημη αλυσίδα Whole Foods στην Αμερική και στα Harrods στην Αγγλία. «Οι κριτικές παντού είναι άψογες και μας δίνουν δύναμη και στήριξη να συνεχίσουμε και να γινόμαστε διαρκώς καλύτεροι», λέει ο κ. Σπηλιάδης, προσθέτοντας:

«Δουλεύουμε πάνω στην υποστήριξη των συνεργασιών που ήδη έχουμε, ενώ παράλληλα βρισκόμαστε σε συζητήσεις με νέους πελάτες σε διάφορες χώρες, κυρίως στη Νότια Αμερική, Ιαπωνία και Κίνα. Οραματιζόμαστε να βάλουμε την “Eleia” σε κάθε νοικοκυριό παγκοσμίως και δουλεύουμε σκληρά για αυτό».

Τι θα συμβούλευε ο Αλέξανδρος Σπηλιάδης κάποιους Ηλείους που θα σκέφτονταν να ασχοληθούν το ίδιο σοβαρά με το ελαιόλαδο; «Οι δυσκολίες αρκετές. Πρέπει κάποιος να πιστεύει πολύ σε αυτό που θέλει να κάνει, να έχει ισχυρή θέληση και είναι αποφασισμένος να δουλέψει σκληρά για αυτό. Αλλά η ιστορία έχει αποδείξει πως ο επιμένω νικά»!
εφημερίδα Πρωινή-ilialive.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Εκπολιτιστικός σύλλογος Νεοχωρίου {{ΤΟ ΜΥΡΤΟΥΝΤΙΟ}}: ΕΝΑΡΞΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΩΝ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

  Αγαπητοί συγχωριανοί φίλες και φίλοι του εκπολιτιστικού συλλόγου Νεοχωρίου {{ΤΟ ΜΥΡΤΟΥΝΤΙΟ}}!  Ανακοινώνουμε ότι σήμερα πάρθηκε μια μεγάλη...