ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΕΣΑΝ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΟ BLOG ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΜΑΣ

ΠΡΟΣΟΧΗ ιστότοπός μας έχει ενημερωτικό χαρακτήρα.Σε αυτόν δημοσιεύουμε ειδήσεις από όλη την Ελλάδα και τον κόσμο ειδήσεις χαρούμενες και λυπηρές που αφορούν το χωριό μας, ρεπορτάζ και δελτία τύπου που δεχόμαστε, χωρίς όμως να φέρουμε την ευθύνη για αυτά καθώς δεν προέρχονται από δική μας έρευνα που δεν είναι δημοσιογραφική αλλά από τον κόπο και την δημοσιογραφία σωστών και εμπείρων δημοσιογράφων κυρίως της Ηλείας .Σε όλα τα παραπάνω υπάρχει πάντα ενεργός σύνδεσμος (αν πρόκειται για αναδημοσίευση) που παραπέμπει στην πρωτότυπη δημοσίευση.Εάν κάποιος θεωρεί ότι θίγεται ή προσβάλεται ή {{ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΕΤΑΙ }}από το περιεχόμενο κάποιων άρθρων μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας στο e-mail neohorikillinis@gmail.com για να μας εκθέσει τις αντιρρήσεις του.Την κύρια και αποκλειστική ευθύνη για τις αναδημοσιεύσεις την έχουν οι πηγές αυτών και σε αυτούς μπορείτε να απευθυνθείτε. ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΕ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΧΡΗΣΗΣ ΠΑΡΑΚΑΛΕΙΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΤΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Τα σχόλια που δημοσιεύονται από κάτω εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Η ιστοσελίδα "neohorikillinis.blogspot.com" δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.

Τρίτη, 25 Ιανουαρίου 2011

Χάσαμε το... δρόμο! Στοπ...


Την ώρα που η κατασκευή του πολυπόθητου νέου αυτοκινητόδρομου Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου (άντε να προσθέσουμε τυπικά και ως Τσακώνα για τους ...υπεραισιόδοξους) έχει «βαλτώσει» για τα καλά, έρχεται τον τελευταίο καιρό η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ...
... δια στόματος του αρμόδιου υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη να παραδέχεται ότι υπάρχει κίνδυνος να ακυρωθούν όλα τα συγκεκριμένα έργα!
Κι έχει βέβαια προηγηθεί ένας χρόνος παλινωδιών και αναποφασιστικότητας του υπουργείου Υποδομών για τη διευθέτηση των προβλημάτων που έχουν ανακύψει στην υλοποίηση των συμβάσεων παραχώρησης των εθνικών οδικών αξόνων της χώρας.

Πλέον, σε συνεχείς δηλώσεις του, ο κ. Μαγκριώτης δεν αποκλείει το ενδεχόμενο οι παραχωρησιούχοι να αποχωρήσουν από τα έργα υπό το βάρος της έλλειψης τραπεζικής χρηματοδότησης, της διεύρυνσης του κινήματος των πολιτών που αρνούνται να καταβάλουν διόδια, αλλά και των καθυστερήσεων σε ότι αφορά στις απαλλοτριώσεις από το δημόσιο.
Πάντως, ο υφυπουργός τόνισε ότι προς το παρόν θέμα αποχώρησης από τα έργα δεν έχει τεθεί επισήμως από τις κατασκευάστριες κοινοπραξίες, αλλά όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «είναι κάτι που το ακούμε ...δεξιά κι αριστερά».

Όλο και χειρότερα...
Οι δηλώσεις αυτές του υφυπουργού Υποδομών έρχονται περίπου ένα εξάμηνο από την εποχή που η ηγεσία του υπουργείου εξέφραζε την άποψη ότι μια πιθανή επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων θα άνοιγε τον ασκό του Αιόλου λόγω της κακής οικονομικής συγκυρίας. Και υποστήριζε ότι «μια διαπραγμάτευση με τις τράπεζες, οι οποίες έχουν δανειοδοτήσει τα έργα, με δεδομένη την αύξηση των spreads, μπορεί να είναι μόνον αρνητική για το δημόσιο συμφέρον, καθώς οι τραπεζικοί όμιλοι θα ζητούσαν αλλαγή των όρων των πέντε συμβάσεων παραχώρησης προς όφελός τους».
Γι' αυτό και είχε αποφασιστεί να «παγώσει η διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης και να παραπεμφθεί στο μέλλον, όταν τα spreads μειωθούν, επειδή οποιαδήποτε συζήτηση άνοιγε σήμερα δεν θα ήταν συμφέρουσα για το Δημόσιο».

Τώρα όμως η κατάσταση γίνεται όλο και χειρότερη αλλά το ίδιο ισχύει και για τον κυκεώνα της γραφειοκρατίας, προκειμένου να υλοποιήσουν το έργο και να ξεκινήσουν τις πρώτες παραδόσεις τμημάτων μέσα στο 2012 όπως προβλεπόταν στη σύμβαση.

Γιατί επίσης, οι πολύ αργοί ρυθμοί στις απαλλοτριώσεις που έπρεπε να κάνει το Δημόσιο, οι αρχαιολογικές ανασκαφές, οι εμπλοκές με τις μετατοπίσεις των δικτύων κοινής ωφέλειας και οι ενστάσεις κατοίκων στο ΣτΕ για θέματα χάραξης και προστασίας περιβάλλοντος, έχουν προκαλέσει τόσες καθυστερήσεις που, αν συνεχιστούν, είναι πιθανό ακόμα και να θέσουν σε κίνδυνο και την ίδια την υλοποίηση του έργου, το οποίο χρηματοδοτείται κατά κύριο λόγο από τραπεζικά δάνεια που έχει λάβει ο παραχωρησιούχος.

Ένα επίσης αρνητικό στοιχείο στην όλη ιστορία είναι ότι υπάρχουν και ποινικές ρήτρες εκατοντάδων εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ,  τις οποίες θα πρέπει το Δημόσιο να αρχίσει να καταβάλει. Επίσης, επειδή στα χρήματα έχει λόγο και η Ε.Ε. θα έχουμε και από εκεί αντιδράσεις. Πολλά κράτη άλλωστε στην Ε.Ε. έχουν εκφράσει την δυσαρέσκεια τους στο γεγονός ότι η Ελλάδα απλά δεσμεύει πόρους από την ΕΕ και δεν τους αξιοποιεί. Κι όταν βέβαια η Ελλάδα δεν μπορεί να διατηρήσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις σε ένα τέτοιο έργο, για ποιά ανταγωνιστικότητα και ανάπτυξη μιλάμε;

ΥΓ. Για την πληρωμή διοδίων, ολοένα αυξανόμενων μάλιστα, για έργα που δεν έχουν κατασκευαστεί αλλά ...πρόκειται να κατασκευαστούν στο απροσδιόριστο μέλλον, θα αναφερθούμε προσεχώς.  Αυτή δηλαδή την ελληνική ...ευρεσιτεχνία, που προέκυψε από διαφθορά, διαπλοκή και κωμικοτραγική αναποτελεσματικότητα στα θέματα αυτά, των κυβερνήσεων και της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.

(του Νάσου Σκούρα, για το ΗΛΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - www.iliaoikonomia.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια: