Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2010

ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ...

Για κάθε παΙδί ,το διάβασμα αποτελεί το πολυτιμότερο της γνώσης , μέσα από το διάβασμα κάθε μαθητής ανοίγει τον πνευματικό ορίζοντά του .
Ακούμε οτι το βιβλίο είναι ένας από τους καλύτερους φίλους του ανθρώπου ,εδώ όμως υπάρχει και μια αντίθεση μιας και εμείς στα παιδικά μας χρόνια δεν θα θέλαμε να <<έχουμε τέτοιους φίλους>> ένα αναγκαίο κακό θα έλεγα σύμφωνα με τα παιδιά.
Αν κοιτάξουμε κατάματα ένα παιδί κατά την ώρα που τους λέμε <<να διαβάσεις τα μαθήματά σου >>θα δούμε αντιδράσεις,νεύρα,σκυμμένο κεφάλι και ίσως και δάκρυα .Τα παιδιά λαμβάνουν την εντολή αυτή ως διαταγή, ή τιμωρία  και ας μην υφίσταται κάτι τέτοιο.
τα αίτια ολων αυτών είναι πολλά και πολλές φορές φυσιολογικά,αν δεν έχουμε εδώ παθολογικό αίτιο.
Τα παιδιά φυσικό είναι οτι θέλουν να παίξουν, να κάνουν κάτι άλλο να κάνουν αυτό που θα είναι ευχάριστο γι'αυτά , εκτός του διαβάσματος.

Ίσως όμως, όλες αυτές οι αντιδράσεις να βγαίνουν από το παιδί γιατί υπάρχει το ενδεχόμενο να έχουν μαθησιακές δυσκολίες ,δυσλεξία, που προκαλεί δυσκολία στην κατανόηση του μαθήματος, ίσως και μια μικρή πίεση από το σχολείο που τους δημιουργεί τον αρνητισμό για μάθηση παρόλο που δεν έχουν καταλάβει την σημασία και το πόσο σωστό και καλό ειναι να καθήσει να μελετήσει τα μαθήματά του.
Πέραν όλων αυτών όμως, τα περισσότερα παιδιά ακούνε τους γονείς τους στην εντολή για μελέτη ,πολλές φορές τους μιμούνται και τους αντιγράφουν.
Υπάρχουν  και πολλά παραδείγματα παιδιών τα οποία από μόνα τους διαβάζουν χωρίς προτροπή γονέων και μετά το διάβασμα των σχολικών ασχολούνται με το διάβασμα των εξοσχολικών βιβλίων.
Σπανίως μεν αλλά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις .
'Οταν ένα παιδί δεν ασχολείται με το διάβασμα των βιβλίων του σχολείου η ασχολείται ελάχιστα
τότε το παιδί παραμελεί την γνώση , ένα από τα μεγαλύτερα όπλα για την προετοιμασία της μάχης για την επιβίωση και τη ζωή.
Όταν δεν διαβάζουν :
1.Δεν αποκτούν γνώση
2.Δεν αποκτούν βάσεις(μετά θα έχουν τα γνωστά προβλήματα στην ενηλικίωση)
3.Θα υπάρχουν μεγάλα κενά.
4.Χαμηλό επίπεδο γνώσεων 

Όταν όμως διαβάζουν:
1.Αποκτούν  ενδιαφέροντα
2.Αποκτούν ευφυϊα
3.Αντίληψη
4.Υψηλό και επιθυμητό επίπεδο γνώσεων
5.Μαθαίνουν να σέβονται να ξεχωρίζουν το σωστό και το λάθος

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ

Υπάρχουν τρόποι να βοηθήσουμε τα παιδιά να αγαπήσουν το διάβασμα  .
Όπως είπαμε και πιο πάνω τα παιδιά ,πολλές φορές μας <<μιμούνται>>
όταν λοιπόν τα παιδιά ,μας βλέπουν να διαβάζουμε οτι δοίποτε (εφημερίδες ,περιοδικά βιβλία,)
πρέπει να λέμε κάτι που μας προξένησε την προσοχή μέσα από το κείμενο του βιβλίου έτσι και το παιδί προσπαθεί να βρεί τα ενδιαφέροντα θέματα από το βιβλίο που διαβάζει.
Επίσης το παιδί βλέποντάς μας να διαβάζουμε  είναι κατά 90% σίγουρο ότι θα πάρει το βιβλίο που μας είδε να διαβάζουμε είτε από περιέργεια είτε από ενδιαφέρον .
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν στις μικρές ηλικίες των παιδιών ,να μας δουν να διαβάζουμε παραμύθια και να τα διαβάζουμε στα παιδιά μας αν είναι στην νηπιακή ηλικία ,θα τα κάνουμε να μας προσέχουν με ενδιαφέρον και θα τα εντυπωσιάσουμε  .
Πολύ γρήγορα θα διαπιστώσουμε  ότι και τα παιδιά, θα ανοίξουν το βιβλίο που διαβάσαμε .
Αργότερα να τους διαβάσουμε κάτι από παιδική εγκυκλοπαίδεια .
Να τους αγοράζουμε βιβλία που θα τα εντυπωσιάζουν όπως π.χ με πρωταγωνιστές τους αγαπημένους παιδικούς τους ήρωες .
Τα αποτέλεσματα θα τα δείτε πως όλα θα ειναι θετικά ,διότι το παιδί θα εξοικειωθεί με το βιβλίο και θα ανπτύξει δική του πρωτοβουλία να πάρει από μόνο του βιβλίο και να διαβάσει .
Στο σχολείο  δεν θα πρέπει για κανέναν λόγο να πιέσουμε τα παιδιά να διαβάσουν με το ζόρι  ,αυτό θα εχει αρνητικές επιπτώσεις .
Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι απλά να τα βοηθήσουμε με ήρεμο και στοργικό τρόπο  ,θα καταφέρουμε πολλά!!!!
Ας δώσουμε  λοιπόν στο παιδί το ερέθισμα να έχει φιλικές σχέσεις  με το βιβλίο θα ωφεληθεί  ουσιαστικά στην ζωή του..
admin....@
neohorikillinis.blogspot.com



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η Διευθύντρια του δημ σχολείου Κα Ε. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΥ ευχαριστεί τον ευγενή χορηγό του σχολείου Δ.ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟ

  Η Διευθυντήρια του δημ σχολείουΝεοχωρίου  Κυρία Ευγενία Αλεξανδροπούλου   με γραπτή επιστολή που ακολουθεί, ευχαριστεί θερμά  τον συγχωρια...