Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2010

Ξέχασαν τον δρόμο «Ολυμπία – Βυτίνα»

Ξέχασαν τον δρόμο «Ολυμπία – Βυτίνα»
Σ' ένα μεγάλο μέρος του ο δρόμος διατηρεί την ίδια εικόνα που είχε την δεκαετία του '50!
Στα «αζήτητα» παραμένει ένα σημαντικό έργο ανάπτυξης για την Ηλεία και την Αρκαδία, ο δρόμος Ολυμπία – Βυτίνα, η ολοκλήρωση του οποίου εκκρεμεί εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία.
Αν και τα έργα οδοποιίας που έχουν δρομολογηθεί στην Πελοπόννησο τα τελευταία χρόνια είναι μεγάλα και σημαντικά, ο συγκεκριμένος οδικός άξονας που θα διαπερνά το κεντρικό τμήμα της Πελοποννήσου, παραμένει ημιτελής. Ούτε ο Αρκάς στην καταγωγή υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας φαίνεται να ασχολείται με το έργο αυτό, αφού στον ένα χρόνο που βρίσκεται στο συγκεκριμένο υπουργείο δεν έχει γίνει κάτι για την ολοκλήρωση του δρόμου.

Τι έλεγε ο Δ. Ρέππας το 2006

Ωστόσο, τον Απρίλιο του 2006, ευρισκόμενος στην αντιπολίτευση, ο κ. Ρέππας, ως βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, είχε υποβάλλει μια ερώτηση προς τον τότε υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά, το περιεχόμενο της οποίας αξίζει να το θυμηθούμε:

«Η μη ολοκλήρωση της Εθνικής Οδού Βυτίνας – Αρχαίας Ολυμπίας, μέσω Λαγκαδίων και της ορεινής Γορτυνίας θα μπορούσε να εξομοιωθεί με «χαριστική βολή» στην ήδη παραμελημένη περιοχή της ορεινής Γορτυνίας.

Η περιοχή παρουσιάζει το χαμηλότερο δείκτη ανάπτυξης. Για αυτό, το μέλλον της συνδέεται άμεσα με την ανάπτυξη του Αγροτουρισμού, αφού το φυσικό της κάλλος είναι σε θέση να δώσει ώθηση σε αυτού του είδους οικονομική ανάπτυξη. Τροχοπέδη σε αυτή την προοπτική αποτελεί όμως η έλλειψη οδικών προσβάσεων.
Με αυτό το σκεπτικό γίνεται επιτακτική η ολοκλήρωση της Εθνικής Οδού Βυτίνας – Αρχαίας Ολυμπίας μέσω Λαγκαδίων, όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί.

Ας σημειωθεί ότι για την ολοκλήρωση της Εθνικής Οδού Βυτίνας – Αρχαίας Ολυμπίας εναπομένουν να ολοκληρωθούν μόνο δύο τμήματα: η παράκαμψη Λαγκαδίων, μήκους 11 χιλιομέτρων, και το τμήμα Κοκλαμά – Ασπρα Σπίτια, μήκους 12 χιλιομέτρων, συνολικά 23 χιλιόμετρα.

Τον Απρίλιο του 2005, ο ίδιος ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δεσμεύτηκε, δημόσια, κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στο Νομό Αρκαδίας, ότι εντός του 2006 θα έχει ολοκληρωθεί η σχετική μελέτη. Την ίδια εποχή ιδρύθηκε και η «Συντονιστική Επιτροπή Διεκδίκησης Ολοκλήρωσης Ε.Ο. Βυτίνας – Αρχαίας Ολυμπίας» που την αποτελούν οι Δήμαρχοι Τροπαίων, Κοντοβαζαίνης, Κλείτορος και Λαγκαδίων, οι Πρόεδροι της Παναρκαδικής και Παγγορτυνιακής Ένωσης και ο Εκδότης της Εφημερίδας «Γορτυνία».

Ύστερα από πιέσεις της ανωτέρω Επιτροπής, τελικά, το Δεκέμβριο του 2005, το ΥΠΕΧΩΔΕ ενέταξε τη σχετική μελέτη στο Επιχειρησιακό του Πρόγραμμα: «Οδικοί Αξονες – Λιμάνια – Αστική Ανάπτυξη», με χρηματοδότηση και ένταξη των εργασιών το 2007 (προεκτιμώμενο κόστος 60 εκατομμύρια Ευρώ). Έκτοτε δεν έχει σημειωθεί καμία εξέλιξη, αντιθέτως ενισχύεται η εντύπωση ότι προωθείται σχετική μελέτη που δεν προβλέπει τη συγκεκριμένη παράκαμψη.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
α) Εκπονείται η συγκεκριμένη μελέτη ολοκλήρωσης της Εθνικής Οδού Βυτίνας Αρχαίας Ολυμπίας και σε ποιο ακριβώς στάδιο βρίσκεται;
β) Ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του συγκεκριμένου έργου;»

Τι είπε ο Γ.Γ. υποδομών πριν τρεις μήνες

Τον περασμένο Αύγουστο έγινε στην Αρχαία Ολυμπία μια σύσκεψη για το έργο αυτό, με πρωτοβουλία των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων Ηλείας και Αρκαδίας. Εκεί, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών κ. Ιωαννίδης είχε πει: «Σε κάθε περίπτωση δεν μπορούμε να το παρατείνουμε πέρα από τους επόμενους δέκα μήνες.

Οι πόροι και τα έργα που πρόκειται να ενταχθούν από εδώ και πέρα είναι «ανταγωνιστικά» κατά συνέπεια όποιο είναι πιο ώριμο θα παίρνει και την προτεραιότητα της ένταξης. Στο χέρι μας είναι διεκδικώντας, και μπαίνω και εγώ ως ένας από τους διεκδικητές του έργου αυτού για την Πελοπόννησο, να το ολοκληρώσουμε μελετητικά και να το υλοποιήσουμε στους χρόνους που πρέπει.

Οι μελέτες για την αναβάθμιση του οδικού άξονα δεν είναι ολοκληρωμένες και όπως τόνισαν οι περισσότεροι θα χρειαστεί μεγάλη προσπάθεια να ολοκληρωθούν τους επόμενους 12 μήνες για να μπορέσει να «τρέξει» το έργο.

Οι επόμενοι μήνες είναι πολύ σημαντικοί για το έργο και την Άνοιξη του 2011 θα μπορούμε να πούμε με σιγουριά (βάσει των μελετών) αν ο οδικός άξονας καταφέρει να ενταχθεί στα έργα της επόμενης τριετίας».

Με άλλα λόγια, το έργο αυτό είναι καταδικασμένο να μείνει στα αζήτητα και να παγιωθούν οι παλαιότεροι φόβοι του κ. Ρέππα περί «χαριστικής βολής» σε βάρος της ανάπτυξης της περιοχής.
ΗΛΕΙΑ ΤΩΡΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Εκπολιτιστικός σύλλογος Νεοχωρίου {{ΤΟ ΜΥΡΤΟΥΝΤΙΟ}}: ΕΝΑΡΞΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΩΝ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

  Αγαπητοί συγχωριανοί φίλες και φίλοι του εκπολιτιστικού συλλόγου Νεοχωρίου {{ΤΟ ΜΥΡΤΟΥΝΤΙΟ}}!  Ανακοινώνουμε ότι σήμερα πάρθηκε μια μεγάλη...